PC samenstellen (€300)

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

role

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2012
Ik wil zelf een pc gaan samenstellen voor een laag budget (onder de €300)
Op deze pc moet het mogelijk zijn om spellen als fifa 13, GTA IV/V en Assassins creed 3 te spelen. Zwaardere spellen hoeven niet speelbaar te zijn op de hoogste settings, als de pc het maar soepel aan kan.

Ik heb hieronder een lijst opgesteld met onderdelen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje?product[441437]=1&bestel= 
Voeding heb ik nog: DPS-350AB-4A voeding van Delta Electronics.
PCkast heb ik ook nog.
Systeem: windows 7

Mijn vraag bij deze is, is het mogelijk om zo deze spellen te spelen?? en is deze hardware compatibel??

Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Leeg winkelmandje...........

Tevens: ga je de pc zelf in elkaar zetten & heb je nog windows? Zo niet, dan gaat het niet mogelijk zijn kan ik je nu al verklappen, want dan ben je al 130 euro kwijt van je budget aan enkel die 2 delen ;)

Tevens 2: ik zou die voeding niet hergebruiken, het is geen A-merk voeding, en als je een klein beetje videokaart erin gaat zetten is deze niet meer genoeg.

luister. het zou mooi zijn als je voor 300euro GTA kan spelen of assassin. Daarvoor heb je
krachtpatsers nodig van minimaal 600 euro. met dit systeempje red je dat niet.

Ik heb de link hersteld, maar je komt alleen uit bij een Sony Optiarc AD-5280S brander.

sorry linkje doet het inderdaad niet, dan maar zo de onderdelen op een rijtje:
Processor: AMD Athlon II X2 260 / 3.2 GHz
Moederbord: ASUS M5A78L-M LE
videokaart: MSI N550GTX-TI-MD1GD5 V2
Harde schijf: HGST Deskstar 7K1000.C HDS721050CLA362
Geheugen: Kingston ValueRAM 4GB
DVDspeler: Sony Optiarc AD-5280S
Fan: Nexus 92mm Real Silent Case Fan DF1209SL-3
Ik heb momenteel een andere pc waar ik hetzelfde moederbord en processor in heb zitten, op deze pc kon ik spellen als gta en assassins creed prima spelen (niet op hoogste settings) hierin zit verder 2GB geheugen en geforce 8800 GTS videokaart in. Mijn vraag is met name of de videokaart (MSI N550GTX-TI-MD1GD5 V2) goede genoeg is om deze spellen mee te spelen?

Mocht de voeding die ik noemde niet voldoende zijn dan moet ik hiervoor ook nog een nieuwe aanschaffen!
De prijs die ik voor de computer wil betalen (ongeveer €300) is exclusief windows.

Als je hem zelf in elkaar gaat zetten en de videokaart behoud kan je voor 300-350 wel wat doen.
Dan ga je GTA wel op low/medium 30-35 fps redden. <--- (is geen garantie!@!)
En fifa moet op high wel makkelijk lukken aangezien het niet zoveel gevraagd spel is.

Vind het dan wel zonde van je geld tot je niet ff spaart en een krachtpatser koopt die de volgende 5 jaar nog mee kan en niet eentje van 300 euries die volgend jaar alweer de nieuwste spellen niet meer aankan.
Dan moet je gewoon een xbox 360 of playstation 3 gaan kopen als je budget wilt met kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een deel niet goed begrijpt, ik wil de pc inderdaad zelf in elkaar gaan zetten. maar de videokaart (geforce 8800 GTS ) zit in een andere pc die ik nog gebruik. Deze wil/kan ik dus niet overzetten in de nieuwe pc die ik wil samenstellen.
Daarom mijn vraag of de videokaart (MSI N550GTX-TI-MD1GD5 V2) goed genoeg is om nog een paar jaar mee te kunnen of zou ik voor een andere videokaart moeten gaan?

De 2e is beter.

De MSI n550GTX zou je wel even vooruit mee kunnen komen.

Maar de saphire OC is de beste.
Maar dit gaat nooit in je budget passen hé :p

oke dankje voor je snelle reactie! :)

haha nee gaat idd niet helemaal in m'n budget passen maar dat is niet zo'n probleem;).
Wanneer ik als systeem neem:
Processor: AMD Athlon II X2 260 / 3.2 GHz
Moederbord: ASUS M5A78L-M LE
Videokaart: Sapphire RADEON HD 7770 OC
Harde schrijf: HGST Deskstar 7K1000.C HDS721050CLA362
Fan: Nexus 92mm Real Silent Case Fan DF1209SL-3
Geheugen: Kingston ValueRAM 4GB
DVD: Sony Optiarc AD-5280S

Zou het hiermee goed genoeg zijn om fifa op hoge settings te spelen en assassins creed 3 op lagere settings??

Fifa zou op high makkelijk gespeeld kunnen worden.

Je zou voor je processor een 5je krijgen
Je videokaart een 9
en je ram een 6.8

Nu ben ik er niet zeker van of jouw moederbord een pci 3.0 ondersteund om de video kaart te plaatsen en of het dus überhaupt wel kan.
Maar om zo'n krachtige videokaart te gebruiken bij zo'n ***lige processor is ook te veel van het goede kan je beter een betere processor er nog bij nemen en je ram 8 GB kost ook niks. :p

Dankje Joeylooi0444 en Subplayer52 voor het advies en opstellen van een lijst! :) Nu moet ik er wel uit komen denk ik!

Is de videokaart Sapphire RADEON HD 7770 OC niet aan te sluiten dan op het ASUS M5A78L-M LE moederbord?
En is een processor van 2.7 GHz niet een beetje weinig?

Laatst bewerkt:
Neem een G630 als processor met het moederbord dat ik had voorgesteld, geen AMD Athlon met dat moederbord, kijk naar het systeem dat ik voor je heb samengesteld.
En 2.7 GHz is niet te weinig, het gaat om de processor niet om de kloksnelheid.

Ik hoop toch dat je voeding 80+ gecertificeerd is, anders loop je het risico dat die niet goed genoeg zal zijn.

Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt voor het advies,
Ik ga denk ik gewoon de onderdelen kopen zoals je aangeeft in de lijst op Azerty! Alleen dan met 1 strookje van 4GB i.p.v 2 van 2GB. en zonder de kast want die heb ik nog.

hmm -- > http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/733545-Nieuwe-PC-samenstellen
dat is je vorige topic , zoals ik al zij : '' Ik kan je alvast vertellen dat je met je budget niet ver komt dat zit er gewoon niet in. '' weetje nog :D
er is nu al een week voorbij , heb je mischien wat meer geld bijelkaar gespaard ? zo ja , goed zo blijf nog heel effe sparen mis 2 of 3 weken en maak jezelf dan een systeem voor bijv 500 euro daaar kan je wat mee.
meer 300 hellaas niet

Ja klopt dat gaat inderdaad niet lukken. Vorige keren is het gelukt omdat er toen een aantal onderdelen demo modellen waren en dus veel goedkoper waren dan de normale prijs;).
Ik had niet meer gespaard in de week, maar ik wilde gewoon niet heel veel meer dan 300 uitgeven voor een pc :P Uiteindelik heb ik nu een pc voor €380.

Wacht anders gewoon even tot sinterklaas/kerst en vraag of paps/mams willen sponsoren.
en dat je straks onder de kerstboom een pc hebt die je games op de aller mooiste graphics kan spelen.
En wie weet zijn de onderdelen dan ook goedkoper.

Bedankt voor de reacties nog maals.

Alleen nu heb ik een probleem,

Ik kan op een spel als GTA IV op normale/hoge setting spelen en ook spellen als assassins creed III en Far cry 3 doen het prima op normale settings.
Alleen als ik fifa 13 doen dan kan ik max een halve wedstrijd spelen op de laagste settings en dan begint het heel erg te haperen... als ik dan kijk bij CPU gebruik zie ik dat dit tegen de 100% aanzit :S
bij Assassins creed III en far cry 3 is dit soms ook het geval maar dat duurt wel een stuk langer! en de hapering is zo weinig dat het niet echt storend is tijdens het gamen.

Specs van de pc:
ASRock B75M-DGS
Intel Pentium G630 2.70 GHz
NVidia MSI GeForce GTX 560 Ti
4GB Kingston geheugen
Corsair CX430 voeding

Waar kan dit aan liggen? want met de specs van m'n computer moet ik zeker fifa makkelijk op hoge settings kunnen spelen
is mijn processor niet goed genoeg? of is het mogelijk dat spellen te veel via de videochip op m'n processor lopen?

Alvast bedankt!

Leon

Normaalgezien zou je pc Fifa 13 makkelijk moeten aankunnen. Je processor is echt niet te zwak genoeg.
Klik
Wel jammer dat je voor een 560 ti gegaan bent :s. Ik heb dit nogal gehoord bij Fifa 13, je zal het eens op de EA forums moeten vragen. Fifa 13 is geen vragende game zoals FC3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan