PC reageerd niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Mijn zoon vertelde me dat zijn PC af en toe een blauw scherm kreeg ik heb de pc nu thuis staan heb hem van alle stof ontdaan en daarna opgestart.
na enige tijd verschijnen er kleine gekleurde blokjes in beeld die verdwijnen bijna meteen. na enige tijd krijg ik het bericht entering Sleeping Mode en dan No Video Input en dan reageert de PC niet meer om hem uit te schakelen moet ik de Aan/Uit knop op de PC gebruiken.
kan iemand me vertellen wat dit kan zijn

Op de PC Staat Win 7 32 Bits

Laatst bewerkt:
Videokaart is ook geheel stofvrij? m.n., inden aanwezig, het koelblok erop?
Via F8 opstarten naar het uitgebreide opstartmenu en kiezen voor veilige modus en de energieinstellingen aanpassen, wil wel?

Omdat een blauw scherm in 99 van de 100 gevallen wordt veroorzaakt door foute/beschadigde software de vraag verplaatst van overige hardware naar windows 7.

Veilige modus OEPS kom ik ergens waar ik niet wil komen :) maar zit er in bij Energie instellingen beeldscherm en HD uitschakelen staat op nooit verder zou ik niet weten welke nog meer
die ik moet bekijken. dus de vraag wat nog meer aan of uitzetten .

en nee er staan geen foute software op

Als het blijkt de video kaart te zijn (dan heb je ook blokjes in beeld), dan zou je hem kunnen bakken.
Maar das alvast wat op de zaak vooruitgelopen (maar als "achter de hand" reactie).

Op eigen risico uiteraard.

Wat bedoel je precies met kleine gekleurde blokjes?
Bedoel je het Windows opstartlogo?
Maak eens een foto als je wilt?

Groeten Marcel

Veilige modus OEPS kom ik ergens waar ik niet wil komen :) maar zit er in bij Energie instellingen beeldscherm en HD uitschakelen staat op nooit verder zou ik niet weten welke nog meer
die ik moet bekijken. dus de vraag wat nog meer aan of uitzetten .

en nee er staan geen foute software op

Je kunt het opnieuw opstarten uitschakelen via configscherm, systeem en opstartinstellingen of onderstaande tool gebruiken om de code in die BSOD te achterhalen.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Dit lijkt erop dat een proces in het videogeheugen schrijft, terwijl het in het gewone interne geheugen moet schrijven.
Reset eerst de BIOS eens naar default values, en als dat niet werkt, herinstalleer windows.
Als het probleem dan nog blijft bestaan, is het een hardware fout op de videokaart, of de videobus, maar vermoedelijk defect geheugen.

Wat bedoel je precies met kleine gekleurde blokjes?
Bedoel je het Windows opstartlogo?
Maak eens een foto als je wilt?

Groeten Marcel
op de TV heb je dat ook wel eens dat er op div plekken van het beeldscherm gekleurde blokjes te zien zijn men zegt dat dit een storing is van de nieuwe Telefoonstandaard 4G

Omero om geen fouten te maken de vraag hoe en waar reset ik de BIOS

want als dat niet helpt ga ik een nieuwe instal doen kijken of dit helpt
maar voor nu alvast bedankt voor de tips en wijze raad van jullie allemaal

PS
gevonden
http://nl.wikihow.com/Resetten-van-je-BIOS
NO 2 Gedaan

Laatst bewerkt door een moderator:
ben nu al enkele uren verder en de PC blijft het gewoon doen nu dus ik denk/hoop dat het nu in orde is

nogmaals allemaal bedankt voor de feedback

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan