Pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bretput

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

ik wil graag een nieuwe pc samenstellen, kan hem zelf inbouwen en weet wat ik wil alleen heb ik geen verstand van merken etc, dus hoop ik dat iemand mij kan helpen met spullen die bij elkaar passen...

Ik heb momenteel een pc van ongeveer 6 jaar met een pentium 2.4 GHZ (geen dualcore), 768mb SD werkgeheugen, 2x 80GB harde schijf en een videokaart van GeForce Ti4200 128mb en kan hier Call of Duty 2 ofzo nog goed mee spelen, dus ik weet niet of ik deze erin kan houden?

Verder zal ik het lijstje afgaan wat hier op het forum staat:

Budget - Max. 400euro

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Internetten en af en toe een game spelen, maar geen super zware games. COD2 bijvoorbeeld draait nog op mijn 128mb kaart zoals hierboven vermeld...

Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Doe ik zelf

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben - Ik wil een Dualcore processer, zat zelf aan rond de 2GB te denken en wil ook 2 GB werkgeheugen. Verder heb ik geen specifieke opties. Eventueel dan een nieuwe videokaart als deze niet al te duur is (ivm budget) en beter dan mijn huidige. Harde schijven heb ik momenteel 2x 80GB en deze zijn volgens mij nog prima, anders doe deze er ook maar bij aub. het liefst 2x 80 zodat ik kan delen.

Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Ik heb XP en wil deze ook houden, hoeft er niet bij dus.
Andere software? - Nee

Randapparatuur - Ik ben verder voorzien van beeldscherm, muis en toetsenbord.
Ook heb ik, volgens mij, een midi-kast van A-open.

Dit is mijn eisenpakket wel een beetje, dus ik hoop dat iemand er iets leuks mee kan!

Moederborden Socket AM2+ -
(Art.-Nr.: SEGU05)
Upgrade kit AMD Phenom X3 8450 (AMD 690V)
€ 159,-
€ 159,-

(moederbord, X3-processor, koeler en 2 gig geheugen!!)

Harddisks 3,5 inch SATA -
(Art.-Nr.: A9BU17)
HD501LJ (500 GB)
€ 49,-
€ 98,-

Voedingen tot 600 Watt -
(Art.-Nr.: TN5O30)
StealthXStream 500W (500 Watt)
€ 59,-
€ 59,-
(zwaar overdreven voeding, maar een goede 400W is niet veel goedkoper...)

Grafische kaarten ATI PCIe -
(Art.-Nr.: JBXUUD)
CGAX-H4652DD, Passief (ATI Radeon HD4650)
€ 75,-
€ 75,-
(moderne videokaart waar je alle spellen mee zal kunnen spelen en passief gekoeld)

391 euro...

www.alternate.nl

Bedankt voor jullie reacties allemaal,

@Marsmannetje: Bedankt! jij snapt wat ik bedoel, alleen nog een paar vraagjes erover:

Over het moederbord: Wat wordt er bedoeld met een X3 processor? En dit is geen pentium, maar AMD toch? Wat is de vergelijkbare snelheid hiervan?
En staan daar nu 2 harde schijven van ieder 500GB, is dat niet heel veel? Kan ik mijn oude schijven niet gebruiken, of zit daar ook verschil in met snelheid?

En wat is passief koelen, zoveel verstand heb ik er niet van?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties allemaal,

@Marsmannetje: Bedankt! jij snapt wat ik bedoel, alleen nog een paar vraagjes erover:

Over het moederbord: Wat wordt er bedoeld met een X3 processor? En dit is geen pentium, maar AMD toch? Wat is de vergelijkbare snelheid hiervan?
En staan daar nu 2 harde schijven van ieder 500GB, is dat niet heel veel? Kan ik mijn oude schijven niet gebruiken, of zit daar ook verschil in met snelheid?

En wat is passief koelen, zoveel verstand heb ik er niet van?
Ehm X3 is te vergelijken met een E6320 (wint dan meestal: soms heel ruim)
http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2200]=on&prod[2204]=on&prod[2176]=on
Buiten spellen om zelfs met een E6600

Tja 2x 500gig is nogal veel als je nu 2x 80 gig hebt. Maar jij wilde graag 2 schijven.
Je kan er ook 1 nemen. Dan houdt je 50 euro over.

Dan zou je zelf deze upgradeset kunnen kopen:
http://www.alternate.nl/html/produc...X4_9550/-1074196/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits
Het probleem is dat je tegenwoordig nog maar 2 IDE-schijven kwijt kan in je kast. En als je een dvd-brander hebt kan je nog maar 1 gewone schijf ide-schijf.
Ide is opgevolgd door sata.

Passief gekoeld betekent dat er geen draaiende fan op zit: Hij is dus heel stil. (je moet wel wat kastkoelers hebben, anders wordt ie te warm.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan