PC scherm blijft zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertog6

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hoi iedereen,

Ik zit met het volgende probleem. Gisteren avond zat mijn vriendin achter MSN op mijn pc, ging allemaal goed enzo. Ik wou gisteren heel even een zipje uitpakken op mijn pc en daarna op mijn USB stick zetten. Maar toen begon die heeeeel erg traag te worden. Dus ik dacht van nou ff een reboot geven en dan doet hij het weer. Maar nee.

Toen begon mijn BIOS foutmeldingen te geven zoals Primary Slave failure (Oftewel mijn 2de HDD is 'kapot') Toen ik heb ik die HDD van mijn IDE kanaal losgehaald. Toen gaf die wel gewoon mijn normale bios scherm maar liep die vast bij het herkennen van mijn HDD's (In mijn bios staan al mijn hardeschijven en dvd roms drives allemaal op automatisch herkennen)

Daarna heb ik mijn PC en mijzelf even een nachtje rust gegeven en sinds dien geeft die alleen nog maar een zwart beeld. Ben vanochtend al de hele ochtend bezig om de fout op te sporen. Ik heb al een CMOS clear geprobeerd, hielp ook niet. Maar wat mij ook opviel is dat hij geen BIOS piepje(s) geeft. Ook heb ik geprobeerd om al mijn PCI kaarten er uit te halen en hem dan op te starten daar reageert die ook niet op. Heb ook al gekeken of mijn geheugen niet toevallig kapot is, idem voor de rest van mijn HDD's

Wat me ook nog opvalt dat mijn toetsenbord geen voeding krijgt van mijn moederbord.

Dus wie o wie weet het antwoord hier op ?

ziet er naar uit dat je moederbord de geest gegeven heeft..
draaien je stysteem fans wel ? van cpu en misschien andere die je aan gesloten heb,
aan het moederbord.
om welk moederbord gaat het eigelijk ?
heb je al geprobeerd alleen cpu ,beeldkaart,een strip geheugen ?
voor bios reset dien wel de stroom van je pc af te wezen.
laat deze dan 1 uur helemaal zo staan.
waarom een uur ik had een asus crosshair die het na een half uur na reset nog niets deed.
maar wel na een uur.

CPU fans enzo draaien allemaal. Heb het ook al geprobeerd om hem met 1 stripje geheugen op te starten ook geen resultaat. Vriend van me wees er op dat misschien mijn videokaart kapot is, ik ga het zo eens proberen om die te vervangen.

Mijn moederbord type is Asus A7V8X-X

Dat van een uur mijn moederbord laten staan op Bios Reset (of CMOS Clear, ligt er maar hoe je het beestje wilt noemen) ga ik zo ff proberen.

Thanks in ieder geval :)

Ik heb mijn computer net een uur op Bios reset (Of CMOS clear) gezet maar dat heeft niks uit gemaakt.

Dus ik ga zometeen ff proberen de videokaart te vervangen.

Heeft iemand voor de rest toevallig nog ideeen ? Want ik begin lichtelijk te gaan denken dat mijn moederbord kaduuk is

Videokaart heb ik vervangen maar dat hielp ook niet. Dus als iemand nog wat weet, graag! want ik ben echt te denken dat mijn mobo kapot is :O

dat denk ik dus ook dat deze stuk is.
met jou oplossingen die je al heb geprobeerd had de pc toch iets moeten doen.

Jongens het is opgelost :) Voeding was kaduuk :O Daarom deed die ook zo moeilijk net ff met een ouwe 250watt compaq voeding getest en nu doet die iig weer wat... bios piepjes :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan