PC Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayvp

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2013
In de laatsten 2 weken heb ik 3x overnieuw Windows op mijn pc moeten zetten.
Ik kreeg steeds een foutmelding tijden opstarten dit waren 3 verschillenden en hierdoor kon ik niks meer alleen nieuwe Windows erop zetten.
Zou er Hardware kapot kunnen zijn? Hoe kan ik dit testen?

Hoi,
Geef wat meer info over je pc (merk/type enz.), geef de foutmeldingen door die je kreeg en welke Windowsversie die je hebt want met deze summiere info kunnen we niet veel mee. :o

Laatst bewerkt:
Ik kan niet meer op de pc dus kan niet meer zien welk type enzo het is als ik hem opstart crasht hij meteen en 2 dagen geleden tijdens opstarten kreeg ik deze error Windows failed to start. A recent hardware or software change might have caused the issue after you install Windows Updates

Het is raar dat het alleen is als ik pc opnieuw opstart dat hij dan niks meer doet

Merk e/o type staat toch op een sticker ergens op de buitenkant? Je weet toch zeker ook wel welke versie v.h. besturingssysteem er op staat?
Hoe oud is de pc, welk merk, is het een laptop of een desktop ?

De desktop is ongeveer 4/5 jaar oud staat windows 7 64 bit op
Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
12 GB Ram
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Zou ik niet met een programma kunnen kijken of er niks is met de hardware?

Welke foutmeldingen kreeg je dan...?
Je hebt het over 3 verschillende, waarvan kreeg je foutmeldingen..?
Services, toepassingen, kernel-error om maar wat te noemen..?

Windows failed to start. A recent hardware or software change might have caused the issue after you install Windows Updates
Wanneer ik windows opstarten kreeg ik gewoon dat er naar herstel punt werd gezocht en die was niet te vinden stond er dan
En dat als ik windows opstarten gewoon blauw beeld krijgt en hij meteen crasht

Ik kan niet meer op de pc dus kan ook niet bij de logboeken komen ik kan alleen windows overnieuw erop zetten en dan doet hij het als ik hem dan uit zet en volgenden dag weer opstart krijg ik error net als vandaag windows failed to load recent hardware of software change might be the cause to fix this en dan staat er dat ik windows cd er in moet stoppen en repair tool moet gebruiken

Er onder staat Status: 0xc0000098
Info : windows failed to load because a critical system driver is missing, or corrupt.

Laatst bewerkt:
Zou maar zo een corrupte / beschadigde HDD kunnen zijn die op instorten staat.
Mijn eerste keuze zou zijn: andere HDD erin en nog eens proberen.
Doet hetzelfde euvel zich dan weer voor, wissel dan de voeding eens met een andere..

Ik heb de batterij vervangen van het moederbord hij werkt nu al 3 dagen goed

Kijk aan, wel het laatste waar je aan denkt als er geen berichten zijn dat je de systeemtijd steeds weer moet invullen....
Mooi dat het zo is opgelost, succes weer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan