PC samengesteld, past dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diderik0529

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo,

Een vriend van mij vroeg ik of ik een pc voor hem kon bouwen waar je redelijk op kan gamen (denk aan Far Cry 3, Assasin's Creed III, BF3 en FIFA13 op lage settings).
Dus toen heb ik dit voor hem samengesteld (Azerty winkelmandje).
Toetsenbord, muis, monitor en een OS heb ik al.
Mijn vraag is nu dus ook of dit werkt. Zo nee, of je ook wil zeggen wat er mis is en wat een oplossing kan zijn.
Alvast bedankt :thumb:

Diderik

Ja, het past in elkaar. Ik vraag me alleen af dat wanneer je zo'n zwakke videokaart neemt, je niet gewoon beter een sterke APU van AMD kunt pakken?

EDIT: laat maar zitten, de apu is net wat zwakker, zie hier de vergelijking: klik naar review

Laatst bewerkt:
Ik had eerlijk gezegd niet helemaal door dat het een zwakke videokaart was...
Maar welke APU denk jij dan dat het beste is (of sterkere videokaart)?

Dus zoals ik het nu heb kan zou het moeten lukken?
En weet je misschien ook of ik de eerder genoemde games met dit systeem kan spelen?

Met moeite, eigenlijk is dat niet fatsoenlijk gamen te noemen. Het beste advies wat ik je kan geven is de persoon door te laten sparen naar 350 euro en een AMD HD7750 videokaart erbij te halen ipv de HD6570. Anders wordt het echt geen feestje vrees ik.

Overigens kun je ook een combinatie van Intel voorstellen: een pentium dual core met ditto moederbord kosten je ongeveer evenveel en presteert waarschijnlijk zelfs beter in games ;)

EDIT: minder ver doorsparen: ik heb een goedkopere HD7750 gevonden: klik

Laatst bewerkt:
Maar de 'starters pc' heeft alleen een mogelijkheid voor een processor van 1.6GHz en de enige videokaart upgrade is gelijk 120,-
En de 'multimedia pc' valt vrijwel gelijk buiten het budget.

Ook als je op de laagste settings speelt?
En weet je miss ook iets over Far Cry 3, Assasin's Creed III?

Kijk. Het zijn allemaal spellen die wat meer nodig hebben dan het budget wat jij hebt.
Je zal je budget echt omhoog moeten gooien.

Oke, dat snap ik wel. Jammer genoeg is die beslissing niet aan mij...
Dus om het even kort samengevat, er is dus geen enkele mogelijkheid om de bovenstaande games te spelen?

Dat gaat je niet lukken met die videokaart.
Ten 1e het is een DDR3 videokaart wat best slecht is.
Ikzelf heb de ATI 6850 1GTB GDDR5 en kan Batllefield makkelijk spelen op medium.

Dus dit zou een betere oplossing zijn?

Die samenstelling is al een stuk beter, let aub niet op wat Mitchelhal loopt te verkondigen, pc's die je niet zelf in elkaar zet zijn altijd (veel) duurder. Het enige wat ik nog zou aanpassen aan je samenstelling is dat je de 3.0 GHz variant van die processor zou pakken voor maar 2 euro meer ;)

EDIT: deze pentium is iets goedkoper zefs: G645, maar ik zag in eerste instantie deze: klik
Voor dat prijsverschil zou ik de G645 pakken denk ik, omdat het zo goedkoop mogelijk moet neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Die samenstelling is al een stuk beter, let aub niet op wat Mitchelhal loopt te verkondigen, pc's die je niet zelf in elkaar zet zijn altijd (veel) duurder. Het enige wat ik nog zou aanpassen aan je samenstelling is dat je de 3.0 GHz variant van die processor zou pakken voor maar 2 euro meer ;)

Je hebt bij hun ook de mogelijkheid om het zelf te doen. Dan sturen zij de onderdelen op.

daar zou ik niet aan beginnen, dat is altijd duurder. Azerty is een van de goedkopere webshops en zeer betrouwbaar.

Die 3 videokaarten die jij nu linkt diderik zijn alledrie slechter dan de HD7750. Hier een idee hoe de HD7750 in BF3 presteert: klik
Medium tot hoge instellingen voor BF3 zijn dus haalbaar met die kaart ;)

Hmmm...
Dus ik moet gewoon de HD7750 houden en dan adviseren alles op laag te zetten, of een andere videokaart binnen hetzelfde budget.
Ik heb nog even gezocht maar kon niks vinden binnen het budget.

Azerty is vaak wel lang wachten op je onderdelen die op dat moment niet op voorraad zijn. Heb wel eens 2 weken op een videokaart gewacht die er volgens hun binnen 3 dagen zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan