pc probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

saphira100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
hallo allemaal,ik heb een serieus probleem met mijn pc

ik heb een harde schijf met vista en alle drivers voorgeprogrameerd.
kon ten eerste al geen recovery dvd maken.
een tijdje terug kon ik mijn pc niet meer leeghalen
er stond kan recovery exe niet vinden.
heb ik een recoverydvd met vista van iemand anders gebruikt
het is me gelukt om mijn harde schijf te formateren en vista
opnieuw te instaleren. ik in eerste instantie gelukkig
nu herkent hij een hoop niet meer mijn videogeheugen zou
ineens te laag zijn mijn videokaart niet meer voldoende
ook zegt hij dat er problemen zijn met mijn ethernetcontroller
ik kan niet op internet. ik word er een beetje erg wanhopig van
wie kan mij helpen.
ik zit nu op de pc van een ander
please help
ik heb een packard bell imedia 1400

alvast bedankt

Het klinkt inderdaad een beetje naar niet de correcte drivers op je pctje. Hierdoor werken bepaalde hardware niet correct.
Ga naar start, configuratiescherm, systeem en dan naar apparaatbeheer hier kun je zien welke hardware niet correct is geïnstalleerd en eventueel de drivers opnieuw installeren. Doe dit nadat je je eigen cd die bij de machine zat in de cd-rom speler hebt gestopt en geef bij het zoeken aan dat hij ook daar moet zoeken.

Grtjs Jarno jjw

Stel dat je pc al uit de garantie is, dan kun je hier kijken naar drivers.
Je dient daarvoor dan liefst wel te kunnen inschatten van welk jaar je pc is, zodat je weet in welke iMedia (XXXX-XXXX) submap je moet zijn voor de drivers.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Thijs, bedankt voor je uitstekende tip.
Zit voor kennissen al langer te zoeken op de site van PB zelf, maar dit werkt wel makkelijker. :thumb:

@coenraad: Die link is alleen voor pc's die niet meer in de garantie zitten. Voor courante pc's/laptops van PB etc. moet je de website gebruiken voor drivers etc.

Ik geef toe dat ik ook maar toevallig tegen die ftp-site aangelopen ben. Natuurlijk toendertijd direct als Favoriet/Bookmark opgeslagen.

Op de NL site van PB wordt niet verwezen naar die ftp-site, maar op anderstalige varianten van dezelfde website van PB weer wel. Staat op de download-pagina met iets als "Older models? Click here". Iets dergelijks ontbreekt op de NL-site, vreemd genoeg.

Fijn dat je wat aan die tip hebt! :)

Tijs.

hallo ben ik weer ik heb bijna alle bestanden gedownload van die link in jullie bericht
alleen bij twee onderdelen komt er te staan dit bestand kan niet gedownload worden
er heeft een timeout van de bewerking plaats gevonden.
weet iemand hoe dit kan
alvast bedankt
en alvast een goed weekend toegewenst

[...]alleen bij twee onderdelen komt er te staan dit bestand kan niet gedownload worden
er heeft een timeout van de bewerking plaats gevonden.
weet iemand hoe dit kan[...]

Je vermeldt niet welke twee onderdelen dat waren, dus de links er naar toe. Het kan bijv. een tijdelijk probleem op de web-/ftp-site zijn geweest.

Ik zou zeggen: Probeer het morgen opnieuw. Blijkt het dan nóg niet te lukken, dan graag hier op het forum de 2 links vermelden, zodat we kunnen kijken of wij tegen dezelfde problemen aanlopen en zo ja, of we daar dan een verklaring voor kunnen geven.

Tijs.

hoi jullie hadden gelijk ik kon ze vandaag wel downloaden.
het hielp wel maar ik heb nog een probleem ik kan nog steeds niet op internet.
hij kan geen software voor de ethernetcontroller vinden. alleen wat ik vreemd vind is dat we nog een laptop hebben deze is aangesloten op een router. met deze laptop kunnen we wel op internet via de verbinding van mijn pc. ik snap er niks meer van.
nog een vraagje als ik een nieuwe harde schijf zou kopen en ik instaleer windows vista
zou mijn probleem dan opgelost zijn
wie weet hier een antwoord op
ik begin echt ten einde raad te worden

Staat er in de hardware lijst een merk bij je ethernet controller?
Misschien kunnen we aan de hand van het merk de juiste drivers vinden.

Met het kopen van een nieuwe HD ga je weer precies dezelfde problemen ondervinden bij het gebruik van je huidige Windows installatie cd. De drivers staan er gewoon niet op. Niet alle drivers zijn bekend bij Microsoft want er is zoveel hardware op de markt.

Ik zal eens googlen op de imedia 1400 van Packerd Bell misschien vind ik de gebruikte ethernet controller en vinden we dan ook de juiste drivers

Grtjs Jarno jjw

Laatst bewerkt:
Ik kwam ook nog dit tegen. Dan scant hij de pc af naar hardware en verzorgt de juiste drivers voor jouw pc. Het komt een beetje neer op de al eerde vermelde oplossing.

Grtjs Jarno jjw

Ik kom eerlijk gezegd de Imedia 1400 niet tegen, wel de Imedia X1400.
Weet je toevallig of het een onboard controller is, dus vast gebakken op je moederbord?
Of dat het een PCI uitvoering is?

Ik had ander gewoon de telefoon gepakt en op deze pagina staat waar je heen kunt bellen.
Ik neem aan dat ze toch wel iets duidelijkheid kunnen geven in je probleem. Beetje jammer van de €0,45 pm maar goed.

Grtjs Jarno jjw

Laatst bewerkt:
hoi de ethernetcontroller zit vastgebakken er zit geen aparte kaart in want ik zie als ik mijn pc openmaak op de plek waar de aansluiting van de kabel die naar je modem gaat een zilverkleurig vierkantje aan de binnenkant zitten.

maar ik vind het dan wel een beetje raar van packard bell want ik kon ten eerste
al geen recovery dvd maken en een tijdje geleden kon ik mijn pc niet eens meer leeghalen met de f11 knop

oja nog een ding er staat niks bij apparaatbeheer als ik klik op het icoontje van ethernetcontroller.
weet je ook misschien waarom ik via de laptop wel gewoon op internet kan en met mijn pc niet meer
de verbinding loopt via mijn pc daar heb ik de router op geinstalleerd

alvast heel erg bedankt ik vind het super dat jullie me zo proberen te helpen
dit waardeer ik zeer

Laatst bewerkt:
In Apparaatbeheer: Dubbelklik op die Ethernetcontroller, ga naar tabblad Details en kies Hardware ID's uit het keuzemenu.
Geef ons dan de VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX informatie die in het (onderste) informatievakje wordt getoond.

PS: Ik ga ervan uit dat er nu een geel vraagteken bij die Ethernetcontroller staat, dus dat je daar nog geen (goedwerkende) driver voor gevonden had.

Tijs.

En je dank op onze hulp..... Hey daar is deze site voor bedacht en velen zijn geen opgevers dus gaan we gewoon door met zoeken naar oplossingen.:thumb:

Grtjs Jarno jjw

hoi hier de gegevens waar je om gevraagd had ik hoop dat je er iets aan hebt

PCI\VEN_10DE&DEV_07DC&SUBSYS_E03A1631&REV_A2
PCI\VEN_10DE&DEV_07DC&SUBSYS_E03A1631
PCI\VEN_10DE&DEV_07DC&CC_020000
PCI\VEN_10DE&DEV_07DC&CC_0200

Het is een Nvidia nForce bedrade netwerkkaart.
Doe het volgende: Download het driver-pakket vanaf deze link
Pak het gedownloade .exe bestand uit met WinRar of 7-zip naar een eigen map.

In de dan ontstane submap 15.23_nforce_winvista32_international_whql\Ethernet staat dan de driver die je kunt installeren via Apparaatbeheer.

Hopelijk werkt dat.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan