PC Samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
509
Hallo,

Ik probeer op dit moment een goede pc samen te stellen, vooral voor gamen, muziek & films. Dit is mijn configuratie: http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=618489342
Zoals je ziet een redelijk dure configuratie, en ik vroeg me af of er dingen die ik er aan kan veranderen om geld op te besparen. Wat ik me ook af vroeg is of deze samenstelling goed is en of ik geen fouten gemaakt heb.
 
die DVD speler is een IDE probeer eens te kijken naar een S-ata versie.....
en ik zou voor 1066Mhz geheugen gaan.
verder is alles oke.
kijk ook eens naar de Cosmos S
 
die DVD speler is een IDE probeer eens te kijken naar een S-ata versie.....
en ik zou voor 1066Mhz geheugen gaan.
verder is alles oke.
kijk ook eens naar de Cosmos S
Hoezo 1066MHz geheugen? Als je 2X 800MHz neemt draait dat in dualchannel en dus 1600MHz, de FSB van de processor is 1333MHz. Verder is de configuratie wel goed.
 
Is een voeding van 600W ook genoeg? Of kan ik beter kijken voor een 850W o.i.d.
 
ga voor de asus p5e (x38) die is een stuk goedkoper, de x48 voegt niet veel toe tegenover de x38
 
Hmm ik heb gezocht op Asus P5E, en krijg verschillende variaties te zien. Asus P5E, Asus P5E WS Pro, Asus P5E-V HDMI, Asus P5E3 Deluxe, Asus P5E3 (Premium). Wat zijn de verschillen behalve de prijs in deze moederborden?
 
even op een rij'tje

p5e - de basis uitvoering met ddr2 geheugen (x38) en een maximus formula met een ander stickertje.

p5e3- de uitvoering met ddr3 geheugen (x38)

p5e WS pro - de uitvoering met ddr geheugen (x38)

p5e-v hdmi - de uitvoering met onboard graka (g35)

p5e-vm - de uitvoering met matx formaat en onboard graka (g35)

en dan heb je ook nog verder uitgebreide uitvoeringen maar die uitbreidingen zijn niet noodzakelijk, de p5e is op zich al een erg uitgebreid moederbord
 
Je kiest voor een kast van 200 euro en een moederbord van 240 euro.
En dan vraag je of er nog ergens op bezuinigd kan worden :confused:

Verder vind ik je voeding wat zwakjes, gezien het systeem dat je gaat draaien.
Nu heb je gelijk als je zegt dat je met dit systeem niet op 600W gaat komen, maar een voeding/systeem draait beter als de voeding niet maximaal belast wordt.
En jij gaat met een 600W daar best dichtbij in de buurt komen.

Als laatste: Alternate is niet de goedkoopste zaak: zeker niet met deze dure onderdelen.
Als voorbeeld je kast:
http://tweakers.net/pricewatch/159465/cooler-master-cosmos-1000.html
Bij Alternate ben je al snel 50 euro meer kwijt. Dus ruim 30% duurder dan andere zaken.
Bij de andere onderdelen scheelt het veel minder, maar die kast vind ik wel heel extreem.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ook niet bij Alternate bestellen, maar ik gebruikte alleen de pc-samenstel tool. Dan ga ik kijken voor een iets betere voeding, en een goedkopere kast. Zit alleen nog te twijfelen tussen X38 en X48 maar ik begrijp uit wat ik gelezen heb dat het prestatie-verschil niet zo heel erg groot is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan