Hallo allemaal,
Een tijd terug heb ik een topic geplaatst op dit forum over de aanschaf van een nieuwe pc.
Lange tijd is er niks van gekomen, nu wil ik echter toch de knoop doorhakken, ook omdat ik momenteel alleen gebruik kan maken van een laptop.
Voor mijn gedeeltelijk grafische opleiding, algemeen gebruik, op het net surfen en gamegenot schaf ik een nieuwe pc aan. Nu heb ik de laatste paar weken het systeem bij elkaar gezocht. Dit is wat ik tot dusverre heb:
Kast: Cooler Master HAF922
Moederbord: Gigabyte P55 UD4 (in ieder geval iets in die trant, het is in ieder geval een 1156 socket moederbord wat ik van een vriend van me voor 100 euro kan overkopen, nieuw)
Processor: intel core i7 860
Processor-koeling: Promilatech Megahelms + 3.5g Arctic Silver 5 Premium
Videokaart: XFX radeon HD 5850 XXX 1GB DDR5
RAM: OCZ 3x2GB DDR3 PC15000 CL 10.0 gold (1866 mhz)
Harde schijf: 1 x Western Digital 1TB SATA600 64MB, WD1002FAEX
Drive: Samsung DVD-/+/RAM SH-S222L 22x/22x/12x Retail (zwart)
Voeding:Corsair Voeding CMPSU-850HXEU 850W, Modulair
Muis: Steelseries Kinzu
Toetsenbord: Steelseries 6Gv2
Scherm is al aanwezig (23" acer HD scherm) net als een goede headset (Fatal1ty gaming headset)
Ik had nu enkele vragen:
-Geeft dit systeem genoeg waarde voor het geld?
-Is de kast ruim genoeg voor de megahelms koeler, eigenlijk in het algemeen voor alle componenten? Ik weet namelijk niet of een grote fan aan de zijkant nodig is bij bijvoorbeeld overclocken, en of de kast dan wel breed genoeg is.
-Zit er zo voldoende thermische pasta in het pakket, voor de processor-koeler?
-Is een 850W-supply een absolute vereiste met licht overclocken, of zou minder ook voldoen?
-Verder heb ik gehoord dat er zoiezo met een 1156 socket geen mogelijkheid is tot usb 3.0. Nu zet ik niet al te vaak dingen over via usb, maar is usb 3.0 een groot gemist/zal het een groot gemis zijn?
Bij voorbaat dank ^^
Gr.
Dennis
Een tijd terug heb ik een topic geplaatst op dit forum over de aanschaf van een nieuwe pc.
Lange tijd is er niks van gekomen, nu wil ik echter toch de knoop doorhakken, ook omdat ik momenteel alleen gebruik kan maken van een laptop.
Voor mijn gedeeltelijk grafische opleiding, algemeen gebruik, op het net surfen en gamegenot schaf ik een nieuwe pc aan. Nu heb ik de laatste paar weken het systeem bij elkaar gezocht. Dit is wat ik tot dusverre heb:
Kast: Cooler Master HAF922
Moederbord: Gigabyte P55 UD4 (in ieder geval iets in die trant, het is in ieder geval een 1156 socket moederbord wat ik van een vriend van me voor 100 euro kan overkopen, nieuw)
Processor: intel core i7 860
Processor-koeling: Promilatech Megahelms + 3.5g Arctic Silver 5 Premium
Videokaart: XFX radeon HD 5850 XXX 1GB DDR5
RAM: OCZ 3x2GB DDR3 PC15000 CL 10.0 gold (1866 mhz)
Harde schijf: 1 x Western Digital 1TB SATA600 64MB, WD1002FAEX
Drive: Samsung DVD-/+/RAM SH-S222L 22x/22x/12x Retail (zwart)
Voeding:Corsair Voeding CMPSU-850HXEU 850W, Modulair
Muis: Steelseries Kinzu
Toetsenbord: Steelseries 6Gv2
Scherm is al aanwezig (23" acer HD scherm) net als een goede headset (Fatal1ty gaming headset)
Ik had nu enkele vragen:
-Geeft dit systeem genoeg waarde voor het geld?
-Is de kast ruim genoeg voor de megahelms koeler, eigenlijk in het algemeen voor alle componenten? Ik weet namelijk niet of een grote fan aan de zijkant nodig is bij bijvoorbeeld overclocken, en of de kast dan wel breed genoeg is.
-Zit er zo voldoende thermische pasta in het pakket, voor de processor-koeler?
-Is een 850W-supply een absolute vereiste met licht overclocken, of zou minder ook voldoen?
-Verder heb ik gehoord dat er zoiezo met een 1156 socket geen mogelijkheid is tot usb 3.0. Nu zet ik niet al te vaak dingen over via usb, maar is usb 3.0 een groot gemist/zal het een groot gemis zijn?
Bij voorbaat dank ^^
Gr.
Dennis