Pc samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Downloader15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2008
Berichten
3
Na lange overwegingen en veel speurwerk denk ik er eindelijk uit te zijn met welke onderdelen ik mijn nieuwe pc wil samenstellen. Graag zou ik van jullie op of aanmerkingen willen horen over dit systeem en of de componenten goed samen te gebruiken zijn.
Dit is wat ik op het oog heb:

Behuizing Antec P182
Voeding Antec NeoPower 650,650Watt
Moederbord GigaByte GA-EP45-DS3
Processor Intel Core 2 Quad,OEM, Q9450
Processor koeler Zalman CNPS9500A LED
Intern Geheugen Corsair 4GB Kit, 240pin DIMM, 4-4-4
Videokaart Gigabyte GeForce 9600 GT Silent 512 MB
Harde schijf Spinpoint F1 640 GB
CD/DVD brander Samsung SH-S203D

Ik zal de pc voornamelijk voor Office, Internet, en ook regelmatig voor foto en videobewerking gebruiken. De pc moet daarom lekker snel en stil zijn.
Ik speel nooit games. Wel zware teken-, foto- en videobewerkingsprogramma's.
Met name de keuze voor het moederbord en het interne geheugen vind ik lastig. Is dit een goede combinatie? Is de voeding voldoende voor deze onderdelen?
Dankjulliewel alvast voor de reacties!

Groet Dennis
 
Welk operating systeem ga je er op zetten?

Die kast moet wel een goede case fans (liefst 2, een voor (aanzuigen) en een achter/zij; uitblazen) hebben om een goede airflow te waarborgen. Zeker nodig met een silent video kaart.

Ron
 
In eerste instantie Windows XP (die heb ik nog liggen) maar Vista moet er ook goed op kunnen draaien.

Er worden 3 casefans bij de Antec P182 geleverd (1 aan de achterkant, 1 bovenop en nog 1 in de onderste kamer van de behuizing (moederbord en voeding zijn gescheiden) ).
Dat zullen waarschijnlijk niet de meest stille exemplaren zijn maar die kan ik altijd later nog verangen.
 
ziet er prima uit...mooi nieuw systeempje...goede combo van mobo en proc...psu moet ook voldoende zijn...echt netjes
maar zorg je dat het een 64bit systeem is? want wil je de 4gb ram volledig kunnen benutten is dat wel nodig...en dat betekent dat de rest ok sommige software zoals je os ook aangepast moet worden op 64bitssysteem....OF je moet akkoord gaan dat je maximaal plm 3gb kan gebruiken van die 4.

verder zou ik voor de ati radeon silent gaan en 2 spinpointjes nemen van 320 boven de 500mb zijn hdd's kwetsbaarder.
Ram zou ik minimaal ddr2-800mhz nemen.

maar het is aan jou uiteraard
suc6
 
Laatst bewerkt:
Welke ati radeon silent bedoel je precies? En ik ben nieuwschierig; waarom zou je die verkiezen boven de GeForce 9600 GT Silent 512 MB?

Bedankt ook voor je tip om 2 hd's te nemen. Dan kan ik mooi Windows + Programma's op de 1 zetten en op de ander mijn persoonlijke bestanden.

Is het ook nog slim om dat dan in Raid te doen?
 
een raid opstelling geeft altijd meer bescherming tegen data verlies en kan absoluut geen kwaad om te hebben...persoonlijk zou ik dat doen met 3 of meer schijven en met 2 schijven zoals je zelf al voorstelde...een data en een backupschijf.
Wel sata schijven om de airflow hoog te houden btw.

ik weet niet exact welke versie 9600 GT silent je wilt maar de ati EAH3850 TOP/G/HTDI/512M is een leuk kaartje wat vaak goedkoper is. en mijn ervaring met radeon kaarten is toch beter dan die met nvidia. en neem bij voorkeur de kaart van sapphire of asus.
kaarten zijn in principe hetzelfde maar deze merken lijken toch steeds de betere batch te krijgen m.i.

maar de prestaties liggen ontieglijk dicht bij elkaar.klokfreq chip en geheugen zijn bij de ati ietsjes hoger.plus er zit een dvi-hdmi plug vaak bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan