pc schoon maken met compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.

cowboyspeedy

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
hallo mensen
ik wil graag mijn pc schoonmaken met een compressor maar weet niet welke ik moet kopen
want er zijn er zoveel en waar moet ik op letten behalve dat hij olie vrij moet zijn
ik weet dat ik moet oppassen met de fans maar dat komt wel goed
dus hebben jullie tips voor mij ?
grzz van cowboyspeedy

Hallo

Heb jaren geleden een goedkope compressor gekocht met vat in de aldi ...

+/- 8 Bar , met een luchtdrukvat van +/- 210L. (de valiesjes die je kunt kopen zonder tank werken niet bevredigend)

Werkt perfekt ... uiteraard op regelmatige basis eens het luchtdrukvat ontwateren.

Deze is geregeld d.m.v. de luchtdrukbgrenzer op +/- 3 bar ... kun je dan ook gebruiken om auto en fiets banden op te blazen.

"want er zijn er zoveel en waar moet ik op letten behalve dat hij olie vrij moet zijn " ---> heb ik niet naar gekeken ... een enkele druppel olie zal het verschil niet maken.

"dus hebben jullie tips voor mij ?" --> lees eens de antwoorden die ik op deze site heb geplaatst ... moet ik niet in herhaling vallen , zal wel leerzaam zijn.

Peter

Laatst bewerkt:
nou ik heb eens lopen zoeken op compressor op het forum maar de topics die ik tegen kwam staat nergens een merk hoor of ik heb niet goed gezocht
het meeste wat je vind op het forum zijn de bussen lucht en daar wil ik van af want dat gaat nog al in de papieren lopen als je regelmatig kennissen krijgt die een vuile pc hebben
vandaar dat ik opzoek was naar een merk van een compressor of een type zodat ik daar eens op kan gaan google kijken of ik misschien dan wat wijzer word

Hoi,

Zoals vdk-p al melde alsi of lidl hebben vaak een aanbieding wil je daar niet op wachten lijkt mij dit een goed optie.
Ik zou alleen kijken of je een goede waterafscheider kan kopen lijkt mij niet verkeert.

Laatst bewerkt:
Hallo

" lees eens de antwoorden die ik op deze site heb geplaatst ... moet ik niet in herhaling vallen , zal wel leerzaam zijn."

Eentje uit de vele ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...of-death-quot?highlight=laptop+stofvrij+maken

"het meeste wat je vind op het forum zijn de bussen lucht en daar wil ik van af want dat gaat nog al in de papieren lopen als je regelmatig kennissen krijgt die een vuile pc hebben "

Versta ook niet waarom de persluchtflesjes , alsook de stofzuiger escapades blijven terugkomen (duur , niet efficient , gevaarlijk , etc ...)

"een merk van een compressor of een type zodat ik daar eens op kan gaan google kijken of ik misschien dan wat wijzer word "

Indien het enkel maar is , om p.c.'s. en dergelijke zuiver te maken , kun je een goedkoop exemplaar kopen , met drukvat. (lidl , aldi , gamma , hubo , etc ...)

Mocht je in het achterhoofd hebben , om deze ook te gebruiken voor spuitwerk (verf) , zul je een duurder exemplaar moeten kopen. (geen ervaring mee)

"Ik zou alleen kijken of je een goede waterafscheider kan kopen lijkt mij niet verkeert. "

Het sop lijkt mij de kolen niet waard voor deze toepassing .... je dient uiteraard de tank dan wel regelmatig te ontwateren.

Ontwateren dien je ook te doen om interne corrosie van de tank/drukregelaars , etc .. te voorkomen.

Peter

Laatst bewerkt:
die heb ik allemaal gezien maar er staat niks in van een merk of type
maar ben eens opzoek geweest en u lijkt mij iemand die er wel wat verstand van heeft is deze compressor misschien iets ?

Merk Powerplus
Type POWX1721
Olievrij ja
Vermogen 1.100 W
Tankinhoud 6 ltr
Maximale druk 8 bar / 116 PSI
Luchtcapaciteit 180 ltr/min
Aansluitspanning 230 V
Frequentie 50 Hz
Toerental 3.400 rpm

Hoi,

Lijkt je niet maar je wilt niet weten hoeveel vocht er mee komt en lijkt mij niet helemaal oke voor een pc en ontwateren zal schelen maar niet voldoende. ontwater eens niet moet je kijken hoeveel water er in de tank komt in korte tijd

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon zo'n ding bij de Gamma, of Lidl kopen met een tankje van 24 Ltr eronder, heb ik zelf ook.
Ding heeft een vochtafscheider en werkt perfect, ook makkelijk om de banden van je auto mee op spanning te brengen etc.
Zo'n ding kost tussen de € 80 - 110 ( met accessoire-set : spuitpistool, vulslang met manometer, eventueel verfspuit )...

Hoi,

Wat wil je nu precies we geven merken en tips dus geef eens aan waar het dan niet mee opschiet:confused:

nu ben ik misschien erg blond hoor maar het enige merk wat in dit topic staat is van mij
verder heb ik wel een winkel gekregen maar meer niet
vandaar dat ik zei ik schiet er niet veel mee op
wil echt niet brutaal zijn of jullie afzeiken want ik ben juist blij dat er toch een hoop mensen mij willen helpen

ik had die link niet gezien, maar goed ben dus echt blond hahahaha sorry, maar het lijkt mij wel wat
wat de kosten betreft dat maakt niet zoveel uit . want goed spul kost gewoon wat
want dat heb ik al meerdere keren mee gemaakt
ik kocht dan wat goedkoops en dat ging binnen de kortste keren kapot waar door ik als nog de duurdere versie moest kopen

nou ik heb de Stanley compressor gekocht en afgezien van het geluid dat hij maakt gaat het perfect
maar heb nog 1 vraagje
als je hem weg zet in een kamer moet je dan de aftap kraan open of dicht laten? want ik tap hem elke keer als ik klaar ben af en weet alleen niet of ik het kraantje nu open of dicht moet doen als ik hem voorlopig niet meer gebruikt
hij staat wel in een droge kamer maar toch

Hallo

Afwateringskraan dient dicht te zijn ...

Anders meer dan realistische mogelijkheid dat de dichtingen niet meer korrekt zullen werken.

Persoonlijk ontwater ik mijn compressor voor de winter ... komt 2X niks van water uit ...

Na elk gebruik ontwateren lijkt mij "overkill".

Peter

dat kan maar er staat in de gebruiks beschrijving dat je mijn compressor elke twee uur even moet ontwateren en aan gezien ik hem toch moet leeg laten lopen gaat dat net zo makkelijk
een kraantje meer of minder open zetten is voor mij geen probleem
maar thanks voor je antwoord
en de rest natuurlijk ook heel erg bedankt voor alle hulp hoor
wat mij betreft kan dit dus gesloten worden
want ik ben heel erg goed geholpen en heb mijn compressor

Hallo

"dat kan maar er staat in de gebruiks beschrijving dat je mijn compressor ..."

Volg uiteraard de gebruiksaanwijzing ... al is het maar dat je later op eventuele garantie kunt rekenen ...

Veel plezier nog met uw nieuwe speeltje ...

Peter

dankje wel hoor en ga ik ook zeker doen
mijn pc is inmiddels een stukje schoner en stiller geworden sinds ik hem heb uit gespoten
scheelt een stuk alle troep er uit

Wens je er veel plezier mee.
Mijn systeem reinig ik 2x per jaar op deze manier en hoewel deze vrij staat van de vloer zit er toch elke keer weer het nodige (fijn)-stof in.
Maar tot op heden (afkloppen, tap,tap,tap) heb ik in de 5 jaar dat dit systeem draait nog nooit een temperatuur gerelateerd probleem gehad, alleen een SSD ( OCZ ) die na 3 weken spontaan overleed :shocked::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan