Pc Reboot Automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

RageX

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2003
hey

sind een tijdje heb ik het volgende probleem met mijn pc: wanneer ik bijvoorbeeld een spel aan het spelen ben reboot de pc soms automatisch na 10 min spelen. Nou heb ik gekeken of het probleem software matig was, dus ik heb geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd. Het hielp echter niks. Daarna ben ik hardware matig gaan kijken. Heb 2x 256 ddr ram dus ik heb 1 van beide er uit gehaald en gekeken of het probleem verholpen was(en ook de andere alleen geprobeerd). Beide keren hielp het niks. Nu zat ik te denken of het mischien aan iets anders kon liggen. Met mijn videokaart heb ik eerder problemen gehad, en als die stuk zou ik ook weinig beeld krijgen. Dus zou het mischien de processor kunnen zijn?????

greetz,

ramon

Hoi.

In windows XP zit een optie die je uit kunt vinken. Deze zorgt ervoor dat je computer bij een failure niet opnieuw opstart maar dat je dan zo'n mooi blauw :D scherm krijgt, ben alleen vergeten waar dat ook alweer zat. Iemand anders??

BTW ditzelfde heb ik ook gehad, ik heb een asus moederbord met onboard sound welke ik op disabled had gezet, echter onder apparaatbeheer stond de software nog steeds. Ik heb toen deze software verwijderd en het probleem is er nu niet meer.
Misschien heb je hier ook nog wat aan.

Groeten,

Geplaatst door plotter
Hoi.

In windows XP zit een optie die je uit kunt vinken. Deze zorgt ervoor dat je computer bij een failure niet opnieuw opstart maar dat je dan zo'n mooi blauw :D scherm krijgt, ben alleen vergeten waar dat ook alweer zat. Iemand anders??
Groeten,

Rechts klikken deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd. Opstart- en herstelinstellingen. Dan vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw opstarten"

Hey heb net met aida32 mijn processor temperatuur gecheckt: er komt een temperatuur van 65 GRADEN!

ik heb niet zoveel verstand van procesoren, maar kan dit mischien aan de hoge kant zijn. want gedurende de test zat ik gewoon in windows

Als het een pentium is is dat redelijk hoog dacht ik. Was je de computer aan het gebruiken of stond hij alleen maar aan?

@ Mario, bedankt klopt was het even kwijt.

heb een amd-xp 2000+ processor. en runde zon aida32 test. en toen rolde er al 65 graden uit. Maar dan denk ik dat ie wanneer ik een spel draai alleen maar hoger wordt.

Geplaatst door plotter
Als het een pentium is is dat redelijk hoog dacht ik.

Redelijk hoog:8-0: , ik praat dan al over een crisis:eek:
Enfin, je p4 zal moeten werken op 67graden, maar dat is natuurlijk wel extreem.
De mijne komt niet hoger dan 35 stressed.

Ik denk RageX dat je even je pc moet openmaken en kijken of de cooler van je cpu nog wel draait, en als het kan op hoeveel toeren, verder wat voor kast heb je?
Is deze kast goed voor een goede airflow.
Ik had toendertijd een goedkoop kastje aangeschaft voor mijn p4 systeem, dat werd ook te warm 50graden.
Nadat ik de behuizing vervangen had voor een betere kast was ook de temperatuur met 15 tot 20 graden gedaald.

als je die temperatuur al in het begin hebt,dan zou ik maar eens kijken of de fan niet vol met stof zit.probeer het eens met de kast open

Geplaatst door sp

Redelijk hoog:8-0: , ik praat dan al over een crisis:eek:

Ik bedoelde eigenlijk dat een AMD op hogere temperaturen werkte (weet echter niet hoe hoog???) dan een pentium want dan was de temperatuur weldegelijk te hoog. Sorry had iets duidelijker moeten zijn.

in pc active van mei staat dat een amd 2000+ max 90c
mag hebben en een amd 2200+ 85c .de pentium rond de 70c

=

Geplaatst door rsmilie
in pc active van mei staat dat een amd 2000+ max 90c
mag hebben en een amd 2200+ 85c .de pentium rond de 70c=

Het zal de pc wel laten werken, alhoewel ik overtuigd ben dat je p4 dan gaat rebooten en je AMD er geen lange levensduur op nahoud.

En verder, het klopt plotter, tuurlijk is de amd warmer dan de p4, maar ook dan als je amd boven de 55 komt, vind ik het al te hoog.
Laat ik het zo zeggen, als je met bovenstaande temperaturen gaat gamen, bv bf1942, dan denk ik dat je kan genieten van vele artifacts:rolleyes:

Dacht dat een AMD gewoon ploft als deze te warm wordt. Alleen Pentium schakelt toch naar lagere toeren of start de PC opnieuw op? 65 graden is idd wel veel wanneer de PC in IDLE modus staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan