pc-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn pc heet
Fujistu-siemens SCALEO JI 1631 /PD 820/

mijn BIOS is volgensmij AMI

Laatst bewerkt:
1. Zit er geen garantie meer op je systeem? (denk het niet hoor... maar je weet nooit)

Verder:
Ik snap iets niet. De monitor doet het helemaal niet op je pc.
Maar de computer start wel gewoon op, want je hoort windows gewoon opstarten.
Dat kan wel hoor, maar dan moet gewoon de videokaart of monitor kapot zijn.

Videokaart zeg je al vervangen te hebben (had je daar niet beter mee kunnen wachten?) en de monitor heb je getest.

Weet je 100% zeker dat je ook niets ziet VOORDAT windows wordt opgestart? Dus het bootscherm (zwart met witte letters , of met logo van fujitsu)

nee ik zievanaf het begin al niets..

maar ik heb nou op de fujistu-siemenssite al de nieuwste BIOS update gedownload voor mijn computer, dus die ga ik op een cdtje branden en proberen de bios van de pc te updaten.. al weet ik niet of dat gaat lukken zonder beeld.

ik houd jullie nog wel op de hoogte.

doe liever eerst een biosreset. Voor je gaat denekn aan een update.

Als je comouter altijd heeft gewerkt, dan heb je echt geen biosupdate nodig.

En heb je het al geprobeert met het verwijderen en herplaatsen van je ram? En je zult toch echt zeker moeten weten of je aan AMI bios hebt.

Kan je de pc nog in? Dan kan je dat met pc wizard bekijken.

Heb je inderdaad AMI, dan betekenen de piepjes inderdaad dat er iets is met het geheugen. PLaats de modules eens in een ander slot of haal ze er even uit en zet ze er weer goed in.

Laatst bewerkt:
En heb je het al geprobeert met het verwijderen en herplaatsen van je ram? En je zult toch echt zeker moeten weten of je aan AMI bios hebt.

Kan je de pc nog in? Dan kan je dat met pc wizard bekijken.

Heb je inderdaad AMI, dan betekenen de piepjes inderdaad dat er iets is met het geheugen. PLaats de modules eens in een ander slot of haal ze er even uit en zet ze er weer goed in.

Maar als er iets met het geheugen is, dan start de hele pc niet op.
En hij hoort wel gewoon het windows inlog-geluidje...

Daarom vraag ik ook of het zeker is dat het hier een AMI bios betreft... De andere bios versies hebben andere codes en bij AMI staat de code 1 lang 3 kort nu eenmaal voor een probleem met het geheugen.

Proberen

Daarom vraag ik ook of het zeker is dat het hier een AMI bios betreft... De andere bios versies hebben andere codes en bij AMI staat de code 1 lang 3 kort nu eenmaal voor een probleem met het geheugen.

Zover ik alles goed heb kunnen lezen, is je monitor niet defect, je videokaart niet defect maar geeft je pc bij het aanzetten een melding van "No input" Op zich vreemd maar bij een computer kan alles. Ik kon alleen niet terug vinden of je ook daadwerkelijk je geheugenmodule er uit hebt getrokken en na een keer opstarten weer hebt teruggezet. Probeer dat toch eens.:) Je nieuwe videokaart er eens opnieuw inzetten wil ook een enkele keer eens helpen. Mocht dit alles niet helpen dan vrees ik toch voor je mobo:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan