Pc Samen stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de laatste weken het net afgeschuimd om een nieuwe configuratie samen te stellen. Na de kater met men nv6600GT ga ik met zekerheid voor een HD48xx. Het doel is een systeem te bouwen dat minimaal 5 jaar mee gaat. Men ouwe rig (6jaar) heeft problemen met ProStreet, Crysis draait ie nog op aanvaardbare kwaliteit maar op een te lage resolutie:o (P4 2,4 HT 30% oc, 1 GB DDR, Asus P4P800 DLX, nv6600GT)
Dit is het voorkeurslijstje :

Asus maximus II formula :evil:(P45, Crosswire, FX sound, uitgebreide OC mogelijkheden)
Saphire HD 4870 of 4850 om later uit te breiden naar 2
2 Gb ram DDR2 1066 (later uitbreiden naar 4)
q9550 (of q6600 dit we gaan OC'en)
2 x Samsung 500 Gb schijf in Raid 0
Samsung DVD brander
Voeding Corsair 750 TX
Cooler Master Cosmos S :love:
Vista 32 of 64 premium
Kostprijs 1200,- Euro (met q6600, de Cosmos S is een follietje, met een Antec lukt het ook wel)

Het systeem zal Vista64, Win XP en Linux64 moeten draaien, waar XP vooral gebruikt gaat worden playstation.

je zou eigenlijk even je eigen topic moeten maken, maar hier is toch wat hulp.

een mobo met een p45 chipset heeft geen goede crossfire, voor goede crossfire moet je een x38 of een x48 chipset hebben (x38 aangeraden door de prijs en omdat x48 niet veel waarde toegevoegd) bijv een asus p5e (is goedkoop ca. €140 en heeft een fijne bios voor oc'en)

als harde schijf zou ik voor de nieuwste wd 640gb schijven gaan, die zijn nog sneller dan de samsungs.

ook zou ik voor een 64 os gaan, omdat een 32 os niet meer dan 3.2 gb werkgeheugen ondersteunt.

ik zou niet meer voor de q6600 gaan, hij is nogal verouderd. als je wil overklokken kan je ook voor een core 2 duo e8xxx gaan.

Tnx voor de reactie, het verschil tussen P45 en X48 zit em vooral in de snelheid, een P45 valt bij crossfire met 2 graka's terug naar x8,x8 waar de x48 in x16,x16 draait wat een aanzienlijke snelheids verbetering opleverd. De keuze voor de Maxima is vooral genomen voor de uitrusting en tunings mogelijkheden, de keuze gaat tssn Asus P5Q3 deluxe (DDR3) en dit ROG board.

tnx voor de info voor de HD's hier had nog niet bij stil gestaan, wat betreft 64 bit Vista, na het lezen van de CT magazine nr 6 over de overstap naar Vista 64, vooral met de drivers is de goesting zowat voorbij om nu in te stappen. Ik overweeg wel om een Vista Ultimate aan te schaffen omdat deze beide zowel 32 als 64 OS bevat (je mag natuurlijk maar één gelijktijdig gebruiken) of beide premiums licenties wat niet veel meer kost en die kan je wel gelijktijdig gebruiken. Nu widows gebruik ik enkel voor games voor het serieuze werk gebruik ik LInux en dit wordt dan zowiezo 64 bit zodat er inderdaad meer dan 2 gig aangestuurd kan worden.
Wat de CPU betreft, heb je overschot van gelijk alleen weer een 100€ extra....:(

Hal,

je zou natuurlijk ook voor de meer uitgebreide p5e versie kunnen gaan. die heeft bijv ook weer oneindig veel mogelijkheden voor een mooi prijsje. hij is er trouwens met ddr2 of ddr3 ondersteuning, ddr3 is te herkennen aan de naam p5e3

Je hebt hier zeker een punt, al moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik de X48 boards van Asus te duur vindt voor wat ze bijdragen. De P45 varianten zijn over het algemeen beter uitgerust en er is meer keuze. Indien je een P45 board kiest weet je dat Crossfire niet 100% performant is. De HD4870 draait vrij snel, snel genoeg voor de huidige games, Op het moment dat je nood hebt om er een tweede bij te pluggen, koop je waarschijnlijk een HD4870X2 of zelfs snellere graka aan de prijs van een HD4870 nu...
Uitgaande van een budget van 1200€ moet je inderdaad wat compromissen sluiten, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Voor de geïntresseerde plaats ik er mijn OpenOffice sheet bij met de verschillende configs die ik heb bekeken en hun prijskaartje

Hal,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt hier zeker een punt, al moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik de X48 boards van Asus te duur vindt voor wat ze bijdragen. De P45 varianten zijn over het algemeen beter uitgerust en er is meer keuze. Indien je een P45 board kiest weet je dat Crossfire niet 100% performant is. De HD4870 draait vrij snel, snel genoeg voor de huidige games, Op het moment dat je nood hebt om er een tweede bij te pluggen, koop je waarschijnlijk een HD4870X2 of zelfs snellere graka aan de prijs van een HD4870 nu...
Uitgaande van een budget van 1200€ moet je inderdaad wat compromissen sluiten, ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Voor de geïntresseerde plaats ik er mijn OpenOffice sheet bij met de verschillende configs die ik heb bekeken en hun prijskaartje

Hal,

als je geen crossfire nodig bent of je geen processor met een fsb van 1600mhz hebt (momenteel alleen nog maar de qx9770) is een x38 of x48 mobo idd niet nodig en zal een p45 voldoen

@ bluray

bedankt;)

@ de rest!

nouw weet ik niet meer wat ik moet gaan doen. welk is nouw heb beste om te nemen. ik wil et graag weten ben van plan morgen te bestellen!!

Welkom in de club, ik loop al bijna een maand te twijfelen,:confused:
wat zijn mijn eisen :
Kast :ruimte, goede koeling, water koeling, geluid en nice looking
Mobo : Voldoende USB's, FireWire, e-Sata, OC, enkel Asus voor mij.
Grafische kaart prijs/snelheid 212€ voor een HD4870 is voor mij de maximum.
uitbreidbaarheid is belangrijk en start budget 1200€ plus minus

Hal,

hal en ik hebben ongeveer de zelfde eisen!

als iemand miss goed idee heeft voor ons!
ik vind water coeling ook best als et goed werkt!

Voor waterkoeling zul je toch 300 euro meer over moeten hebben (als je alles wilt laten waterkoelen)
of een wat minder systeem en dan waterkoeling erbij

na ik begin dan wel gwn lucht gekoelt en miss een x over stappen,

maar wat is jouw voorstel nou wat voor pc ik neem?

meschien is dit wat voor jullie?
met een HD4870X2

Bijlagen

• pc josvink azerty.jpg
    pc josvink azerty.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 44
Ik denk dat we er gewoon moeten voor gaan, wel heb ik toch enkele tips wat betreft uw wishlist.

Behuizing: Antec Twelve Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)
Kijk ook eens naar de Antec P182
Moedenbord: Asus P5Q Deluxe (775, P45, ATX, 4x DDR2, 3x PCI-e)
Dijk van een board
Cpu koeler: Cooler Master Z600 Hyper CPU Cooler (LGA775⁄940⁄AM2⁄AM2+)
Voor een Q9550 moet je twee extra fans voorzien, de passieve koeling is niet voldoende voor deze CPU

Geheugen: OCZ 4GB DDR2 (2x 2GB) PC6400 800Mhz (OCZ2RPR800C44GK)
Zou naar 1066 gaan iets meer reserve naar toekomst toe en geen groot prijsverschil

Hal,

Laatst bewerkt:
oke maar ik heb gezien dat je niet al te zware spellen speelt dus dan is een HD4870X2 wel een overkill.....

Bijlagen

• pc josvink azerty 2.jpg
    pc josvink azerty 2.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 43
oke die je nu hebt vind ik best wel mooie opstelling!!!

maar hal. wat bedoel je met extra fan's? en welke maat moet ik er dan bij kopen?

ik ga denk ik voor zijn opstelling;) vind et egt een top opstelling!
ik denk er nog even over na iig;)

mag ik pleas de site weten die je hebt gebuikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan