Pc Samengesteld Graag Jullie Mening

Status
Niet open voor verdere reacties.

MetalPsycho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2007
Hallo allemaal!

Als het een beetje meezit krijg ik het thuis voor elkaar dat ik in de loop van het jaar kan investeren in een nieuwe PC. (budgetje ca €1700,-)

De volgende PC heb ik na wat vergelijkingen hier en daar samengesteld via Salland Automatisering suggesties alternatieven zijn welkom. De prijzen heb ik er tussen haakjes achter vermeld.
keyboarden muis hoeft niet, heb nl al G15 Logitech keyboard en G5 Logitech muis dus die blijven!

1) Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed (285)

2) Intel Moederbord Lemont DQ965LTCK (103)

3) XFX VGA GeForce 8800GTS 640 MB (391)

4) Cooler Master Voeding IGreen Power SLI/EPS 500 Watt ActivePFC, Retail, Geen, 24-
pins

5) Cooler Master Behuizing Centurion 534 Lite Zwart, Zilver, Geen Voeding, 2 X 120 Mm (57)

6) Samsung 500 GB, 166 spinpoint S-ATA II/300 (116)

7) NEC DVD-RW AD-7173 Bulk, Zilver (32)

8 ) NEC 3,5 Inch Diskette Station Zilver (7)

9) AeroCool Turbine Fan 2000 Case Fan 120 Mm, LED, Blauw (13)

10) 2 x Buffalo DDR2 1024 MB, PC5300, 667 MHz (106)

11) Microsoft Windows Vista 64 Bit Home Premium, NL, OEM (88 )

12) Hauppauge TV Kaart WinTV-HVR1300 (88 )

13) Logitech Speakerset X-230 2.1, Zwart (37)

14)Samsung TFT SyncMaster 205BW 20 Inch, 6 Ms, Geen Speakers, Zilver (237)

15) Ahead Nero Essentials Suite 7.0, NL, OEM (7)

TOTAAL ca € 1718,-

Laat even weten wat jullie er van vinden ik heb nog een aantal vraagjes maar dat komt later nog wel even thx alvast

Tsja,

Nu al iets zeggen over prijzen in de loop van het jaar is niet zo heel erg eenvoudig. In ieder deval gaan binnen een paar weken al de prijzen van de Core2Duo Procs flink zakken, dus daar zou ik zeker rekening mee houden.

Voor wat betreft het moederbord zou ik in ieder geval een heel andere keuze maken,

Een Asus P5B of, misschien nog ietsje aantrekkelijker, de GigaByte DS3, komen bij alle tests als beste uit de bus voor de Core2Duo Procs.

Een vergeet geen goede CPU koeler, de Arctic Freezer Pro koelt perfect, is erg stil en ook nog eens heel voordelig!

Bedankt voor je bericht m8

Ik zal ff checken naar een ander moederbord.

Ongetwijfeld zullen de prijzen omlaag gaan, maar dat zal dan alleen maar weer schelen in de portemonnee.

Nogmaal thx

Gr Metal

Edit: is een kast cooler niet voldoende ipv een cpu cooler of moet beide of alleen de cpu cooler erin ?

Laatst bewerkt:
5) Cooler Master Behuizing Centurion 534 Lite Zwart, Zilver, Geen Voeding, 2 X 120 Mm

Als je tog al zoveel geld gaat uitgeven is miss een kast met betere cooling ook een optie :)

de Sunbeam Freezing Storm, dat vind ik personelijk een mooie Kast :)

3 Case Fans , een raam, tooles Dessin, voor maar 45 €

Dan idd het Moederbord, ik zou wel een Goed merk nemen Asus of MSI, of Gigabite, igg bebend

Als je aan het Moederbod niet te veel wild uit geven , is dit een goeie de Asus P5ND2 SE

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEA67

en asl je Meer kan besteden aan het moederbord

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=GPEA71&showTechData=true

maar Het Blijft altijd de Keus van de geen die geet gaat kopen :)

Ook weer bedankt voor jouw reaktie kan ik allemaal zeer waarderen !

Van jouw type sunbeam kan ik niet echt een duidelijk plaatje vinden (alleen tekeningen)

Vind wel de Sunbeam Silent Twister een gave kast (ga ik zeker nog even over nadenken)

http://www.alternate.nl/html/builder/proddetail.html?artno=TQXB01&class=pccase&

Het moederbord van ASUSp5B lijkt me gezien jullie advies ook niet verkeerd

Thx mensen nog meer adviezen zijn meer dan welkom!

Laatst bewerkt:
Behuizing: Antec Ninehundred €93,81
Voeding: Antec TruePower Trio 550W €81,20
Moederbord: Asus P5N-E SLI €100,20
Harde schijf: 1 of 2x Hitachi Deskstar T7K500, 320GB. €75,92 per stuk.
Drive 0: Lite-On 16x48x SOHD-167T (Zwart) € 13,90
Drive 1: Samsung 52x32x52x/16x SH-M522C (Zwart) €23.88
Werkgeheugen: 1 GBx 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 Kingston, KHX6400D2K2/2G) €159,99
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, €274,50
Videokaart: XFX GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 PV-T80F-SHF9 €539,00
TFT(Beeldscherm) : Acer 20" LCD AL2016Ws, Widescreen, 600:1, Zilver/Zwart, 8ms €211
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista (Business, NL, 32-bit, OEM) €125,50

Totaal (1 Hardeschijf) €1698,90

Moederbord

Ik heb ff voor jou een SLI Moederbord uitgekozen. Met als doel dat je in de toekomst nog een videokaart kan bijplaatsen mocht alles wat minder goed lopen. De chipset ondersteunt naast C2D Ook quadcores dus ik denk dat je een hele lange tijd met dit bord kan blijven upgraden.
Verder heeft dit moederbord gooie overklock mogelijkheden. Ondanks alle voordelen toch een redelijk betaalbaar moederbord.

Hardeschijf

Mocht je inplaats van 1 harde schijf er 2 willen tel dan gewoon de €75,92 bij de totaal prijs op. Veel verschil zal het niet maken.

Besturingssysteem

Je moet zelf een beetje aangeven of je Vista of windows xp wilt. In dit geval heb ik Vista bij de samenstelling gezet. Wel heb ik gehoord (wat niet echt heel nieuw al meer is) dat games onder vista een stuk minder draaien. Met dit systeem zul je denk ik wel goed kunnen gamen maar toch een stuk minder dan op XP. Mocht je dus toch de voorkeur naar xp leggen moet je dat dus vooral doen.

Behuizing

Je zou eventueel in plaats van een antec inehundred ook de genoemde sunbeam behuizing kunnen nemen.

Samenstelling

Deze samenstelling komt niet uit een shop. Maar heb ik zelf samengesteld. De genoemde prijzen zijn de laagste volgens de site www.tweakers.net. Wanneer jij bij verschillende bedrijven bestelt zou je dus uiteindelijk duurder uit kunnen zijn. Het schilt niet veel.

Let op: Ik vond dat de aanwijzingen naar welk geheugen ik voor dit moederbord nodig had nogal vaag. Het zou kunnen dat dit dus een fout zou kunnen zijn in de samenstelling. Nog ff wachten met kopen dus

Laatst bewerkt:
SUPER BEDANKT APPEL!! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Ik ga jouw specs eens even nader inzien en zeker meenemen in mijn overwegingen !!!!

Nogmaals bedankt !:thumb:

Metal

Graag gedaan hoor:thumb:

Wel ben ik vergeten die Logitech speakerset erbij te zetten. Maar zelfs dan zit je nog ongeveer op €1700. Zelf moet je nog maar ff uitzoeken of je 1 of 2 harde schijven neemt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan