PC reset zichzelf zomaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Ik heb een paar keer gehad dat mijn pc zichzelf resette, zomaar. Zwart beeld en dan een restart.. Ik heb het een paar keer de afgelopen maanden gehad, maar gister en ook vandaag weer. Het gebeurt meestal als ik zowel explorer aan heb staan en daarnaast bijv. PhShop.. In de log reviews kan ik ook geen error/crash teken vinden...
Had ergens gehoord dat er een bepaalde systeemfile (iets van DLL???) kan dwarszitten??:confused:

heb ik ook wel eens gehad dat mn pc automatisch opnieuw oipstarte.

heb gewoon win xp opnieuw geinstalleerd en toen deed ie het weer:D

Voor een volgende keer!!!

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

BlackEye zei:
Ik heb een paar keer gehad dat mijn pc zichzelf resette, zomaar. Zwart beeld en dan een restart.. Ik heb het een paar keer de afgelopen maanden gehad, maar gister en ook vandaag weer. Het gebeurt meestal als ik zowel explorer aan heb staan en daarnaast bijv. PhShop.. In de log reviews kan ik ook geen error/crash teken vinden...
Had ergens gehoord dat er een bepaalde systeemfile (iets van DLL???) kan dwarszitten??:confused:

Configuratiescherm -> Systeem -> geavanceerd -> Opstart en hertsel instellingen. Klik daar op instellingen, en verwijder het vinkje PC terug opstarte. Als die nu terug wil opstarten ga je een blauw scherm zien met daar stop codes. post die hier even, dan kunnen we eens kijken.

ik heb eens gelezen dat het ook te maken kan hebben met een instelling van de grafische kaart (ben nogal een leek op pc gebied, dus kan niet te specifiek zijn:) ..)Heb sinds een paar maanden een nieuwe graf kaart(asusa9550) en sindsdien heb ik ook wel eens meegemaakt dat ie even het scherm op 'zwart' gooit, en dan weer aanfloept met de melding dat ie een soort 'screen-iets' gedaan heeft....:confused:

BANDIT123 zei:
Voor een volgende keer!!!

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Dat kan niet,dan heb je dat volgens mij niet goed gedaan:confused:

de eerdere posten hebben mij wel inzicht gegeven in het probleem, maar het is nog niet verholpen. Ik dacht dat ik er laatst afwas toen ik een systemrestore deed, en ook got rid of alle TMP files ed, maar nu is het uitvallen (ZONDER foutmelding..) dus nog steeds, en vandaar wederom deze smeekbede tot hulp!:D

Wie weet vindt je het hier.
Open Confugiratiescherm/Systeembeheer/Logboeken/Systeem.

Noteer de tijd van het opstarten en kijk dan daar terug wat het heeft veroorzaakt,en plaats dat eens hier.

Het gekke is, is als ik in de 'eventlog' ga kijken ik niet op de bewuste 'uitval'tijd een error melding zie. Er zitten overigens wel errormeldingen in de gehele lijst, en de meeste hebben betrekking op DCOM.....

Dank voor je tip! Kun je mischien simpel uitleggen wat DCOM is, en wat het uitzetten voor effect heeft of waar het invloed op heeft?:thumb:

Pc reset?

Kheb nu al enkele dage na elkaar het probleem dat myn pc reset?

Kheb de optie pc heropstarte uitgeschakeld en hier is die code die ik moest poste: 0x000000F4 (0x00000003, 0x8488E1D8, 0x8488E34C, 0x80605666)

Plz help me

Hoi !

Toevallig 2de HDD geinstalleerd ?

Staat Windows op de master-HDD ?

IDE kabels gecheckt en evt. vernieuwd ?

Onderstaande oplossing is van Microsoft:

One of the many processes or threads crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. As a result, the system can no longer function. Specific causes are many, and often best resolved by a careful history of the problem and the circumstances of the error message. One user, who experienced this on return from Standby mode on Win XP SP2, found the cause was that Windows was installed on a slave drive; compare The page points to This Microsoft Support page.where the following resolution is given:

RESOLUTION

To resolve this behavior, use one of the following methods:• For Parallel Advanced Technology Attachment (PATA) hard disks, configure your disk drive as master only. For Serial Advanced Technology Attachment (SATA) hard disks, connect the hard disk cable to a master channel SATA connector on the motherboard.

• Connect another device as a master, such as another disk drive or a CD drive or DVD drive.
• Change your PATA cables, your SATA cable, or your IDE cable even if the cable does not appear worn.
• Install Windows on a new hard disk because it is possible that your hard disk or your Windows installation may be corrupted.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan