Pc ratelt.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ha966
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb je hem stofvrij gemaakt? Misschien dat er een kabeltje tegen je fan aan zit. Je kan beste even de kast openmaken en de stroom erop zetten om zo een beter beeld te krijgen waar het geluid vandaan komt.

Net gekeken, Ik zie geen kabeltjes tegen de fans aan zitten het ligt aan de CPU-FAN, Ligt dat niet aan de pasta?

Hoi,

Beetje slecht te horen maar de pasta kan het niet zijn zal dan een versleten ventilator zijn;)

Kan zijn dat de kogellagers zijn versleten. Nee kan me niet voorstellen dat het aan de pasta ligt. Maar gelukkig voor jou kosten cpu fans bijna niks :)

Ventilator maat lawaai, wat teflon spray wil wel eens helpen maar dan moet je de ventilator even demonteren en niet te veel inspuiten.
Als het de voedingsventilator is zul je een kap van de voeding moeten demonteren zodat je bij de ventilator kunt om stof en te kunnen smeren.
De meeste ventilatoren hebben glijlager busjes en deze lopen vaak droog na jaren gebruik.

Laatst bewerkt:
Hallo

Persoonlijk gebruik ik daar dikkere olie voor ....

15W40 o.i.d.

1 of 2 druppels zijn meestal genoeg , en heb je nooit geen problemen mee.

Mochten de lagertjes of busjes echt versleten zijn (veel te lang droog gedraait) , dan helpt dit uiteraard niet meer.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan