Pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nadja

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Ik wil zelf een pc bouwen om te gamen etc:
maar is dit wat:

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X
Kooling ?
2x 256 MB?
Radeon 9500 128MB
Maxtor Diamond plus 9 80 GB
CD Brander Aopen 52x24x52
DVD brander nec ND 1100A
Behuizing ?

Graag advies,

mvrg
Nadja

Dit is wel zeer minimaal. Ik zou een athlon 64 bit 3000+ voor een euro of 30 meer nemen, nog es 512 ram voor 50 euro meer en een radeon 9800 pro of als het in het budget ligt, een 6600 gt.

Laat de cd brander ook maar weg aangezien je een DVD brander wilt hebben en deze brand ook cd's

wel licht systeempje ja.
Trouwens ligt eraan wat voor games je wilt gaan spelen.

cd brander en dvd brander zou ik combineren.
1 dvd/cd brander en 1 dvd speler om 1 op 1 te kopieren.

2 * 256mb is ook net te weinig voor de zware games.
ik zou eerder 2 * 512 mb pakken.

En het videokaartje radeon 9500 is al een ouder kaartje.
Als je toch een game pc wilt hebben zou ik er gelijk een goede ingooien. zoals de radeon 9800 pro die al genoemd is een toppie kaart.

en de voeding zou ik voor de zekerheid toch 400Watt heb je ook speling mocht je ooit iets meer in je pc willen zetten.

lol en ook de harde schijf een game van tegenwoordig is toch al snel 3 / 4 Gb.
zou een grotere pakken 120 / 160 Gb

het kost wat maarja dan kun je der weer een tijdje tegenaan.

Asus A7N8X
athlon 64 bit 3000+
2 x 512 mb Maxtor
radeon 9800 pro
Harde Schijf 120 GB
Cd Brander heb ik al

Dus deze combinatie?

zal 350 Watt niet genoeg zijn, en wat voor koeling past hierbij,
moederbord De Asus Is wel goed

mvrg
Nadja

ik zou kiezen voor een msi bordje met een nforce 2 (k7n2)chipset kun je twee keer 256 mb dualchannel en is het niet beter om dan een 64 bit te bouwen als je nu toch gaat beginnen of heb je de processor al liggen :)

ik zou kiezen voor een msi bordje met een nforce 2 (k7n2)chipset kun je twee keer 256 mb dualchannel en is het niet beter om dan een 64 bit te bouwen als je nu toch gaat beginnen of heb je de processor al liggen

Hoi, hoezo 2 keer 256?
Dat zal een beetje goed spel niet goed doen.

Je kan beter een moederbord nemen met dualchannel. En die ook 1024 Mb kan trekken. De moederbordjes van tegenwoordig kunnen dat al:)

edit: De voeding: Je zou het beste 400W kunnen nemen. Ik weet niet wat je er nog in gaat hangen verder. Lichten? Extra fan's e.d. Ikzelf heb 380W, bevalt me goed:) En heb er aardig wat aan hangen.

sommige 300watt voedingen presteren net zo goed of beter dan sommige 350watt het ligt eraan hoe de amperage's verdeeld zijn maar een goede voeding is erg belangrijk.

idd winnie maar gebruik je dat in een game?als het gratis is is het wel leuk maar geheugen is best prijzig en dualchannel scheelt echt veel (bij audio en video iedergeval wel ik heb 2 gig)

Mob heb ik al, en ik wil het budget ook wat beperken , maar wat er staat kan wel ?

Ik wil geen lichten ,of iets dergelijks maar wel een extra koeling
wat raden jullie mij aan .

Coolermaster Aero 7?

mvrg
Nadja

Geplaatst door Tonytje
idd winnie maar gebruik je dat in een game?als het gratis is is het wel leuk maar geheugen is best prijzig en dualchannel scheelt echt veel (bij audio en video iedergeval wel ik heb 2 gig)

Of je dit gebruikt? Neem aan van wel. Om een spel een beetje vloeiend te laten lopen is natuurlijk een goeie videokaart nodig, maar ook het geheugen speelt een rol. De prijzen van geheugen reepjes valt nog wel mee. Worden i.i.g steeds goedkoper.

Winnie: als ik dit alles koop is dan 350 watt genoeg zonder acc als bv lampen etc
en bv 1x 512 mb
en wat voor koeling?

Asus A7N8X
athlon 64 bit 3000+
2 x 512 mb Maxtor
radeon 9800 pro
Harde Schijf 120 GB
Cd Brander heb ik al

Dus deze combinatie?

zal 350 Watt niet genoeg zijn, en wat voor koeling past hierbij,
moederbord De Asus Is wel goed

waar is de vraag heen verhuist?

Naar 'Systeem'.;)

Ik denk dat 350W wel voldoende is. Er was een site waar je het kon uitrekenen hoeveel W je voeding moest hebben (weet hem niet meer, vast iemand anders wel):o

Geplaatst door winnie de pooh
Ik denk dat 350W wel voldoende is. Er was een site waar je het kon uitrekenen hoeveel W je voeding moest hebben (weet hem niet meer, vast iemand anders wel):o
Hiero. :)

Nog een vraagje:
Asus A7N8X
athlon 64 bit 3000+
2 x 512 mb Maxtor
radeon 9800 pro
Harde Schijf 120 GB
Cd Brander heb ik al

Kan iemand mij vertellen wat voor koeling hier het beste bij pas

in ieder geval bedankt voor alle advies als de pc klaar is laat ik jullie het weten , als ik meer advies nodig heb ook.

Nadja

Wat voor koeling bedoel je?
Voor de harde schijf, processor of de kast?
Als het voor de Athlon is, is dit een goeie keuze dacht ik (zit er niet een koeling bij de processor?).

Er zit een koeling in de kast, ik bedoel voor de proccesor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan