PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
hallo,

Binnenkort wil ik de volgende PC gaan bouwen, graag even jullie controle of alles goed bij elkaar past enz.

Thermaltake Shark VA7000BWA (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)
Antec TruePower 2.0 TPII-480Blue, 480W (ATX12V 2.0)
AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed)
MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
XFX GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T70F-UDD7
Maxtor Diamondmax 11, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ (RoHS))
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR CL2 (OCZ, OCZ4002048ELDCPE-K)
Logitech MX1000 Laser Cordless Mouse (Zwart)

mvg,

Xander

ik zie niets verkeerd maar ik ben niet een "echte"expert
maaar hoe duur is deze pc???:eek:

Een gamer zo te zien :)
SLI is idd handig voor later, de topkaarten van nu (zoals je 7800gtx) kan je "dadelijk" voor een schijntje erbij kopen en erin prikken.

Welk merk is je geheugen?

als je slim bent w8 je even en koop je de 512 versie van de geforce die is behoorlijk opgevoerd
:D

okee bedankt voor jullie reacties.. dan gaat dit em worden..

uuh de totale prijs van bovenstaande onderdelen ligt tegen de 2000 euro aan.. dus excl. randapparatuur

en ik heb die 512mb kaart gezien maar ja ik denk dat het nog wel even duurt voordat deze goedkoper wordt aangezien hij net nieuw is... en laten we eerlijk zijn.. 7800GTX is nou ook niet bepaald sloom :P

Laatst bewerkt:
die is zeker niet sloom nee,:D

maar heb veel plezier van je systeem:thumb:
en speel ze

Welk merk is je geheugen?

Misschien dat je er overheen hebt gelezen :)
Mijn tip: géén ValueRam of brandless geheugen, dat wordt dan de bottleneck voor je systeem..
Gewoon decent Kingston of Corsair.

Maar dat weet je zelf wel denk ik ;)

Geplaatst door Alekz
Mijn tip: géén ValueRam of brandless geheugen, dat wordt dan de bottleneck voor je systeem..
Gewoon decent Kingston of Corsair.
Je heb ook Kingston ValueRam.
Wat is dat het verschil tussen Valueram en gewoon Kingston dan, als ik vragen mag?

Geplaatst door Admin_Frisian

Je heb ook Kingston ValueRam.
Wat is dat het verschil tussen Valueram en gewoon Kingston dan, als ik vragen mag?

ValueRam is zeg maar een cheap-ass versie van de "gewone" Kingston reepjes.. Goedkoper om te produceren en dus voordeliger voor de consument.
Voor een non-gaming system (of iig een computer waar geen zware eisen aan worden gesteld, bijv. de huis-tuin-en-keuken-computer of tekstverwerk/internetpc) zullen de ValueRams wel voldoen maar zijn (in dit geval) voor een gamer niet voldoende (omdat ze de zware lasten niet zullen dragen).

Maar als je al een high-end pc gaat samenstellen maken die 50 euro tussen ValueRam en gewoon Kingston/Corsair niet uit en zal je voor non-budgetreepjes gaan :)

Van Kingston.com
What is the difference between ValueRAM, HyperX and system specific memory?
ValueRAM is our value-priced line of industry standard, generic memory manufactured to a particular specification. (i.e PC3200)
HyperX memory is high-performance DDR2 & DDR memory manufactured for PC enthusiasts, manufactured by specification, but has been tested for higher speeds and includes an aluminum heatspreader for thermal diffusion.

Hier geven ze het zelf al aan: ValueRam voor de doorsnee computer, de "standaard"-en above reepjes voor de gamer/videobewerker etc :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan