pc reageert traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

safik19

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn laptop opgestart maar hij reageert erg traag. Volgens mij is geen virus want ik heb gisteren mijn laptop gescand. En er brandt heletijd een rode licht op mijn laptop dat betekent dat hij nog bezig is. Normaal knippert hij af en toe maar nu blijft hij heletijd aan. Weten jullie wat mijn probleem is?

Alvast bedankt.

Kijk even naar het volgende:
- Uitvoeren --> Msconfig --> Opstarten --> vink dan de onnodige dingen uit
- Verwijder wat onnodige programma's want een volle HDD kan de boel vertragen

Succes :thumb:

Heb je een ruime hoeveelheid intern geheugen 512 MB of meer? lees dan verder, Windows maakt gebruik van het ram-geheugen en wisselbestand om tijdelijke informatie weg te schrijven. Met een registeraanpassing zorg je ervoor dat de gegevens zo veel mogelijk in het ram-geheugen worden geplaatst en niet telkens naar het wisselbestand op de trage vaste schijf worden geschreven. In het Windows-register >>>>doe dit als volgt,
Start, Uitvoeren en typ Regedit.exe
navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
In het rechtervenster zoek je de vermelding DisablePagingExecutive . Dubbelklik erop en verander de 0 in het vak Waardegegevens in 1 . Nadat je het register hebt verlaten (Bestand, Afsluiten ), start je de PC opnieuw op, De wijziging is van kracht, Bij deze tip is het belangerijk om voor jezelf uit te maken of er een snelheidsverbetering optreedt, Zo niet, dan herstel je de oorspronkelijk situatie.

Oorzaak --> gevolg? Ik denk dat veel mensen willen weten (in de toekomst) wat nou het probleem was :D

Oorzaak --> gevolg? Ik denk dat veel mensen willen weten (in de toekomst) wat nou het probleem was :D

Ik heb geen idee. Ik heb in de ochtend vijf keer mijn computer opgestart toen was hij traag en deed bijna niks. Nu heb ik weer mijn computer opgestart en nu doet hij het gewoon goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan