PC samengesteld, en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik ben van plan een PC samen te stellen. Nu lijkt het me geen probleem om de componenten bij elkaar te zoeken, en het systeem inelkaar te puzzelen. Maar wat dan? Waar moet ik rekening mee houden? Lijkt me niet dat ik gewoon effe de Windowscd erin doe en alles kan instelleren. Moet ik niet met het BIOS doen of iets dergelijks?

als jij een pc samenstelt en alle componenten goed aansluit dan is het zeker alleen de windows cd maar ook de cd van je moederbord.
daar staan ook de nodige drivers op.

Stel dat ik het geheel in elkaar gepuzzeld heb. Wat moet ik dan doen? Eerst de moederbordCd erin, het ding zijn werk laten doen, is ie dan klaar om windows te installeren?

Geplaatst door Kenju
Stel dat ik het geheel in elkaar gepuzzeld heb. Wat moet ik dan doen? Eerst de moederbordCd erin, het ding zijn werk laten doen, is ie dan klaar om windows te installeren?
Ik zou dan eerst windows maar installeren.. en dán pas de drivers (van je mobo cd) ;)

Hmm, duidelijk. Maar het is dus daadwerkelijk zo simpel. Ik ga maar eens beginnen met wat zaken bij elkaar te zoeken....:thumb:

En als je alles bij elkaar hebt,op papier dan, laat het hier dan even keuren.
Weet je zeker of alles wel bij elkaar past.

Bij http://pcbuilder.alternate.nl/ kun je pc onderdelen
samenstellen en je dan zien of ze bij elkaar passen.
Erg handig
Ik wil zeggen dat je het daar moet kopen maar je ziet wat het beste of goedkoopste bij elkaar past.

Ha, bedankt. Die link is zeker bruikbaar. En ik zal het systeem vandaag of morgen effe posten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan