PC reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batman755

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Hey, mijn voeding was stuk dus ik heb de pc laten maken. Er is een nieuwe voeding ingezet. Alles werkt prima, er is maar een probleem. Telkens wanneer ik een spel opstart dan krijg ik een blauw scherm te zien (voor maar een halve seconde) en dan reboot de pc.

Ik heb wel een keer met succes counterstrike kunnen opstarten, maar sindsdien lijkt het niet meer te gaan. Waaraan kan mijn probleem liggen?:confused:

Geen idee, welk programmetje moet ik weer hebben om dit te kunnen zien?

Ik weet helemaal niet wat voor voeding de winkel er heeft ingestoken

PCwizard kan je er verder mee helpen. Download het, installeer het dan en kopieeer de gehele inhoud van het overzicht in het programma'tje hier.

PC Wizard 2008 Version 1.871
------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: Bart
Gebruiker: Bart
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
Rapportdatum: zaterdag 06 december 2008 op 20:45

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : Packard Bell BV RC415

> Chipset : ATI RS400/RC400/RC410

> Processor : Intel Pentium D 820 @ 2800 MHz

> Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )

> Videokaart : NVIDIA GeForce 8600 GTS

> Harde Schijf : ST3160212AS (160 GB)

> DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH18A1P

> Monitor Type : Philips Philips 200XW - 20 inches

> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter

> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2

> DirectX : Versie 9.0c (mei 2008)

***** Einde van rapport *****

Maar ik denk mischien al te weten wat de oorzaak zou zijn. De kabel die mijn monitor verbind met mijn video kaart is mischien niet de juiste kabel. kan het daaraan liggen? Ik kan wel mijn bureau blad bekijken maar vanaf ik iets grafisch activeer krijg ik reboot. Al heb ik wel een uur lang op cs kunnen spelen zonder het crashte.

Laatst bewerkt:
Nee, geen windows moeten herinstalleren. Alle software werkt nog. Maar kan het probleem bij die kabel liggen ???

Laatst bewerkt:
Hmm.. Even spieken bij pcwizard. Je voeding is er nog niet in vermeld.

Bedenk me net dat het niet eens in pcwizard staat..

Draai je computer kast open
Helemaal links bovenin zie je de voeding (als je het niet wist)
Daarop staat een stikkertje geplakt. Schrijf alles over en type het hier neer.

de voeding is van X-gear: pc gaming components

Model No.: CPS4510C8F1

Dat is de voeding

Oke.. 450 watt zou genoeg moeten zijn denk ik:

Even de pc opnieuw opstarten, als het opnieuw aan het opstarten is dan moet je even op F8 blijven rammelen. Dan als je het menu krijgt voor veilige modus enz nog een keer op F8 drukken, want dan krijg je meer keuzes. Kies dan voor " Bij systeem .. niet opnieuw opstarten " Start dan een game op na het opstarten en schrijf dan de foutmelding op en zet het hier neer

.x.........

(. staat voor de bepaalde cijfer/letters)

Als ik bij het opstarten op F8 druk dan kom ik bij de bootsector terecht. Daar heb ik de keuzes tussen twee opties om vanuit op te starten, denk ik. Verder dan een van die twee te selecteren kan ik niets doen. Ik druk op F8 maar er gebeurt niets...

Is het niet de bedoeling dat ik dit ga aanpassen in de BIOS?

Laatst bewerkt:
Dit is zo raar he... nu vanmorge start ik cs op en het gaat weer. Het werkt! Net zoals gisteren... Het werkte in het begin maar als je het na een tijdje afsluit en ik probeer het weer op te starten dan start men pc weer op. Doet me denken dat het mischien iets met de temperatuur heeft te maken?

Ik hou je op de hoogte als ik straks weer een blauw scherm krijg ;)

Hmm oke.. Als je PC dan weer vast loopt, start dan direct even op in het bios en check de temperaturen even. (Meestal vind je die in het bios, of je moet even in PCwizard kijken. Die heeft dat ook.)

CPU temperature: 44°C - 46°C
System temperature: 34°C

Nu om dat blauw scherm te kunnen bekijken, wat moet ik dan juist waar doen?
Ik zit hier nog wat te kijken in de BIOS:
CPU SMART FAN Control Enabled
SMART Fan start PWM value 45
SMART Fan start TEMP. (°C) 43
CPU Deltat +3
SMART Fan Slope PWM value 6 PWM value/°C
CPU FAN Full Limit Temp 56 °C
SYSTEM SMART FAN Control Disabled

Ik weet niet juist wat dit allemaal betekend maar staat er dat de ventilator af staat???

Er staat hier wel "Shutdown Temperature Disabled" Dus als de pc een te hoge hitte zou waarnemen zou die normaal moeten afsluiten maar dit staat af? De pc zou dan alleen maar afsluiten bij 70°C ofzo...

Laatst bewerkt:
Als ik nu met pc wizard kijk staat er bij CPU temperatuur 58°C

<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>

> Hardware Monitoring : ITE IT8718F

>> Algemene Informatie
ISA Adres : 0xA10
Support : RC415

>> Sensorinformatie
Sensor : ITE IT8718F
Mode : ISA (SuperIO LPC)
PECI Mode : Nee

> Processor Ventilator : 1767 rpm