pc reboot spontaan bij aansluiten usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

debakfiets

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
goedemiddag

als ik een willekeurig usb apparaat aansluit dan reboot m'n pc automatisch. zolang het usb apparaat aangesloten is start de pc ook niet meer op.

type moederbord: k9vgm-v MSI

groeten

De bakfiets

probeer eens de drivers van de usb te verwijderen en daarna opnieuw opstarten.
Windows gaat dan de drivers opnieuw installeren.

Lees dit eens door en probeer eens de laatste drivers te installeren van je moederbord. Zowel eventueel usb als chipsetdrivers.

ik heb het geprobeert maar het blijft zich nog steeds voordoen. ligt niet aan het moederbord want alle 20 pc's hebben er last van.

ik heb het geprobeert maar het blijft zich nog steeds voordoen. ligt niet aan het moederbord want alle 20 pc's hebben er last van.
Als alle 20 pc's er last van hebben zou ik zeggen dat er iets mis is met je apparaat welke je aansluit.
Om wat voor apparaat gaat het?

het gaat om een willekeurig usb apparaat wat aangesloten wordt. b.v een usb stick , usb muis/toetsenbord.

pc reboot after attaching usb device

download het bestand ghmon.sys en zet dit bestand in C:\WINDOWS\system32\drivers

Ik heb dit probleem ook gehad, na aansluiten van een nieuwe printer. Toen werkte geen enkele USB-poort meer en kreeg ik iedere keer zo'n berucht blauw scherm met witte lettertjes, het maakte daarbij niet uit wat voor hardware ik aansloot op USB. Alleen opnieuw opstarten hielp dan nog, NA verwijderen van de USB-kabeltjes.
Ik heb XP opnieuw geinstalleerd en het probleem was hierna verdwenen. (de printer is inmiddels ook verdwenen :p).
Schijnbaar was er één of andere "verminking" in XP tot stand gekomen.
Bij jou start de boel vanzelf weer op, maar misschien biedt herinstalleren of repareren van XP ook hier een uitweg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan