PC reboot spontaan bij hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

horstr

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Ik heb een klaslokaal allemaal uitgerold met Wsus (dus zijn allemaal gelijk)
2 verchillende modellen HP 5800 en HP 6000

Netop 6.01 geinstalleerd.
Netop is via de teacher module op alle computers uitgerold dus daar zit ook geen verschil in

Nu heeft 1 computer (HP 6000) in het lokaal een probleem. Als we een hulp op afstand starten van een andere XP Pro computer dan gaat hij spontaan rebooten.

Iemand enig idee.
Als ik google dan krijg ik bij mijn resultaten alleen maar bedrijfjes die support geven.

Bouw een andere netwerkkaart (ander merk + type dan er nu in zit) in en kijk of daarmee het probleem ook optreedt. Treedt het probleem daar niet mee op, dan ligt het vlgs. mij óf aan een technisch defect in de 'normale' netwerkkaart of de drivers die daarvoor geïnstalleerd zijn.

Succes,

Tijs.

een andere netwerkkaart heeft geen nut omdat deze modellen met een onboardkaart werken.
Uiteindelijk bleek de oplossing te zitten in rechten die door policies worden toegekend.

Ingelogged als admin en hulp op afstand gestart. Dit werkt goed.
Daarna weer getest als user en ineens werkt het wel weer.

De rechten die door de adminaccount in de pc zijn gekomen blijven effectief na uitloggen.

Ik vind het een vaag verhaal:
1. Alle computers kregen neem ik aan dezelfde policies toegediend. Je oplossing verklaart dus niet waarom het op die ene computer niet goed werkte. Bovendien staan de policies hulp-op-afstand wel of niet toe, het crashen van de computer is daarmee niet verklaard.
2. Standaard is Hulp-op-afstand toegestaan.

Enige wat ik me als ihkv. een oplossing bij het opstarten van Administrator kan voorstellen is dat er wellicht firewall-instellingen gewijzigd moesten worden (een gewone gebruiker mag die niet wijzigen) om hulp-op-afstand mogelijk te maken, maar hulp-op-afstand hoort (bij de Windows firewall dan toch) standaard toegestaan te zijn.

Verder fijn dat je iets hebt kunnen oplossen, dus daarmee gefeliciteerd.

Tijs.

@tijs

Is inderdaad ook een vaag verhaal.

Klopt inderdaad dat alle computers dezelfde policie toegediend krijgen dus het is inderdaad apart dat 1 computer een probleem heeft en dat doormiddel van inlog onder admin met daarna accepteren van hulp of afstand het probleem doet verhelpen onder een user. Het was geen crash maar hij reboot spontaan.

Hoe het inlogscript en de bijbehorende policies precies in elkaar zit is mij onbekend aangezien ik niet de systeembeheer ben van het netwerk. Ben in ieder geval blij dat het opgelost is door een handeling dan een herinstallatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan