PC reboot bij aanklikken .rar-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeve

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
20
Als ik een rar bestand wil openen met een dubbelklik gaat mijn systeem spontaan rebooten??? Wat gaat er fout?
 
Je zou rar kunnen verwijderen en opnieuw installeren, kijken of je dan het probleem over is.
 
Das zeker vreemd....

Kan je het bestand dan wel openen met een rechtermuisklik? en dan in het contextmenu kiezen voor openen?
Probeer rar eens uit: kan je wel archiefbestanden aanmaken?
Als dat ook niet gaat zoals het hoort zou ik Rar deinstalleren en opnieuw installeren.

Rar verwijderen (configuratiescherm => software) en opnieuw installeren.
Dat zou ik doen.

Edit:
@Humpe, jij was eerder, scheelt maar een minuutje, sorry voor het dubbele antwoord
 
Laatst bewerkt:
misschien een stom idee van mij maar draai eens een paar uur mem test.
hier was het geheugen een keer niet goed en alleen met winrar gebruik rebooten steeds.
 
CRC is een controle fout.

CRC
Cyclic Redundancy Check
Een methode om fouten te signaleren en te corrigeren tijdens de gegevensoverdracht. De cyclic redundancy check is een getal dat ontstaat door een wiskundige bereking uit te voeren met als bron de gegevens van een pakket. Als het pakket op de bestemming aankomt, wordt de berekening opnieuw uitgevoerd. Als de resultaten overeenstemmen, geeft dit aan dat het pakket ongeschonden is. Verschilt de berekening op de plaats van bestemming van die bij de bron, dan betekent dit dat de gegevens tijdens de verzending veranderd zijn. In dat geval geeft de CRC-routine de broncomputer een teken dat de gegevens opnieuw moeten worden verzonden.
 
Thnkx Humpke,

Copy/Paste.

Eindelijk eens een duideljke uitleg over die 'irritantante' en soms onbegrijpelijke CRC.
Copy/paste in mn kladblok, je weet nooit waar ik het nog voor kan gebruiken.
Het lijkt mij overigens een beetje te lijken op de MD5 en SHA-hashes. Hier maak ik al veel gebruik van.
CRC zie ik regelmatig, maar het verschil heb ik nooit begrepen. Maar ik ben (echt waar) blij met jouw uitleg. Dat schept iig wat duidelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Mijn probleem is uit de wereld.
Door het geheel door unstall eraf te halen en Tuneup alle sporen te wissen en weer opnieuw te installeren gaat eea weer zoals het hoort. Dank voor het meedenken! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan