PC schakelt na enkele seconden uit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Matco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Matco

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet.

Coolmax voeding 640 watt
Asus Striker moederbord.
Asus 8800 GTX ultra videokaart.
Intel Quadqore 660 2,4 Ghz processor.

Het probleem is dat hij na enkele seconden zichzelf uitschakelt. Ik heb geen idee hoe het komt??

Wie kan mij helpen.:confused::

Je bedoelt je schroefjes tussen moederbord en PC-kast. Die heb ik inderdaad gebruikt.

Hallo

Quote:

"Het probleem is dat hij na enkele seconden zichzelf uitschakelt. Ik heb geen idee hoe het komt??"

Volgens uw summiere omschrijving , schakeld deze p.c. zich blijkbaar uit op de "thermische c.p.u. beveiliging"

Dus : te controleren ... koelvlak korrekt gemonteerd ? draait de c.p.u. cooler en ... is er wel thermisch geleidende pasta gebruikt..??

Persoonlijk zou ik ook eens de voeding controleren.

Peter

Ik heb een standaard Intel koeler gebruikt die is correct gemonteerd. De koeler zit goed vast,en draait ook normaal. Voor zover ik het kan bekijken maar de koeler contact met de processor. Ik heb zelf geen pasta gebruikt maar ik zie dat het er wel op zit??

Ook heb ik een andere voeding geprobeerd en voor de rest alles uit mijn pc gehaald alleen de CPU (met koeler laten zitten) en nog steeds gaat ie na enkele seconden uit.

Zou ik soms een ander koeler moeten kopen, of zelf pasta kopen????

Probleem is opgelost. :D Het bleek dat bij het vastklikken van de CPU-koeler dat ie wel goed vast zat maar dat er aan de onderkant 1 pootje scheef zat op ofzo en daardoor de koeler toch niet helemaal goed contact maakte met de CPU. Hij zat enkele millimeters scheef.

Daardoor werd de CPU te heet en schakelde hij vanzelf uit na enkele seconden.

Probleem is opgelost. Dank voor alle suggesties.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan