PC samenstellen (€300)

• Onderwerp starter Onderwerp starter role
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jou pc, zou via 2013 al aan moeten kunnen. Mijn oude download pc van:
Proc: Athlon x3 450, overclocked tot 4 cores 3.6 GHZ.
Geheugen 4x4GB 1333MHZ
Videokaart GTS 450
Kan het ook aan. Wel op super low settings dan uiteraard.

Al ben ik niet zeker van jou processor. Omdat ik er een Virtuele qaudcore van heb gemaakt. En jij gewoon 1 Fysiek, zowel virtual single core hebt, het is wel dan weer Intel, zou je wat meer Benchmarks mee hebben.

Ja leek mij ook.
Oke daarmee kun je fifa 13 toch wel beter dan op low settings?!

Ik heb vaker twijfel gehoord over de processor, maar als ik recenties lees en dergelijke van deze processor zou het toch moeten kunnen. Daarnaast staan er ook filmpje op youtube van mensen die fifa 13, far cry en battlefield 3 doen met dezelfde processor zeggen ze (hoewel dat niet altijd betrouwbaar is)
En je zegt dat mijn processor virtual single core is, maar de G630 is een Duo core processor. of betekent dat weer heel wat anders?!

Kan er verder geen andere reden zijn waarom het CPU verbruik zo hoog wordt tijdens het gamen dat de PC langzaam wordt??

Subplayer52, bedankt voor je reactie! hoezo jammer van GTX560 ti? zijn er veel problemen met deze videokaart? ik had eerst een andere gekocht maar een vriend bood deze aan voor 150 dus leek me een mooie deal! :P

150? Zo'n goede vriend zal het ook niet geweest zijn :). Voor 150-160 euro had je al een HD 7850. Die processor kan dat zeker aan, en je zegt dat je geen problemen had bij Far Cry 3 en wel bij Fifa 13?
Heb je je drivers geüpdatet?

Edit: Benchmarks, de g630 presteert al beter in gamen dan een FX 8100, aan de processor zal het normaalgezien niet liggen.
Als je ook kijkt naar de system requirements dan zie je dat je daar ferm boven zit. Kijk eens of Vsync opstaat, zoja, zet het af. Als Anti Aliasing opstaat zet dat dan ook af.

Laatst bewerkt:
sorry ik zei het verkeerd, ik heb niet de GTX560, maar de GeForce N560GTX Ti ;).
hij heeft m voor 220 gekocht en ik overgekocht voor 150 ;) de GeForce GTX560 Ti is dacht ik wel een hele goede videokaart toch?

Bij far cry 3 heb ik nauwelijke problemen, af en toe gaat ie wat langzamer maar dat is ook vooral al itunes of firefox aanstaan. en na een uurtje spelen lagt het spel soms wel want dan is het CPU verbruik ook weer zo hoog (90-95%). Bij fifa 13 is het sowieso heel erg daar kan ik nog niet een een halve wedstrijd spelen. (zie youtube filmpje: /watch?v=0fQAbsmhlXM)

Drivers van de videokaart heb ik wel geüpdatet. Kun je ook de driver van processor updaten? en zo ja hoe?

Je zou dan een Bios update moeten doen. Ik bedoelde trouwens een 560 ti :p. Kijk eens naar die benchmarks, zelfs bij Starcraft 2, die heel erg cpu intensive is, zie je dat hij de FX 8100 voorbijsteekt. Die cpu MOET Fifa 13 gewoon kunnen draaien. Zet eens Anti Aliasing af. Of kan je een screenshot geven van je graphische settings?

oh oke ik heb eigenlijk geen idee hoe je zo'n bios update doet. oke ja idd ik zie t.
Dus de processor en videokaart kunnen het beide eigenlijk makkelijk aan!

hierbij de screenshot van de fifa settings, lage settings en zoals je zei Anti Aliasing en Vsync uit maar nog steeds te haperingen:S alleen als ik op very low en 800*600 zet doet ie het bijna een hele wedstrijd haha :S.
fifa settings.png

Nog een hele stomme vraag. het kan toch niet toevallig liggen aan het beeldscherm?? ik heb namelijk nog zo'n oud lomp scherm die ook behoorlijk oud is haha:p

Vsync is dat je aantal frames wordt vastgelegd, je moet je frames ongelimiteerd doen, maar het zal niet veel uitmaken waarschijnlijk..

Ja leek mij ook.
Oke daarmee kun je fifa 13 toch wel beter dan op low settings?!

Ik heb vaker twijfel gehoord over de processor, maar als ik recenties lees en dergelijke van deze processor zou het toch moeten kunnen. Daarnaast staan er ook filmpje op youtube van mensen die fifa 13, far cry en battlefield 3 doen met dezelfde processor zeggen ze (hoewel dat niet altijd betrouwbaar is)
En je zegt dat mijn processor virtual single core is, maar de G630 is een Duo core processor. of betekent dat weer heel wat anders?!

Kan er verder geen andere reden zijn waarom het CPU verbruik zo hoog wordt tijdens het gamen dat de PC langzaam wordt??

Ik zeg het verkeerd. Ja een duo-core, dan zou je het helemaal aan moeten kunnen. Minimale settings van de aankomende GTA V is minimaal een duocore. Zou die zoon spelletje als Fifa 13 ook wel pakken zal je denken.

helaas doet ie het nog steeds niet :S ik heb deze instellingen gebruikt:fifa instellingen.png
dan gaat het nog steeds haperig, in het menu heb ik iets van 200fps, wanneer ik een wedstrijd start blijft het vaak boven de 60pfs maar toch hapert het zo er dat je niet normaal kan gamen:S
en tijdens het spel is het CPU verbruikt op 100%tijdens fifa.png

Ik heb al veel geprobeerd maar nog niks heeft geholpen helaas, snap er onderhand niks meer van :s

kan het echt niet zo zijn dat spellen voor een deel of fifa compleet zelfs via de videochip op de processor draait?? dat zou voor mij iig wel verklaren waarom het CPU verbruik zo hoog is.

Ik denk niet dat GTA V voor de pc uitkomt, en er zijn veel duocores, het gaat niet om de aantal cores of kloksnelheden.

ik hoop wel dat GTA V voor de pc uitkomt in ieder geval :P

Maar weet je misschien nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?
En m'n laatste vraag net over die videochip, dat het spel daarop draait? is dat mogelijk of kan dat niet?

Dat met die video chip is mogelijk. Je kan ook effe je bios gaan resetten, om weer met een schone lei te beginnen. Zou kunnen helpen. Als volgt probeer je effe alle drivers up te daten en directx 11 te instaleren.

Zou het moeten oplossen en niet te veel achtergrond programma's laten draaien als je fifa speeld. Zoals messenger uitzetten. Je Browsers en wat nog allemaal overbodig is. Wat bij je processen staat.

Laatst bewerkt:
Bios resetten zou ik niet doen, niet dat dat iets zou uitdoen, ik vind het gewoon raar dat het juist bij fifa 13 gebeurt

als ik directx11 wil installeren zegt ie dat er een gelijkwaardige of nieuwere versie op staat dus die heb ik al:P al staat ie niet in de software lijst vreemd genoeg.
Idd raar dat het vooral bij fifa is terwijl gta iv, AS III en far cry 3 zwaardere spellen zijn.

eeh ja dat zou idd wel kunnen! hoe kom ik erachter of het loopt op de gpu?

of waar zou ik het mogelijk kunnen veranderen of het via de GPU op de processor gaat of via m'n videokaart?

Heb je al geprobeerd je drivers te updaten en alle overbodige Processen uit te schakelen. De fout hoeft niet zozeer harware matig te zijn.

Normaalgezien in de Nvidia control panel, maar ik vind het raar dat het juist bij Fifa 13 zou overschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan