PC samengesteld. Graag wat reacties.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ook nooit beweerd dat er iets mis is met micro atx ik heb alleen gevraagd of het met een speciale reden is gedaan want zo kan je later niks upgrade

waarom zou je niks kunne upgraden?

netwerk kaart? hij gaat 1Gbit echt niet halen binnen 3 jaar

hij kan Core I3 naar Core I7
en hij kan er nog eens een ram dual channel kitje van 4GB in stoppen?
hij kan zeker upgraden als hij dat wilt

ook een nieuwe graka
ik zie het probleem niet Micro atx kun je net zo hard upgraden als een atx

dat setje ziet er mooi uit

Laatst bewerkt:
waarom zou je niks kunne upgraden?

netwerk kaart? hij gaat 1Gbit echt niet halen binnen 3 jaar

hij kan Core I3 naar Core I7
en hij kan er nog eens een ram dual channel kitje van 4GB in stoppen?
hij kan zeker upgraden als hij dat wilt

ook een nieuwe graka
ik zie het probleem niet Micro atx kun je net zo hard upgraden als een atx

dat setje ziet er mooi uit

micro atx moet je niet nemen, front bus speed is lager en er is alleen ondersteuning voor single channel.
2 gb moet genoeg zijn, 4 gb is mijn voorkeur spellen draaien gewoon beter. en weet je heel erg zeker dat je voor xp gaat? voor games is het erg zonde, een dual boot zou veel beter werken.

Waarom is het zonde. want bij minimum systeemeisen van supcom2 staat windows xp minimaal 1gb.
ik heb nog windows 7 liggen maar dan moet ik weer 3of4 gb nemen. en wat is dual boot?

supreme commander 2 zal hij wel draaien, maar ik zal je het meest focussen op het moederbord en processor, supcom 2 is niet zwaar wel mooi, al is mijn mening dat de gameplay helemaal verpest is ivm de vorige delen. maar om toekomstige spellen goed te kunnen draaien moet je pc nog wel uitbreidbaar zijn, zo kun je wat later nog een andere videokaart erin laten zetten(of zelf doen).
een dualboot is hebben van 2 besturings systemen bijvoorbeeld windows xp en windows 7 op dezelfde harde schijf. let wel op dat je 2 partities moet maken. xp kun je dan gebruiken voor school en die dingen, windows 7 voor games en films. en dat het fps niet erg hoog ligt, merk je niet heel veel van, alleen in de snelheid.

voeding veranderd? maar waarvoor?

Nee, er zat 4 gb 1333mhz bij maar dat heb ik naar 2gb 1600mhz veranderd.
Het hele pakket kan je vinden bij gamerverslaafd en en dan de 2de KLIK hier. de duurdere versie.

Hoe maak je een dualboot. en hoe kies je dan welke je gebruikt?

installeer eerst xp tijdens het installeren vraag ie om welke harde schijf het gaat, ergens onderin staat welke toetsen je kan gebruiken, welke het was weet ik niet meer maar nieuwe partitie, doe je de groten zelf bedenken, hoeveel heb je nodig voor windows 7, ik zou een partitie van 150 maken en daarop xp installeren. daarna start je de installatie van windows 7 en bij het harde schijf menu kies je ervoor om te installeren op de vrije ruimte van de schijf. als dat dan klaar is vraagt windows wat je wilt opstarten windows xp of windows 7.
het lijkt moeilijker dan het is, geloof me.

Nee, er zat 4 gb 1333mhz bij maar dat heb ik naar 2gb 1600mhz veranderd.
Het hele pakket kan je vinden bij gamerverslaafd en en dan de 2de KLIK hier. de duurdere versie.

Hoe maak je een dualboot. en hoe kies je dan welke je gebruikt?
Een hogere MHz (1600 t.o.v. 1333) voor het geheugen zul je echt niet merken. 4 GB van 1333 MHz zal dan ook véél beter zijn dan 2 GB van 1600 MHz. Hoge MHz is leuk voor overklokkers. Je moet je trouwens ook bedenken dat je deze computer niet alleen koopt om Supreme Commander 2 mee te spelen. Misschien ga je dat in het begin spelen, maar ik neem aan dat je dat spel niet vier jaar lang gaat spelen? Je moet, wanneer je een PC aanschaft, goed naar de toekomst kijken. Om nu nog een PC aan te schaffen met maar 2 GB RAM is geen goed idee; Windows XP is al verouderd en langzamerhand stapt iedereen over op Windows 7 (64 bit). Ik zou dus niet gaan bezuinigen op het geheugen, waardoor je Windows XP zou moeten nemen.

micro atx moet je niet nemen, front bus speed is lager en er is alleen ondersteuning voor single channel.
2 gb moet genoeg zijn, 4 gb is mijn voorkeur spellen draaien gewoon beter. en weet je heel erg zeker dat je voor xp gaat? voor games is het erg zonde, een dual boot zou veel beter werken.

ook dit klopt niet
dit moederbord ondersteund wel degenlijk dual channel ram tot 8GB

en als de bus snelheid zo traag was dan kan deze mobo geen I7 aan
terwijl dit tog echt wel kan

met een budget van 400 euro zit je niet echt op top spul te wachten!

ik snap best dat jullie liever atx geven
maar dat kan gewoon simpel weg niet met een budget van 400 euro (als je voor intel gaat)

deze computer die ik heb aan geboden is dus voor toekomst handiger dan de AM3 computer
Hij kan een Core I7/I5 gebruiken hij kan DDR3 dual channel aan
en je kan er een betere video kaart in
maar is zeker nog 2 jaar zoet met dit spul

Laatst bewerkt:
Ok de duurste ziet er mooi uit. ik vroeg me alleen af. die grafische kaart heeft 512mb en van firest0rm 1024. wat is het verschil?
en firest0rm zei ook dat 2 g genoeg is voor XP. kan ik die 4g dan wegdoen en 2g nemen?

je moet niet naar de aantal mb kijken maar naar het cijfertje de kaart die ik gekozen heb is de nieuwste serie dus beter voorbereid op de toekomst

die van firest0rm en mij is sowieso beter als de laatste link omdat dat een amd 250 is en ik had een amd 550 in de samenstelling gedaan en firest0rm een i3 dus niet die uit de winkel halen, en over die van mij of die van hem die van firest0rm heeft een betere proccesor, ik heb een beter moederbord geheugen en videokaart maar daardoor wel een slechtere proccesor

je moet uiteindelijk toch je eigen keuze maken

en wat heeft meer invloed?
moederbord of processor?

je hebt een goed moederbord nodig om een goede proccesor te kunnen draaien, als je dus een goede proccesor hebt maar een moederbord die daar niet goed genoeg voor is zal je nooit de volle 100% uit je pc kunnen halen

het moederbord is goed genoeg

ik snap niet wat de vorm factor heeft te maken met snelheid of kracht voor cpu heeft te maken
de bus snelheid is prima

er kan een I7 op
ik zie het probleem er niet van in
ondersteund dual channel

ASrock is dan wel een B merk maar gaat prima mee met de rest
de computer die ik op heb gesteld gaat makkelijker met de tijd mee!

natuurlijk word de i7 ondersteun, maar je hebt een limiet van snelheid. je zal die cpu dan nooit 100 % benutten.
overigens heeft dat micro atx nog wel meer beperkingen. micro atx is erg leuk als je een klein tv pctje wil maken, of een basis pc om alleen op te internetten. zelf zou ik een overstap naar amd gedaan hebben. kan het wel snappen als je bij het vertrouwde merk wil blijven. maar voor intel betaal je nou eenmaal wat meer

Ok de duurste ziet er mooi uit. ik vroeg me alleen af. die grafische kaart heeft 512mb en van firest0rm 1024. wat is het verschil?
en firest0rm zei ook dat 2 g genoeg is voor XP. kan ik die 4g dan wegdoen en 2g nemen?
Het is niet zo verschil, helemaal niet voor iemand die niet zoveel gamet (of in ieder geval niet veel/oudere spellen), 512MB is goed hoor. 2GB is ook genoeg voor XP, maar als je het geld hebt is het beter om voor 4GB te gaan.
Wat firest0rm had geselecteerd voor assemblage is niet volledig systeem assemblage.
Hier wel: http://azerty.nl/8-255-7517/montage-volledig-systeem-1-jaar.html

Het is niet zo verschil, helemaal niet voor iemand die niet zoveel gamet (of in ieder geval niet veel/oudere spellen), 512MB is goed hoor. 2GB is ook genoeg voor XP, maar als je het geld hebt is het beter om voor 4GB te gaan.
Wat firest0rm had geselecteerd voor assemblage is niet volledig systeem assemblage.
Hier wel: http://azerty.nl/8-255-7517/montage-volledig-systeem-1-jaar.html

Inderdaad, en dan komt er gewoon nog eens 44 euro bij.
i3 530 kan je met dit budget vergeten, of je moet een onboard graka gaan gebruiken.

Voor 457 (met volledige assemblage) heb je dit:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/31971

Voor 475 (met volledige assemblage) heb je dit:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/89548

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan