PC Samenstellen... mening?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwergman25

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
127
hllo,

Ik ben een PC aan het samenstellen en ik wil graag jullie mening ik wil hem vooral gebruiken voor gaming en school.

processor: AMD Athlon 6400+ 2X (zit koeler bij)
moederbord: Asus M2R32-MVP (Crossfire)
Videokaart: Radeon HD3870 512MB van club3D
Geheugen: corsair 2 gb
Harde schijf: Samsung Spinpoint T166 320 gb (8W)
cd/dvd Speler: Asus DVD-E616P2
Voeding: Xilence 500W

uit je mening over deze samenstelling

dank je,

Tom
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch wel een ander moederbord kiezen. Nu heb je een SLi (nvidia kaarten) moederbord en zet je er een ATI op.

Je kan dat SLi niet gebruiken met ATI kaarten, dus of een crossfire moederbord (voor 2x ATI kaarten), of neem een bord met 1 x PCI-e x 16, misschien heb je dan nog wat speling in je budget om een nog betere videokaart te kopen.
 
ja inderdaad was wel een beetje dom van me dat mobo met sli ik ga dan denk ik toch voor die crossfire want dan kan ik in de toekomst misschien nog een videokaartje er naast plaatsen. maar je zei een betere videokaart maar deze is toch best wel een goeie videokaart de HD 3870...?
 
Het "nog betere" was bij wijze van spreken voor als je een mobo met 1 x pci-e x 16, je het verschil voor nog wat extra video-kracht kan besteden.

Over de kaart zelf kan ik weinig oordelen, effe googlen en kijken of je vergelijktesten kunt vinden met andere nieuwere / oudere videokaarten, dan kom je er snel genoeg achter.:thumb:
 
hey,

waarom neem je niet een Geforce 8800 GT ? en een Quad core van intel :thumb:
 
ehm de 8800 GT zit in dezelfde prijsklasse als een 3870 en scoort (Als je AA gebruikt) nog beter ook!

Verder zit je met een AMD momenteel verkeerd. Ik adviseer een E6750, die is iets (10 €) duurder maar levert betere prestaties (zeker als je hem overclocked).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan