pc reboot spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

axforu

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Berichten
8
reboot spontaan

Hallo daar,

is er iemand die mij zou kunnen helpen?
Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem als petrlexa. Ik heb het antwoordt van SJJ ook doorgenomen.


Het probleem:

- PC start zelf opnieuw op tijdens het werken.
- PC start soms 2 á 3 keer op, terwijl ik de pc aan het opstarten ben. Dus nog niet opgestart.

Platform PC:
- OS = WinXP, ook uitgetest met W2k.
probleem doet zich nog voor.

Hardware nieuw:
harddisk
memory
Oude geplaatst en probleem doet zich ook nog voor.

Software nieuw:
WinXP sp2
SP2 verwijdert en probleem doet zich ook nog voor.

BIOS:
AMIBIOS update gezocht. Deze kan niet worden uitgevoerd.
Het enige wat ik kan herleiden van mijn BIOS is:
- AMIBIOS (2) versie 1999

INFO:
Bij het opnieuw installeren van W2k of WinXP met de volgende pakketten: Office2000 SP3 en McAfee vinden er geen rare dingen plaats. De PC start ook NIET automatisch op ergens midden in mijn installatie. Het installeert alle programmas als nodig gewoon door zonder te rebooten.
Pas na de installatie, als je in Excel of bezig bent te internetten dan start hij automatisch weer op.
McAfee draait steeds op de laatste Datfiles.
Adware vindt steeds dezelfde fouten in cookies en exact steeds weer 5. Elke keer vewijder ik deze fouten (alhoewel cookies niet schadelijk zijn).

Vraag:
Wie o wie kan mij helpen dit probleem defenitief op te lossen? Is daar een computerfreak in huis? Een genie? HElppppppppppp...
Is mijn moederbord kadoek????
 
Laatst bewerkt:
Is daar een computerfreak in huis? Een genie?
:confused:
Helaas ben ik het niet..

Maar zonder foutmelding wordt het zoeken naar een speld in de hooiberg.


Deze Computer aanklikken met rechts --> eigenschappen--->geavanceerd---->Opstart en Herstelinstellingen.

onderaan moet je uitvinken
"De comuter automatisch opnieuw opstarten"

Wanneer dit is aangevinkt dan start hij vaak te snel opnieuw op bij fouten en krijgt de foutmelding
niet de tijd om door te komen.(raar maar waar). Dus als er een foutmelding is,
ga je hem nu waarschijnlijk zien in een blauw scherm..

Daarmee kunnen ze hier dan verder aan de slag..
:)
 
Misschien de voeding of spyware. Heb je al gescand op spyware?

Kan ook aan de CPU liggen. Dat deze te warm wordt, doordat de koeler niet helemaal lekker werkt
 
Hi GooglingGonzo,

ik ben blij met je snelle reactie.

Nu ik daar gekeken heb bij deze computer, wil ik jou de volgende INFO ook graag mededelen:
- Volgens het logoek (eventviewer) kan ik erachter komen dat mijn pc (op het moment van het logboek openen) op W2k draait en wel SP1.
- Dat op zich is al heeeeeeeeeeeeeeel erg raar! Mijn pc heeft op dat moment WinXP en wel SP2. Dus geen W2k Sp1.
- En als ik hem uit test met W2k dan staat ook SP4 geinstalleerd.

Zal straks als ik thuis ben het uitvinken en meld ik de volgende bevindingen op het net.

TKX
 
Hi pcmaniac,

Bedankt voor de snelle reactie. Maar zoals ik eerder aangaf, bij de installatie van elk software loopt het prima. nergens last van.

Zie mijn verhaal onder kopstuk INFO:
daarbij toegevoegd dat ik Adaware al heb uitgevoerd.
 
Vind het ook maar een vreemd verhaal, en lijkt het er op dat je 2 OS naast elkaar heb geïnstalleerd. Dat is mezelf nog niet gelukt, maar heb er wel al vaker van gehoord dat zo iets wel eens gebeurt als je op de verkeerde manier een upgrade of repair install doet.
Het beste is altijd nog om helemaal over nieuw te beginnen als je van OS veranderd.
:confused:

Het kan natuurlijk ook aan die Bios liggen, maar die van mij is ook verouderd, heeft een update nodig en heb er weinig of geen problemen mee. Dus kan wel, hoef niet…
:thumb:
 
Hi GooglingGonzo,

Ik heb, zoals je voorgesteld had, bij "geavanceerd" van deze computer uitgevinkt, opdat ik de foutmeldingen zou kunnen zien.

Helaas, al bij opnieuw opstarten gaat hij 2 á 3 keer uit en zichzelf opnieuw starten. En ja hoor nauwelijks een kwartier in WORD of in Excel of internetten gaat de pc uit en start automatisch op. Geen blauwe scherm, geen foutmeldingen.

Wel wil ik het volgende doorgegeven:
Als ik W2k in zijn geheel installeer, betekent dat, opnieuw installeren. Dus ook formatteren. Dat geldt ook voor wanneer ik WinXP installeer.

Ik ben radeloossssssssssssssssss, helppppppppppppppppppppppp wie oooo wie kan mij nog meer adviezen geven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan