PC Reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

aughuet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Ik heb een soortgelijk probleem als de persoon van dit topic: Computer valt uit
PC start op, tot hij windows begint te laden en herstart dan.
Daarna krijg ik standaard de mogelijkheid om in veilige modus op te starten, maar ook daar reincarneert hij na 2 seconden.

Is het zeker de voeding, of zijn er meer dingen die ik kan testen (voordat ik 50 euro verspil...)?

Dank!

[PC: Athlon 800Mhz, Nieuwe HD, WinXP-Prof]

wellicht kun je eerst eens win98 of win 2000 proberen, kan zijn dat xp niet op jouw pc draait....

wat ook mogelijk is, is wanneer je geen officiele versie van xp hebt dat de pc er dan spontaan mee ophoudt, is mij ook een keer overkomen.
dat moet je toch de gang naar de winkel maken en een officiele versie kopen..... kost wat (xp home oem versie 100eurie) maar loopt een stuk beter en blijft ook lopen....

Geplaatst door snack
wat ook mogelijk is, is wanneer je geen officiele versie van xp hebt dat de pc er dan spontaan mee ophoudt, is mij ook een keer overkomen.
dat moet je toch de gang naar de winkel maken en een officiele versie kopen..... kost wat (xp home oem versie 100eurie) maar loopt een stuk beter en blijft ook lopen....

Waar staat dat het geen Officiele is,we gaan er van uit van wel!!

@aughuet Nog Welkom bij Helpmij

Geplaatst door snack

Dit is pertinent onzin!

Het opnieuw opstarten van de pc kan zeer veel oorzaken hebben, maar niet wat hier genoemd wordt.

Rechtsklik op deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen en vind de regel "de computer automatisch opstarten" uit.
Je krijgt nu een blauw scherm met een foutmelding ipv een herstart. Plaats die foutmelding hier volledig, dan kunnen we kijken wat het probleem kan zijn...

ik zeg niet dat het een niet officiele versie, ik zeg alleen dat als dit zo is de mogelijk aanwezig is dat dit het probleem veroorzaakt, en zoals gezegd heb ik dit probleem ook al eens gehad en heb dit voorgelegd aan de computerboer, dus zodoende dat ik dit dus vermeld

Tja, die computerboer wil ook geld verdienen he....

Geplaatst door Sarvo

Dit is pertinent onzin!

Het opnieuw opstarten van de pc kan zeer veel oorzaken hebben, maar niet wat hier genoemd wordt.

Rechtsklik op deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen en vind de regel "de computer automatisch opstarten" uit.
Je krijgt nu een blauw scherm met een foutmelding ipv een herstart. Plaats die foutmelding hier volledig, dan kunnen we kijken wat het probleem kan zijn...

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb windows via een andere pc op de hd-gezet.
Het ligt niet aan het o/s, want als ik de hd op m'n andere pc aansluit, doet hij het gewoon.

Ik heb vandaag overigens een nieuwe 300W-voeding gekocht, en dat hielp helemaal niets!

Er zijn nu nog maar 2 mogelijkheden over; geheugen en moederbord.

Wie weet het?

Ander geheugen erin probeer ik denk ik eerst, is het makkelijkst. Mag je dat eigenlijk ruilen in de winkel?

Laatst bewerkt:
zolang je het bonnetje nog hebt kun je geheugen terug brengen, moet geen enkel probleem zijn.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan