Pc Samenstellen 800/900 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krakje

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2012
Beste Forumgangers van helpmij.nl

Ik zou graag willen dat jullie mij helpen met het samenstellen van een gamingpc, de Ideale desktop voor mij is:
Snel
Futureproof
Goede kwaliteit gaming ( Het gaat hier om een gamingpc)
Streaming
Stil niet al te lawaaierig
Geen zelfbouw
Eventjes kortsamenggevat:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? 900 Euro (100 euro extra is mogelijk)
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Hoeft geen muisstille te zijn maar Evt waterkoeling enz zou wel Gewenst zijn ik heb nu een pc die nog opstijgt en land regelmatig.. :)

Assemblage - een kant-en-klaar afgeleverd systeem,
Besturingssysteem - Welke wil je?
Windos 7

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Muis toetsenbord beeldscherm Headset heb ik zelf. Boxen niet nodig ivm streamen, Kabels heb ik het gaat hier puur om de desktop
Dank je wel!

Mijn Budget ligt rond de 800-900 euro , Maar voor een klein extratje ben ik bereid om honderd eurotjes meer te betalen

zouden jullie mij willen helpen met het samenstellen

Dankje!~

Eric ''Krakje'' Keur

Laatst bewerkt:
Hallo welkom op helpmij!
met een budget van 900 euro haal je waterkoeling niet, hiervoor betaal al ruim 200/300 euro en dan heb je weinig geld over voor de game pc zelf...
een pc kan ook redenlijk stil zijn zonder waterkoeling zolang je maar stille fans neemt en een kast die geluids dempent is
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Systeem van firest0rm is goed, maar 109 euro voor een kast? en waarom een Scythe cooler erbij? de Boxed-cooler maakt amper geluid, ook op full-load..

ben ik met dit systeem futureproof?

En op welke kwaliteit zullen de games draaien met dit systeem?

Met dit systeem kun je wel een jaar of 3/4 mee verder.
Omdat de future gericht is op de Sandy Bridge

Max kan die denk ik rond 50/70 fps halen?
ultra 30-40?
Dit setje kunnen de nieuwste games wel makkelijk aan.

Aymar je kan zo niet zeggen hoeveel fps hij max gaat behalen... Het hangt gewoon van de spel en settings af
Withney de boxed cooler is niet zo goed , de cpu wordt daardoor te heet vooral als je de cpu gaat overclocken waar hij voor gemaakt is :p

mmm, waarom zul je gaan overklokken als de kracht voor spelletjes bij de grafische kaart wegkomt?
Tuurlijk het is een leuke feature, (ik heb de 2500K gekocht vanwege de onboard 3000 videochip, maar dat terzijde)

Systeem van firest0rm is goed, maar 109 euro voor een kast? en waarom een Scythe cooler erbij? de Boxed-cooler maakt amper geluid, ook op full-load..
omdat de Antec Sonata SOLO 2 een hele stille kast is en daar betaal je nou net wat meer voor (zit speciaal geluids dempende foam in)
boxed koelers van intel maken wel degenlijk geluid verder is deze kast niet super kwa hitte verplaatsing en is een extra grote koeler met fans een must
maar daar lever je nou net wat op in omdat je een stille kast wilt hebben

Laatst bewerkt:
Dr stond toch echt in de beginpost dat het geen muisstille kast hoefde te zijn, daarmee (goedkopere kast) komt een graag gewilde waterkoeler toch dichterbij voor TS ..;)

klopt maar omdan gelijk waterkoeling te kopen vond ik ook overdreven vandaar dat ik de tussen bodem heb gekozen een goedkopere kast die stil is gekozen
verder kost water koeling voor een heel systeem 2 tot 3 keer zoveel (als we alleen naar de kast zelf kijken)

Laatst bewerkt:
Hey! Ik heb nog even een beetje rondgeneust. ik ga in 24ste een pc bestellen! Toch wil ik toch wel iets veranderen het liefst aan het systeem nu en ik heb een paar vragen:
Waarom geen Intelcore i7 Ipv de i5

Wat mag worden veranderd is de muisstille kast Mieschien kan ik daar was Performance voor inruilen? + Waterkoeler is geen must maar ik zou het echt wel heel fijn vinden, En ik kon een beetje Waterkoel systeem vinden op een andere site goedkoper als deze Koeler?

Mvg

Eric '' Krakje '' Keur

Sorry voor het lange antwoord ik ben momenteel bij Ipl4 in vegas :)

Groetjes

omdat de I5 2500 net zo goed presteerd in gaming als een i7
en de i7 eigenlijk een i5 is maar dan met hyperthreading support en dat gebruiken games niet vandaar dat je dat geld beter in de videokaart kan stoppen

nogmaals als je persee voor een goede water koel systeem wilt gaan dan houd je geen geld meer over voor de pc zelf dan ga je budgettief werken
je gaat dan voor 200 a 300 euro prestatie inleveren je kunt dan je games niet meer op high spelen

er is wel een ander alternatief en dat is LIQUED cooled een Corsair H60 ofzo maar die zijn een stuk minder

klikerdeklik verschil is wel dat dit niet zo goed koelt als een echte waterkoel setup

Laatst bewerkt:
Oke Bedankt voor de uitleg so far. Ik zit hier nu bij Ipl en hoor hier veel over AMD is amd vergelijkbaar of slechter of beter dan intel

Ik denk dat ik het dan toch bij de oude cooler hou. Nogmaals bedankt voor de extra info fire :)

een i7 = i5 + hyperthreading... <--- (hyperthreading heb jij niet nodig) dus dan ga je voor een i5.
Je kan een H60 pakken zoals firestorm aanraad maar een aftermarket ( goeie ) cpu koeler koelt net zo goed hoor en de rest van de geld kun je in je hardware stoppen.
En volgens mij heeft firestorm je al in een vorige post een goeie muisstille kast aangeraden , ik raad je dus ook aan om daar even goed naar te kijken en revieuws erover te gaan lezen.

Heb je al in gedachten welke videokaart je wilt ? dit kan je een optie geven voor waterkoeling of juist niet , hangt ervanaf hoe duur hij is

Sapphire RADEON HD7870 OC degene die firestorm aanrade + Mis ik niet een harddisk bij Firestorm zijn eerste Samenstelling? Sorry als ik er overheen kijk ofzo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan