PC Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
513
Hallo,

Hoe weet ik of het moederbord en de processor goed met elkaar functioneren? Want ze zeggen altijd: Die processor is beter; maar het gaat om het TOTAAL.

Hoe weet ik nou of het totaal goed is?
Waar moet ik dan op letten?:eek:

GooGooJansen
 
Tja, da's veelal het kleinste probleem.
Je mag er zonder meer vanuit gaan dat moederbordfabrikant X, die een moederbord maakt met een socket voor processor Y, dit ook werkend krijgt.

Een aardig voorbeeld is bijvoorbeeld een bepaalde generatie plankjes van Asus die gemaakt zijn voor de core 2 duo. Als je na de site van Asus gaat dat staat daar expliciet vermeld dat voor het aan de praat krijgen van een quadcore een biosupdate nodig is, m.a.w. van een goede plankjesfabrikant mag je 100% verwachten dat het geen problemen oplevert en als het even nog niet wil, er een biosupdate is / snel komt of voorbereid wordt.
 
Ten eerste natuurlijk moet de socket overeenkomen,
Dan kun je kijken of de speciale functies van je processor wel ondersteund worden
door het moederbord.

Dus als jou CPU hyperthreading ondersteund dan moet je moederbord dat ook kunnen. Als jou moederbord alle functies ondersteund van je CPU dan weet je dus vrijwel zeker dat alles goed werkt samen en dan haal je ook het maximale uit je pc. Op de website van je moederbord en CPU (of in de handleiding) vind je informatie over de functies die het ondersteund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan