Ik zou graag een nieuwe computer willen samenstellen, maar nu is het zo dat ik hier niet ontzettend veel verstand van heb, vandaar dat ik jullie nu om hulp vraag.
Waar ga ik de PC voor gebruiken?
Voornamelijk de basic stuff; internet, films, tekstbewerking.., maar ik wil er ook wat zwaardere programma's mee kunnen draaien om bijvoorbeeld eens een film lekker te kunnen monteren. Ik ben niet echt een gamer, dus mijn videokaart hoeft ook niet van goud te zijn, maar zilver zou natuurlijk wel leuk zijn, bij wijze van spreken.
Overklokken?
In de toekomst misschien ooit, denk het niet.
Toekomstige upgrades?
Yep, moet dus rekening mee worden gehouden (qua voeding).
Bepaalde voorkeuren?
Een SSD is best wel een must (welke precies weet ik nog niet), daarnaast nog een goedkopere 1 of 2TB schijf voor alle overige troep.
Een i7 intel-processor zou ook wel lekker zijn.
Ik zoek vooral naar iets krachtigs.
Ook heb ik liever dat de webshop hem zelf in elkaar zet.
Budget
Zo'n €800,-..
Software? Muizen, toetsenborden etc...?
Niet nodig.
Voorkeur qua webshop?
Geen ervaring mee, dus niet echt.
Waar ga ik de PC voor gebruiken?
Voornamelijk de basic stuff; internet, films, tekstbewerking.., maar ik wil er ook wat zwaardere programma's mee kunnen draaien om bijvoorbeeld eens een film lekker te kunnen monteren. Ik ben niet echt een gamer, dus mijn videokaart hoeft ook niet van goud te zijn, maar zilver zou natuurlijk wel leuk zijn, bij wijze van spreken.
Overklokken?
In de toekomst misschien ooit, denk het niet.
Toekomstige upgrades?
Yep, moet dus rekening mee worden gehouden (qua voeding).
Bepaalde voorkeuren?
Een SSD is best wel een must (welke precies weet ik nog niet), daarnaast nog een goedkopere 1 of 2TB schijf voor alle overige troep.
Een i7 intel-processor zou ook wel lekker zijn.
Ik zoek vooral naar iets krachtigs.
Ook heb ik liever dat de webshop hem zelf in elkaar zet.
Budget
Zo'n €800,-..
Software? Muizen, toetsenborden etc...?
Niet nodig.
Voorkeur qua webshop?
Geen ervaring mee, dus niet echt.