PC restart een paar seconden na opstarten (alleen met videokaart erin)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murrayz

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Googelen levert een hoop potentiële problemen en oplossingen maar ik ben er na een lange zoektoch nog niet over uit wat het is. Computer start opnieuw op een aantal seconden na het opstarten. Als ik de videokaart (Gigabyte Radeon RX 6750 XT AORUS ELITE 12G) eruithaal werkt alles wel naar behoren.

• Gebeurde uit het niets, geen aanpassingen geweest is de kast of omgeving
  • Geen gekke piepjes of lampkleurtjes bij het opstarten videokaart
  • Geen gekke piepjes of lampkleurtjes bij het opstarten moederbord
  • Gebeurt ook als alleen de voeding er aan de achterkant in zit, al het randapparatuur inclusief monitor niet aangesloten
  • Videokaart unplugged en opnieuw geplaatst, alles goed aangesloten
  • Niks in de kast voelt warm of heet aan in die paar seconde
  • Stof is verwijderd uit de kast
De videokaart is in maart 2023 gekocht en er zit nog garantie op, maar ik ben beniewd of het de gpu is of dat het aan het moederbord of de voeding kan liggen. Moederboard (Gigabyte Z97X-Gaming 3) en voeding (Corsair RM650x 80 PLUS Gold - ATX 140mm fan).

Wat denken jullie?

Lijkt mij duidelijk.

Met een andere videokaart proberen en/of deze in een andere PC uitproberen kun je nog doen.

Lijkt mij duidelijk.

Met een andere videokaart proberen en/of deze in een andere PC uitproberen kun je nog doen.

Dank voor het meedenken. Ik heb alleen geen andere kaart liggen en zou niet weten waar ik hem zou moeten testen. Vrienden gamen niet of op console.

Lijkt me zonde om zo'n ding van €500 op de post te doen als ik niet zeker weet dat hij stuk is.

Tja, wat wil je dan?
Laat 'm testen bij de plaatselijke PC shop, daarnaast hoeven kennissen, vrienden en buren geen game pc te hebben, als die kaart er maar in psat.

Is de voeding van de PC zwaar genoeg?
Als die het benodigde vermogen (Watt) niet kan leveren, krijg je dit fenomeen ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan