Pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lecter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Beste,

Ik zou graan een nieuwe pc willen samen stellen. Het bedrag dat ik er voor uit wil geven is max 800 euro. En wil dan ook graag een pc die voor lange tijd mee gaat. Ik heb al een heel erg mooi scherm en toetsenbord en muis dus dat heb ik niet nodig. Het gaat puur om de pc zelf.

Wat ik met de pc doe is het volgende.

- Mijn werk bestaat uit: Office en wat internet.
- Soms wat spelletjes maar zeker geen nieuwe games
- Foto en wat lichte video bewerking
- Msn en mail.
- Film kijken
- Downloaden.

Voor de rest zit ik best veel achter mijn pc dus ik wil er een die snel is en snel blijft. Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan de gebruiker. :)

De rede dat ik het hier vraag en niet zelf uitzoek is omdat ik er zelf niet uit kom wat ik nou moet nemen voor moederbord en dat soort dingen. Ik wil namelijk wel gewoon goed spul hebben dat gewoon snel is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de amd phenom II X4 940 / 920/ 810
Als videokaart: hd4850
En als je hem niet in elkaar kunt zetten zou ik het door een winkel laten doen.
Als je dat doet zou ik naar een msi k9a2 CF board gaan kijken, die ondersteund namelijk die cpu's en kan nog ddr2 geheugen in. Want ddr3 is nog erg duur.

ik weet een winkeltje die heelllll erg goedkoop is met pc's.

Ik heb een quad core 2,5 ghz pc, met een nvidia 9800GT video kaart, enz enz, daar in elkaar laten zetten voor nog geen 800 euro...

Als je het adres wil moet je 't maar even laten weten.

groetjes,
mark

Ik weet niet als je het weet, maar dat is oude hardware.
Azerty.nl is vele male goedkoper met een quadcore systeem.

Is het misschien mogelijk als iemand er een of meerder samenstelt voor mij ? Zodat ik het hele plaatje zie.

Harddisk van 250 gb is al genoeg want ik heb een ex-harddisk van 1TB

Laatst bewerkt:

hier een pc, je houdt nog veel geld over, misschien in plaats van 2 gig 4 gig nemen of een betere videokaart.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...uct[42465]=1&product[80745]=1&product[7517]=1

4 gig, hd4870, 4 gig, uitgebreid moederbord, vista.

aandachtstips:
-Voeding: in die kast is een modualire voeding handig: maar duurder

-Moederbord: kan goedkoper, maar die presteren minder / hebben geen 2e PCIe x16 poort (gezien de PhysX technieken is het handig om deze optie open te houden)

-Processor: voor 20 euro meer heb je er een die een betere keuze is / voor 30 euro goedkoper heb je er 1 die ook goed is (940 om 720)

- Voor 20 euro meer heb je een HD4870 1 gig versie. Vooral bij grotere schermen handig.

- Kast: een CM Elite is zo 30 euro goedkoper: CM690 is veel beter

- geheugen: Je kan ook gewoon DDR800 kopen.

Bedankt voor jullie vele reacties. Ik ga ze eens rustig bekijken opzoek op internet. Op de vraag of ik spelletjes speel is het antwoord weinig.

De spelletjes zijn dan:
- solder of fortune ( niet de nieuwste )
- Need for Speed ( Ook niet de nieuwste )
- En wat andere spelletjes die zeker niet meer eisen nodig hebben dan de spelletjes hierboven.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie vele reacties. Ik ga ze eens rustig bekijken opzoek op internet. Op de vraag of ik spelletjes speel is het antwoord weinig.

De spelletjes zijn dan:
- solder of fortune ( niet de nieuwste )
- Need for Speed ( Ook niet de nieuwste )
- En wat andere spelletjes die zeker niet meer eisen nodig hebben dan de spelletjes hierboven.

ah oke.
Dan kan je volstaan met een HD4830 of HD4850.
Daar bespaar je 50 tot 70 euro mee.

De spelletjes zijn dan:
- solder of fortune ( niet de nieuwste ) deel 1? of deel 2?
- Need for Speed ( Ook niet de nieuwste ) deel 1 of deel 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan