PC reboot regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimDubois

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo,
Ik heb in mijn bedrijf een PC staan met windows 2000 SP4. Deze PC lijkt steeds opnieuw op te starten. Gebruikers klagen erover dat ze steeds uitgelogd zijn.

Dit komt soms 3x voor op een dag en soms vaker of helemaal niet.

Als ik in de eventlog kijk staat er: Eventlog 6009 en vervolgens 6005. (6009 krijg ik van het OS en 6005 van de eventlog) gewoon normale opstart logs volgens mij.

Kan iemand me hiermee helpen??

Windows 2000 ?, doet me vermoeden dat het geen pc van deze tijd is.
Als je een bedrijf hebt, waarom koop je dan niet een nieuwe pc, aangepast aan deze tijd ?
Voor 1000 euro (waarschijnlijk nog minder) heb je een betrouwbare machine.

Maar goed, nu je probleem: het zou een warmteprobleem kunnen zijn.
Haal de zijwanden er eens af en kijk of er veel stof binnenin zit, vooral op de ventilator.
Plaats eens een ventilator voor de open kast en laat die lucht naar binnen blazen.

Het zou ook een geheugenprobleem kunnen zijn, defecte geheugenreepjes of te weinig geheugen.

Een complete formattereing en Windows er geheel nieuw op zetten zou ook een optie kunnen zijn.

Pim

Ja het is inderdaad een afdankertje, maar hij staat in het magazijn. Daar hoeft dus geen PC van 1000 euro te komen.

We kunnen er nu niet bij maar dachten zelf ook al dat het de voeding zal zijn. We moeten even wachten totdat we erbij kunnen en dan was ons plan om hem eerst eens goed schoon te maken. En daarna testen.

Als ik hem heb schoongemaakt en getest laat ik nog wel iets weten..

O ja, de voeding was ik nog vergeten. :o

Ik wacht rustig af. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan