pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1989

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
goededag,

ik wil graag een pc gaan bouwen met het budget van 700-800 euro:

lijstje wat ik tot nu toe gemaakt heb:

Case: Antec Nine Hundred
Processor: Intel E8400
Harde schijf: Samsung spinpoint F1 HD103UJ 1 TB
Voeding: Cooler Master Real Power M520
Videokaart: ATI 4850 (nog geen merk geselecteerd)
Ram geheugen: Nog niks specifieks uitgezocht liefst 2 Gb
Moederbord: ben nog aan het twijfelen vandaar advies XD asus p5e (x38)
msi p7n silent (750i sli) iets in die richting of een goed p45 bordje.. advies?

ik heb niet veel behoefte aan overclocken, misschien alleen mijn processor.
ook heb ik geen behoefte aan crossfire ( tegen die tijd is er wel weer een nieuw lijstje :) )

hij komt op mijn studentenkamer te staan dus hij moet STIL zijn!!!
geef verder niks om ledjes of niks in bijv de case als deze maar goed koelt en stil is. zeker met de temp. die bij de 4850 hoog kunnen oplopen.

ik game graag op zijn tijd: css (i know geen monster pc voor nodig)
crysis op zijn tijd :)

mocht iemand suggesties, tips of wijzigingen hebben.

laat het me weten :) wil graag zoveel mogelijk uit mijn geld halen... logisch..

Mvg geert verdonschot

Het verbaast mij dat jij nog vroeger op bent dan ik. Meestal ben ik wel 1 van de eerste.. Vandaag niet.

Goed. Ik zal even m'n steentje gaan bijdrage door zo even een samenstelling te posten!

hopelijk Uiteraard zal er wel iemand kritiek op mij hebben (marsmannetje, succes :D) vind ik niet erg want een ster ben ik er niet in.

796 euro, toch een redelijk systeem :)

[smallimg]http://img227.imageshack.us/my.php?image=naamloosxr4.jpg[/smallimg] klikkerdeklikklik

Waarom is mijn smallimg maar een paar pixels lang?

Groeten,

Johan!

Laatst bewerkt:
In principe is het prima. (dus geen kritiek op je probleempjes)
Die gainward schijnt heel stil te zijn, dus dat is inderdaad wel een tip.

Er bestaat ook een pasieve D4850, maar ik weet niet of ik die iemand wil aanraden...

Verder moet Geert bedenken of hij echt een kast van 100 euro wil, want het is eigenlijk nogal veel bij een systeem van 800 euro.
Heb je verder geen besturingssysteem nodig?
En wellicht toch alvast 4 gig geheugen nemen ipv 2 gig. In XP en Vista 32 bit kan je dat niet volledig benutten, maar in Vista 64 bit wel.

In principe is het prima. (dus geen kritiek op je probleempjes)
Die gainward schijnt heel stil te zijn, dus dat is inderdaad wel een tip.

Er bestaat ook een pasieve D4850, maar ik weet niet of ik die iemand wil aanraden...

Verder moet Geert bedenken of hij echt een kast van 100 euro wil, want het is eigenlijk nogal veel bij een systeem van 800 euro.
Heb je verder geen besturingssysteem nodig?
En wellicht toch alvast 4 gig geheugen nemen ipv 2 gig. In XP en Vista 32 bit kan je dat niet volledig benutten, maar in Vista 64 bit wel.

Ook al had je kritiek op mij, dan had ik het niet eens erg gevonden. En inderdaad heb je wel gelijk met de Nine Hundred, want ik zou (als ik hem was) een goedkopere kast nemen zoals ik bij mijn eigen samenstelling had gedaan.

Verder bestel ik niks meer bij Azerty. Gister nog wat gelezen dat ze (bijna) altijd moeilijk deden met moederborden. Er was namelijk iemand die bouwt pc's voor iemand anders (nee niet harry snor) en die had een DOA mobo, terug gestuurd bericht terug gekregen dat de socket pinnetjes krom / beschadigt waren terwijl dat niet zo was. Dus hij foto's gemaakt en op internet gezet met de rest van de berichten. Toen mocht hij bij de baas van azerty komen met het moederbord zo dat hij het persoonlijk kon bekijken. Zijn reiskosten werden echter vergoed.

Die videokaart die de andere persoon aanbied zou ik dus bij Alternate zoeken. Ook al is het iets duurder.

Zercom en cool-prices zijn ook goede en goedkope zaken.
Met azerty heb ik een dubbel gevoel. Enerzijds zijn alle zendingen bij mij goed gegaan, anderzijds heb ik ook wel een negatieve ervaring met een retour. Je moet soms best veel zeurn om je gelijk te halen.

ga niet voor de x38 chipset maar voor de x48 hier heb je echt baat bij en ook is het tot 45%
sneller als zijn voorganger.

ik heb ook zitten kijken naar de gainward ja maar voor die beetje extra snelheid, mocht dat nodig zijn dan overclock hem wel.

met betrekking tot de case, wat raden jullie me dan aan?
hij moet gewoon stil zijn en goed koelen

en wat betreft mijn ram geheugen, ja 2 gig is nu genoeg ik daar dadelijk toch vista 32 bit, draaien de meeste programmas en games ook op 64 bit vista?

Mvg

Die Gainward is vooral ook stil. Daarom leek het mij ook een goede: juist omdat je zo graag een stille pc wilt. Juist de videokaart is een onderdeel dat veel geluid maakt, omdat dit ding zo goed gekoeld moet worden.

Ik werk regelmatig (de laatste tijd alleen maar) op vista 64 bit en ik kan alles prima draaien.
Niet alle programma's zijn geoptimaliseerd voor 64 bit, maar ze kunnen er wel op draaien.
En Vista neem standaard al 1 gig in, dus houd je nog maar 1 gig over voor je spellen.

Van de 4 gig geheugen zou je in Vista 32 bit 3,5 gig feitelijk kunnen gebruiken. Dus das bijna volledig.

ik heb tot zover een aangepast lijstje gemaakt:

Case Coolermaster cm 690
processor Intel E8400 boxed
Moederbord Asus P5Q pro
Harde schijf Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1 TB
Voeding Coolermaster Real Power M520
Ram GeiL 4 GB DDR2-800 black dragon (http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-800_-/GeiL/4_GB_DDR2-800_Kit/-1062381/?):love:

videokaart wordt zowiezo een ati 4850, heb nog gekeken naar een model van asus, sapphire, club3D en gainward maar ben er nog niet uit, de sapphire en de asus zijn goed stil schijnbaar en de gainward is oc en ook stil

os vista 32 bit of de 64 bit

aan te raden om een fan controller te kopen? voor de fans van de cm 690?

dit komt op zon 700 euro ff afgerond hier kan ik nog wat geld bijleggen voor een fatsoenlijke monitor.

Mvg:thumb:

Heb jij nu uitgezocht of dat geheugen goed compatible is met dat mobo?

Ik heb nog nooit uitgezocht of geheugen goed compatible is.
Wel koop ik alleen geheugen van a-merken.

TS;
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe_-/GigaByte/GV-R485ZL-512H/-1074074/?

|Bij Zercom bijna 15 euro goedkoper:
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2005&f=1&h=1&s=1&a=126653

die gigabyte ziet er goed uit ben ook nog aan het twijfelen tussen:

http://www.4launch.nl/shop/product/...ddr3-2xdvi-hdmi/tweakers#p-4-productid-057542

http://www.4launch.nl/shop/product/...ddr3-2xdvi-hdmi/tweakers#p-4-productid-058984

welke van de 3 is dan aan te raden?

mijn keuze voor de grootste deel van de onderdelen te kopen is de winkel cool prices, goede reviews en lage prijzen

de asus is de standaard versie, ontworopen door Ati zelf. Niet echt de meest stille versie.
Wat dat betreft ziet de Sapphire er beter uit.
De gigabyte die ik postte heeft een koeler die ik op een eerdere videokaart heb gehad. Die was best stil.
ik kan niet het verschil tussen die 2 koelers inschatten.

Ik zou voor de Gainward gaan, die raadde iedereen mij ook aan toen ik mijn pc ging kopen. Ik hoor de videokaart niet eens. Dus als je een goede en stille videokaart wilt, zou ik echt voor de Gainward gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan