PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper301

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Budget - Ik wil rond de 1000 euro besteden
Doel - Ik wil de pc vooral gebruiken om te gamen (cod5 straks)
Hoe belangrijk is stilte? - Stilte is redelijk belangerijk.
Assemblage - kan dit zelf scheelt weer kosten.

Besturingssysteem - Heb nog geen besturingssysteem ik wil graag Vista home (64 bit versie)!
Andere software? - nee

Randapparatuur -Heb ik zelf.

Ik heb al iets samengesteld bij azerty en ik kwam hierop uit:
69fd37.jpg

Ik hoop dat jullie nog op/aanmerkingen hebben waardoor de prijs wat zakt :)

Laatst bewerkt:
Voor zover ik kan achterhalen gaat COD5 geen Quadcore CPU ondersteunen.
Maw., je gaat niet de maximale prestaties benutten van de CPU.

Is het je puur te doen om te gamen, en dan voornamelijk COD5 zou ik voor een DualCore CPU gaan.

Overigens heb je DDR3 geheugen in je lijstje staan, terwijl de P5Q(de door jouw gekozen versie) alleen DDR2 ondersteund.

Je kan voor gamen beter een Dual Core pakken dan een Quad Core. Stel dat je een E8400 koopt. Met koeler kun je die meestal overklokken tot 4Ghz. De E8400 kost bij Azerty €143. Dat is dus €160.

Verder denk ik dat je beter de Caviar Blue harde schijf kan halen van Western Digital. Deze raadden ze me ook aan. De 640GB versie is ongeveer van dezelfde prijs. Ik heb het dan over deze:
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=71286

Laatst bewerkt:
Ik had niet goed gekeken ik dacht dat die p5q moederbordjes allemaal uitgerust waren met ddr3.
Ik wil graag een quadcore pc en een ddr3 omdat ik een pc wil hebben waarmee ik plezier heb met de langere tijd.
Ik heb even een ander moederbord gekozen een goedkopere één en hij ondersteund ddr3 en ik zag dat er een fan bij de processor zat.
Ik heb de HD gebruikt die Referer mij aanraadde.

Heeft iemand negatieve ervaringen met Gigabyte ?

2lvmi52.jpg

Laatst bewerkt:
Het verschil tussen een quad- en dual core heeft niets te maken met de levensverwachting van de processoren.

Het is een algemeen feit dat de meeste games geen quadcore processor's ondersteunen.
Dus een game draaid op een quadcore langzamer dan op een dualcore.

Wanneer je met een pc voornamelijk bv videobewerking en dat soort zaken uitvoert, en dan liefst meerdere applicatie's tegelijk gebruikt(multi-tasking), dan raad ik je een quadcore aan.

alsm ik jou was zou ik nog 1 maandje wachten op de i7 daar heb je langer plezier van :P en vista home premium nemen

Ik had niet goed gekeken ik dacht dat die p5q moederbordjes allemaal uitgerust waren met ddr3.
Ik wil graag een quadcore pc en een ddr3 omdat ik een pc wil hebben waarmee ik plezier heb met de langere tijd.
Ik heb even een ander moederbord gekozen een goedkopere één en hij ondersteund ddr3 en ik zag dat er een fan bij de processor zat.
Ik heb de HD gebruikt die Referer mij aanraadde.

Heeft iemand negatieve ervaringen met Gigabyte ?

2lvmi52.jpg

de behuizing is voor een matx bordje en jij hebt een atx bordje

Het gaat mij niet echt om de behuizing ik vond deze wel mooi ik had nog niet echt gekeken naar de specificaties.
Het heeft ook geen haast dus kan nog best een maand wachten. I7 is ongeveer €20 euro goedkoper alleen de Klokfrequentie ligt 0,17 ghz lager als ik hem vergelijk met de Q9550. Ook moet een ik een moederbord zoeken met socket 1366 en aangezien daar nog maar weinig van zijn en deze erg duur zijn. En wat is het voordeel van Windows Vista Premium behalve dat deze €232,98 duurder is dan de Windows Vista basic ?
Stel als ik nu een Duo core neem en ik wil ongeveer 3 jaar met deze pc doen, zit ik dan niet straks dat over een jaar of 2 met allemaal nieuwe spellen die wel Quad core ondersteunen ?

Laatst bewerkt:
Het gaat mij niet echt om de behuizing ik vond deze wel mooi ik had nog niet echt gekeken naar de specificaties.
Het heeft ook geen haast dus kan nog best een maand wachten. I7 is ongeveer €20 euro goedkoper alleen de Klokfrequentie ligt 0,17 ghz lager als ik hem vergelijk met de Q9550. Ook moet een ik een moederbord zoeken met socket 1366 en aangezien daar nog maar weinig van zijn en deze erg duur zijn. En wat is het voordeel van Windows Vista Premium behalve dat deze €232,98 duurder is dan de Windows Vista basic ?
Stel als ik nu een Duo core neem en ik wil ongeveer 3 jaar met deze pc doen, zit ik dan niet straks dat over een jaar of 2 met allemaal nieuwe spellen die wel Quad core ondersteunen ?

je wilt er toch lang mee doen? dan moet je de i7 hebben...
en vista home premium kost €100 : http://www.azerty.nl/8-498-89327/windows-vista-h-prem-64bit.html
dit is een mooi bordje voor i7: http://www.azerty.nl/8-509-97117/x58-platinum.html en dan moet je nog dd3 ( €130.00) en de processor

Laatst bewerkt:
Misschien dat over een maand de prijzen wat zijn gedaald want met een moederbord van €250 euro dan ga ik over het budget.

En ook DDR3 zal de levensduur van je computer niet echt beinvloeden.
Feitelijk kan je, in mijn ogen, beter 8 GB DDR2 nemen, dan 2 GB van het snellere DDR3-geheugen.
Immers blijft het geheugengebruik groeien. Dus over een paar jaar meer dan 4 gig hebben is dan wel handig.

Maar goed: 4 GB DDR2 is meer dan voldoende.

4GB DDR2 is echt zat inderdaad.
DDR3 is alleen leuk als je een 3GB/4GB PC12800 kitje neemt.

Verder is een i7 syteem veel te duur.
- Processor: 300 (Core i7 920).
- Geheugen: 150 (3GB DDR3 PC12800).
- Moederbord: 250 (GigaByte GA-EX58-UD5).
Zit je al op 700. Nog geen kast, voeding, dvdrw, hardeschijf, videokaart en ook nog geen Vista.

Verder is de E8600 ook overrated. 240 euro voor een iets hogere clocksnelheid en iets betere multiplier. Kan je beter gewoon een E8500 (met goede cpukoeler) op de snelheid van een E8600 zetten of natuurlijk veel hoger. :)

Voor 40 euro extra zet Zercom het ook nog in elkaar.

Ik kan natuurlijk het zelf wel goedkoper maken door te gaan kijken op ebay oid.Ik kan natuurlijk ook een ASUS p5q moederbord nemen die ddr2 zowel ddr3 geheugen ondersteund.

iig bedankt voor jullie advies.
Mijn conclusie ik wacht nog even met het kopen van een pc, omdat ik toch graag een I7 Core wil hebben. En er over een tijdje wat meer moederborden met socket 1366 op de markt zijn zodat de prijs wat daalt.

Tjah, wachten op nieuwere onderdelen is zo zinloos.
Wanneer je wacht op een bepaalde CPU, en deze aanschaft wanneer hij op de markt komt is ie extreem duur.

Dus eventjes wachten tot ie wat goedkoper is.
Maar op het moment dat de prijs wat gaat zakken, word de komst van een nieuwere CPU weer aangekondigd.

Daarnaast is het de bedoeling om het i7-platform duur te houden.
Ze willen bij Intel een spliting tussen de hig enders en de mensen die een mainstream (of slechter) systeem willen.
Zelf begrijp ik helemaal niets van dit beleid. En ik zie al helemaal niet hoe dit gaat werken.

Volgend jaar komt er dus een nieuw platform ter vervanging van socket 775. Dit platform komt dus naast de i7.

Laatst bewerkt:
ja het is eigenlijk een vicieuze cirkel maar omdat er nu nog maar een stuk of 5 moederborden zijn met een 1366 socket is de prijs nog duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan