PC samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulco

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
24
Hallo,

Ik ben van plan om een pc te gaan samenstellen. Belangrijkste voor mij is videobewerking met Pinnacle Studio 12 Ultimate. Daarnaast speel ik af en toe spellen als M.O.H. en G.T.A. Budget is zo'n 1200 Euro. Accessoires als harde schijf, videokaart, geheugen en processor is geen probleem. Waar ik meer mee zit is waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een moederbord en een geluidskaart. Welke zijn aan te raden in dit geval? Zijn er ook mogelijkheden om een firewire aansluiting aan de voorkant van de pc te plaatsen? Das wel zo handig om de films van mijn camera te uploaden. Ik bestel zelf graag bij 4-launch, omdat zij claimen goedkoop te zijn, maar tips voor andere webwinkels zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!!!
 
Je zou als voorbeeld/uitgangspunt deze samenstelling kunnen gebruiken:
http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpmfb5tjag/viewconfig/

Zelf heb ik als geluidskaart een Creative X-Fi Xtrememusic, hier ben ik wel tevreden over. Wat de firewire betreft: er zijn behuizingen die de aansluitingen er al op hebben zitten, dat scheelt weer een apart firewire frontje inbouwen.
 
Hoi hier de antwoorden op de vragen:

- Budget: Zo'n 1200 Euro
- Doel: Games zoals M.O.H., G.T.A. etc..., videobewerking (Studio12)
- Stilte: Enigszins belangrijk
- Assemblage: Doe ik zelf, dus onderdelen kunnen bij verschillende winkels besteld worden
- Opties: Firewire-aansluiting aan voorkant evenals 2 USB-aansluitingen. DVD-blue ray brander erop + tweede dvd speler, goede koeling is een pre, dus wat extra fans.
- Besturingssysteem blijft Windows XP Pro, heb ik al liggen
- Overige software: Office, Kaspersky 2008, heb ik allemaal al liggen.
- Geen randapparatuur nodig, ik heb alles al.

Waar ik het minste verstand van heb, zijn de soorten kasten die er zijn en moederborden. Ik weet dat je ze ook allemaal in één kan kopen alszijnde barebones met voeding en al. Wat is verstandig lettende op mijn wensen? En waar moet je op letten bij aankoop van het werkgeheugen, behalve de grootte van het geheugen?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Je hebt het over bestellen bij verschillende winkels, let wel op dat je dan meerdere keren verzendkosten gaat betalen. In sommige gevallen kan dit aardig oplopen. Voor onze PC thuis heb ik gewoon het systeem wat ik wilde bij verschillende shops zo identiek mogelijk samengesteld en dan pak je een goede shop met lage prijs.
Waar je verder op moet letten is een goede voeding. Een mooie prijs/kwaliteit heeft Cooler Master met zijn voedingen.
Qua moederbord zou een Intel P45 chipset een goede keus zijn, bij het merk zou ik een keuze maken tussen Asus, Gigabyte of MSI.
De kast is persoonlijk, handig is om eens binnen te lopen bij de plaatselijke computerboeren om wat kasten te bekijken. Voor het werkgeheugen is het vooral belangrijk het te testen (memtest86+) na aankoop aangezien dat een hoop ellende later kan besparen.
 
Je wilt echt een BlueRay brander?
Hoeveel inch monitor heb je op het moment?

Bij Zercom:


Je zou eventueel de harde schijf in RAID0 kunnen zetten.
 
Prima samenstelling Raoul90 :thumb:, alleen de Scythe casefan is volgens mij overbodig aangezien de CM690 al voldoende fans heeft.
 
Op dit moment heb ik een Philips 170 S scherm (17 inch dus) maar die ga ik ook vervangen voor een grotere. Deze valt buiten het budget voor mijn pc. Heeft iemand misschien een suggestie? Hij mag iets van 250 Euro kosten. In ieder geval bedankt voor de suggesties voor de pc, hier heb ik heel veel aan!!!!
 
Volgens de Cooler Master website:
Front :120 mm Blue LED fan x 1, 1200 rpm, 21 dBA,
Rear : 120 mm standard fan, 1200 rpm, 21 dBA,
Top : 120 or 140 mm fan x 2 (optional),
Bottom : 120 mm fan x 1 (optional),
Left: 120mm fan x 2 (one is optional)-up to 140mm fans,
Right: one 8

Daaruit maak ik op dat voorkant, achterkant en zijkant voorzien zijn van een fan. De zij-fan schijnt trouwens erg veel vibraties te geven, veel mensen demonteren deze zij-fan.
Het kan uiteraard ook zijn dat de website niet klopt :p
 
iemand die een review over deze kast had geschreven op tweakers meldde ook dat er 3 fans bij weren geleverd. (maar de info op internet is niet eenduidig)
Voor, achter en in de zijkant.

http://tweakers.net/productreview/5635/cooler-master-cm-690-zwart.html

edit:
Ik zou ipv die oude arctic-processor -koeler deze kiezen:
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2103&f=1&h=1&s=1&a=56406

Wel duurder, maar ook stukken beter.
Die arctic is niet beter dan de stockkoeler. Zeker niet wat betreft geluidproductie.
In de tijd dat die arctic net uit was, was het een goede koeler. Echt betrer als de toenmalige stcokkoeler, tegen gunstige prijs. Maar ja, de ontwikkelaars van die koeler zijn weggegaan bij Arctic en dus is de boel een beetje in de slop geraakt. (naar mijn inschatting hoor)
 
Laatst bewerkt:
Die Artic koelt zeker wel beter als een Boxed. Maar de mugen is inderdaad een veel betere keuze.

Ja de CM 690 en fans, ik snap er geen zak meer van omdat overal wat anders staat. :D Op de Cooler Master site staat ook 3, maar al die winkels zeggen 2. :p
 
Die Artic koelt zeker wel beter als een Boxed. Maar de mugen is inderdaad een veel betere keuze.
Hij koelt wel beter, maar in vergelijking met de tijd dat de Arctic net nieuw was, is het verschil niet meer zo groot: De stock-koeler van Intel is er flink op vooruit gegaan.
Maar in dit geval heeft de TS vooral behoefte aan een stille koeler. En daar hoor ik wisselende geluiden over en over de mugen hoor ik alleen maar positieve geluiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan