pc schakelt spontaan uit en dan weer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Windows 10 Desktop

Gisteren zette ik de pc aan en werkte in Excel en na vijf minuten valt pc uit en dan gaat weer aan.

Vandaag zelfde patroon.

Kernel-PnP
The driver\Driver\WudfRd failed to load for te device ROOT\WindowsHelloFaceSoftwareDriver\0000
 
Valt de PC echt uit, of krijg je enkel een scherm met een foutmelding?
Wat heb je al gevonden en geprobeerd? Ik zie al wat onderwerpen op Google voorbij komen als ik op je error-tekst zoek.
 
Laatst bewerkt:
Valt echt uit. Scherm zwart en de pc start opnieuw op met BIOS-scherm eerst etc. en Excel herstelt document. Dacht eerst aan een stroomstoring maar digitale klokken etc. e.d. liepen gewoon door.

Zelf nog niet gezocht, was te druk in Excel.

Onder apparaatbeheer geen meldingen.
 
Laatst bewerkt:
Als het de moederbordbatterij niet is, dan zou de voeding wel eens kunnen zorgen voor het uitvallen van de pc.
Hoe oud is het systeem/voeding ?
 
Mocht het daarna opnieuw gebeuren, dan moet je een BSOD gaan zien, vermoed ik.

Geen BSOD te zien. Verder ook geen meldingen. In welk bestand moet ik nu kijken?

Overigens start de pc direct weer op. In eventlog staat stroom uitgevallen. Maar verder geen oorzaak.
Hoe oud is het systeem/voeding ?
ong. 12 jaar

Op internet staat check voor batterij en volg alles stap voor stap op/instellingen maar onder > Onderdelen staat helemaal geen batterij.

Ik begrijp niet wat mensen aan die logboeken/eventviewer hebben. Ik heb er nog nooit wat aan gehad en die minidumps ook niet.

Als Microsoft nou eens 100% duidelijk aangeeft waar je moet kijken en een manual geeft voor de codes die gebruikt worden dan heeft iemand er nog eens wat aan. Je kunt wel honderden artikelen gaan lezen op internet maar dat schiet niet op en je hebt aan het eind nog geen oplossing.

Een cmos batterij veroorzaakt vaak problemen met de tijd/systeemklok. Is niet het geval. Ik lees in de manual van ASRock lithiumbatterij maar type staat er niet eens bij!
 
Laatst bewerkt:
'' Ik lees in de manual van ASRock lithiumbatterij maar type staat er niet eens bij! ''

Dan word het nu al eens tijd dat je de kap losmaakt en daar naar kijkt :)

Als je de kap van de pc afdraait, zie je (eigenlijk altijd) op het moederbord een zilverkleurige knoopcel van ongeveer 2 cm in doorsnede zitten ..
daar staat ook op welk type het is !

Maar aangezien je systeem/voeding 12 jaar oud is ... zou ik es kijken naar een andere, geschikte voeding.
 
De pc is bij de pc-winkel geweest en ze konden de oorzaak niet vinden. Onduidelijk is welke werkzaamheden zijn uitgevoerd! Onbekend is of de voeding is doorgemeten. De event viewer en logboeken kon men niets zien behalve dat er 'stroomuitval' /onderbreking is geweest. Naar mijn mening is de voeding er niet uit geweest. Er waren drie streepjes van vingers in het stof te zien in de hoek van het blok/voeding. Kijk als je zo'n heel blok verwijdert dan is dat wel anders. Ook zat nog onder de bodem van het blok een halve centimeter stof. Is het blok eruit, kun je dit niet missen. 25 euro + 10 euro (vervoer) betaalt, allemaal voor niets.
 
Laatst bewerkt:
Al meer dan een week valt de pc niet meer uit. Mogelijke oorzaak voeding dan te warm geworden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan