pc problems opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marger

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
de pc van mijn vriend heeft het volgende probleem.
Hij start wel op maar krijgt ipv het bureaublad een leeg blauw scherm te zien en kan hierin niets doen. De muis werkt wel maar er valt niets te klikken aangezien het scherm leeg is en blijft.

Ctrl/alt/delete laat een leeg kadertje zien als je dat probeert.
Opstarten in veilige modus lukt ook niet.

Iemand tips om de pc gewoon weer opgestart te krijgen? alvast bedankt.
Groetjes Marianne

Welke windows of linux versie

Ik heb er al veel over gehoord maar weet niet of het kan maar probeer systeemherstel eens.
Onder Xp is het wel mogelijk.
Dit zal onder bureauaccessoires -> systeem staan.

Helaas is dit niet mogelijk aangezien er helemaal niets op het scherm staat... ook geen taakbalk. Alleen maar een blauw scherm.

En via de veilige modus F8 tijdens opstarten.

helaas net opgestart in veilige modus, krijg wel het opstartscherm maar weer LEEG en dus geen taakbalk of start menu etc.

bij ctrl/alt/delete ook weer leeg kadertje..

En als je op dat lege scherm met de RECHTER muisknop klikt. Kun je dan naar de eigenschappen.

helaas de pc reageert nergens op.. uitgezonderd de muis kun je bewegen verder niets.

Via de veilige modus had je niet de optie om de laatst bekende werkende versie te starten.

Heb je al aan een opstart diskette gedacht.

zo als het klinkt begint dit naar een herinstallatie te klinken. Check voor de zekerheid je hardware eens, je kan volgensmij bij f8 ook kiezen voor stuurprogramma's laden,kijk waar het mis loopt

Bij sommige windows versies kun je als je taakbeheer opvraagt (soms met ctr-alt-del) niet alleen de lopende taken zien, maar ook nieuwe taken starten.

Kijk eens of ME die mogelijkheid biedt en start dan eens c:\windows\explorer.exe
Wellicht kun je dan net iets meer doen.

explorer

Kijk inderdaad eens of je bij ctrl+alt+del een optie hebt om een nieuwe taak te starten. Vul dan "explorer" in. Andere mogelijkheid is om bij het opstarten op f8 te drukken en dan krijg je ook een optie "laatste juiste configuratie" als het goed is. En anders Windows ME over de oude installatie heen zetten.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan