pc probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pacogast

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
hoi, ik heb zelf een pc in elkaar gezet ,alle onderdelen los gekocht mijn moederbord/proc/geheugen heb ik 2e hands (wel eerst getest bij die persoon van wie het kocht) thuis gekomen heb ik alles in elkaar gezet met behulp van de moederbord manual . Toen ik klaar was deed ik hem aan maar hij deed niets alleen mn fans draaien maar ie gaan ook weer uit als ik e power knop loslaat. WAT KAN HET PROBLEEM ZIJN! ik weet zeker dat de mobo/proc/geheugen werkt voor de rest heb ik 360 watt chiefftec voeding gforce ti 4200 van msi neon light case van 3r systems .Er is volgens mij niets doorgebrand want ik ruik geen ongebruikelijke geur.

wie kan mij helpen ...

alvast bedantkt

owja tis een pIV 2.53 GHZ 512 mb kingston drr 333 pc 2700 en een MS6567 moederbord van msi..

Heb je wel de ringetjes tussen het MOBO en de kast er tussen gezet,want zoniet dan maakt ie ergens kortsluiting.

Als je de powerknop moet vasthouden dan heb je waarschijnlijk de connectors niet goed geplaatst. Heb je niet de resetswitch verwisseld met de softpower? Ook goed kijken waar het pijltje op de steker staat die moet op pin1.

Probeer eens het volgende: Haal de voedingskabel los. Verwijder alle kaarten behalve je videokaart. Haal alle ide kabels los van je hd, fdd en cd-rom. Plaats één geheugenbankje waarvan je weet dat die goed is. Eventueel de Cmos resetten door de jumper los te nemen op de andere pinnen te plaatsen en terug te plaatsen (zie je handleiding) Start dan op en kijk eens of het dan lukt.

hoi ik heb gedan wat je zei, maar het werkt nog steeds niet ,zijn er nog andere opties??

Probeer eens een andere videokaart...jouw moederbord kan een AGP 2x/4x aan volgens de specificaties heb jij een gforce ti 4200 AGP 8x videokaart.

Zit er nog wel spanning in de batery, of heb je perongeluk de clearcmos jumper verkeerd staan?

ja ik heb een apg 8x videokaart en een 2x/4x moederbord maar volgens de verkoper zou dat geen problemen opleveren. Denk je dat dit het kan zijn??

hoe kan ik controleren of er nog spanning op mn batterij staat?

en ik wil iedreen bedanken voor zn reactie....

Tja als de verkoper dat zegt :-)
Spanning kun je controleren met een Volt-meter of even je tong er op houden...prikt dat flink dan heeft je batterij nog fut genoeg.

hoi, ik heb gisteren alle kabels losgehaal en alles uit geschroeft en nog maals in elkaar gezet, en nu doet ie het wel, maar ik heb geen beeld monitor lichtje gaat op oranje, fans harde schijf en alles draait wel , mr ik hoor geen piep als ie opstart , wat kan nu het probleem zijn is mn video kart stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan