Pc samenstellen via Alternate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Its a druid

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Berichten
9
Hallo beste mensen,

aangezien mijn huidige computer aardig veroudert is heb ik besloten een nieuwe te kopen.
Ik wil dit doen via alternate en heb zelf al wat samengestelt. Ik ga hem vooral voor gamen te gebruiken, en een beetje multi-tasking kan natuurlijk ook nooit kwaad :) Hij moet btw niet te veel geluid maken.

Budget: +/- 1200 euro

Systeem:

Moederbord: Ik heb werkelijk waar geen flauw idee. Ze zien er allemaal hetzelfde uit maar verschillen behoorlijk in de prijs. Ik wil graag een moederbord dat SLI ondersteund (dan kan ik er later een 2e kaart bij zetten) en hij moet overklokking ondersteunen (of doen alle moederborden dat?)

CPU: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 1 x€ 199,-
Lijkt mij een goede processor, maar nu vraag ik me af zijn core 2 duo's beter voor gamen ? (een van de nieuwere uiteraard)

CPU koeling: Asus Triton 75 1 x € 29
Gekozen omdat: ik van plan ben om de processor te gaan overklokken en omdat passieve koeling geen geluid maakt.

Grafische kaarten: Asus nVidia Geforce 8800GTX/HTDP 1 x€ 319,-
Geen toelichting nodig lijkt me, http://www.nvidia.com/page/geforce8.html voor vergelijking met de 8800GT/8800GTs gebruikt.

Geheugen : OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit 1 x€ 95,-€ 95,-
4 GB omdat ik daar lang mee vooruit kan. Maar ik snap het verschil tussen 677/800/1000 mhz niet echt. Ik heb 1000 gekozen omdat meer beter lijkt, maar die beredenering slaat eigenlijk nergens op. Ook ben ik benieuw waarom het maar 95 euro kost ? Er zijn ook sets van 2gb voor 90 euro...

OS: Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit (OEM)
ik moet die GB wel kunnen gebruiken natuurlijk.

Voeding : Procase PW10750A-812 1 x€ 99,- (750 watt)
Ik heb de goedkoopste voeding met meer dan 600 watt gekozen, maar ik weet niet echt veel van voedingen...

Behuizingen Midi Tower - Antec Nine Hundred 1 x€ 99,-
Lijkt mij een zeer degelijke behuizing voor gamers.

Geluid - Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit 1 x€ 25,-€ 25,-

DVD-reWriters IDE - Asus DRW-1814BL 1 x€ 27,-

Harddisks 3,5 inch SATA - Maxtor DiamondMax 21 1 x€ 49,-
250 GB is voor mij genoeg en ik kan er altijd nog een HD bijzetten als dat nodig is. Maar weet iemand of deze veel geluid produceert en een beetje snel is ?


Totaal bedrag€ 1.044,-

Het is een redelijk lange post geworden, maar ik zou het zeer op prijs stellen als jullie me willen helpen. Alle opmerkingen/aanpassingen zijn welkom !
 
Laatst bewerkt:
Er zitten sowieso twee behoorlijke basis fouten in je opzet:

De Asus Triton 75 is wel een passieve koeler, maar beslist NIET geschikt voor overklokken, de koel-prestaties zijn daar lang niet goed genoeg voor, zelfs niet ZONDER overklokken!

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cases_cooling/asus_triton_75_cpu_cooler/6

En dan de voeding± kies NOOIT voor de goedkooptste voeding, het meest onderschatte onderdeel van een PC! Kies een A merk voeding om geen problemen te krijgen
 
Waarom zou je een Quad core willen overklokken? Die winst ga je nooit merken en zoals mrmusic al aangeeft; de koeling is hier absoluut ongeschikt voor. Kijk eens voor een goede koeling naar de Arctic freezer of Zalman S9700

Met Vista Home Basic mis je een hoop zaken die Home Premium wel heeft zoals Aero. En met zo'n videokaart wil je natuurlijk wel een sexy windows. Kijk hier eens.

Die geluidskaart stelt niet zo veel voor; op de meeste moederborden zit een betere.

Voor wat de keuze van het moederbord betreft. Wat wil je ermee; moeten er voldoende PCI sloten op zitten, moet er geluid op zitten, hoeveel netwerk poorten, wifi?
Als je weet wat je wilt wordt de keuze makkelijker

Ron
 
Laatst bewerkt:
als je toch een creative kaart neem voor het geluid neem dan een xfi deze klinken better,
dan je huidige keuzen.
 
Ok ik zal kijken voor een andere koeling.

Wat betreft het moederbord, ik wil er graag 2 Pci-e express 16x sleuven op en verder moet het gewoon een degelijk bord zijn. Ben van plan een draadloos netwerk te nemen, moet er hiervoor een speciale poort op het moederbord zitten?
Aangezien vista premium maar 20 euro duurder is dan basic zal ik die nemen.

ik las ook ergens iets dat niet alle moederborden met alle merken geheugen kunnen werken ?

@ mrmusic: welke voeding zou je me aanraden ?

alvast bedankt voor jullie hulp !
 
Zalman voeding :thumb:

Er zijn moederborden met standaard draadloos netwerk aan boord. Alternatief is een extra kaartje, maar dat is zonde van de ruimte op je moederbord.

Er zijn inderdaad moederbord leverancier met voorkeuren voor bepaalde merken geheugen. Weet zo snel niet welke

Ron
 
Laatst bewerkt:
Persé bij Alternate?

Ik zou trouwens wel voor een E8400 of E8500 gaan. Nieuwere processoren en net ff wat hoger geclocked.

En ga je het zelf in elkaar zetten?

Heb even wat samengesteld bij de pricewatch van tweakers (met de goedkoopste prijzen), het merendeel heeft Alternate vast ook wel, voor een waarschijnlijk wat hogere prijs.

2003089215672725942_rs.jpg


edit:

Aangezien jij ook een stille kast wilt, raad ik je aan om naar een NZXT Adamas te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Hm alles in inderdaad wel goedkoper via tweakers pricewatch... Als ik de spullen daar koop, bestellen zij dan alles of moet ik zelf alles bij de verschillende winkels bestellen ?
 
Als ik de spullen daar koop, bestellen zij dan alles of moet ik zelf alles bij de verschillende winkels bestellen ?
Tweakers is geen winkel maar een site waar je prijzen e.d. kan vergelijken. Alternate is prima en daar kan je zelf ook je spullen gaan halen (handig als je in de buurt woont of werkt). Azerty is vaak wat goedkoper

Ron
 
Ik denk dat ik hem dan maar gewoon bij alternate haal, geen zin om alles bij verschillende winkels te bestellen (en ook nog eens beter voor helpmij.nl) :)
 
als je het via de link van ons forum doet ...ja dan heeft Helpmij.nl er ook nog iets aan.
Bedankt alvast.
 
En wat gaan je dan halen bij Alternate?

Daar ben ik dus nog steeds niet over uit -.-

Tijd om weer on topic verder te gaan .

Processor: c2d of c2q ? puur voor gamen ?
Ik neem trouwens de arctic freezer pro om hem te koelen, lees daar veel goede reacties over.

Moederbord: geen asus in verband met het ocz geheugen, is dit misschien een degelijk moederbord? : http://www.alternate.nl/html/builde...N1&source=builder/listingFrame&source2=coList

Geheugen die 4gb van ocz
Video kaart: nvidia geforce 8800gtx
OS: windows vista premium
Voeding: Zalman ZM600-HP Retail, SLI Ready (99 euro)
Behuizing moet ik nog even voor kijken, ik weet niet hoe stil die antec is.
 
Daar ben ik dus nog steeds niet over uit -.-

Tijd om weer on topic verder te gaan .

Processor: c2d of c2q ? puur voor gamen ?
Ik neem trouwens de arctic freezer pro om hem te koelen, lees daar veel goede reacties over.

Moederbord: geen asus in verband met het ocz geheugen, is dit misschien een degelijk moederbord? : http://www.alternate.nl/html/builde...N1&source=builder/listingFrame&source2=coList

Geheugen die 4gb van ocz
Video kaart: nvidia geforce 8800gtx
OS: windows vista premium
Voeding: Zalman ZM600-HP Retail, SLI Ready (99 euro)
Behuizing moet ik nog even voor kijken, ik weet niet hoe stil die antec is.

Voeding zal ik deze nemen:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN6V60

Processor:
E8400 of E8500, bij alternate niet echt goedkoop.

Moederbord:
Ik neem aan dat je wel een computer wilt die op de toekomst gericht is (zodat ie weer een antaal jaar meekan)
Dit: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=GPEXNA
is een toekomstgericht moederbord, Wel wat duurder, maarja.
 
Als ik dat moederbord kies (die van xfx van 229,-) zegt ie dat dat moederbord mijn geheugen niet ondersteund.

Standaarden : DDR2-533, DDR2-667, DDR2-800

Geheugen wat ik had: OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit

wat is het verschil tussen 1000 mhz en 800 ?

en waar zit het verschil precies in tussen dat eerste moederbord en deze ?
 
Laatst bewerkt:
het ziet ernaar uit dat de site van alternate eventjes geen zin heeft om zijn best te doen ...
10 sec laadtijd en telkens http fout.
Maar goed, ik kom met dat moederboord wel wat boven mijn budget uit.
Ik kan ook dat mobo van xfx nemen met 800 mhz geheugen toch ?

edit: dit geheugen bv? OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2RPR800C44GK, Reaper HPC 99,- euro
 
Laatst bewerkt:
het ziet ernaar uit dat de site van alternate eventjes geen zin heeft om zijn best te doen ...
10 sec laadtijd en telkens http fout.
Maar goed, ik kom met dat moederboord wel wat boven mijn budget uit.
Ik kan ook dat mobo van xfx nemen met 800 mhz geheugen toch ?

edit: dit geheugen bv? OCZ 4 GB DDR2-800 Kit OCZ2RPR800C44GK, Reaper HPC 99,- euro

Dat kan ook, en de site van Alternate doet inderdaad raar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan