pc schoonmaken met compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik heb me een keer laten vertellen dat het mogelijk is om met een compressor de binnenkant van mijn computer schoon te spuiten.
nou weet ik zelf wel dat ik een compressor nodig heb die net stof kan wegblazen.
ik zat te kijken op conrad naar de airbrush compressor: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=207031
is dat iets?

Laatst bewerkt:
een blazer zou ik niet zo snel aanraden, als je bijvoorbeeld stof uit je processor koeling wilt halen blaas je meer naar binnen dan dat eruit komt... of een compressor hier zo handig voor is zou ik ook niet weten, je hebt wel gewoon van die spuitbussen waar lucht in zit, die gebruiken ze ook om toetsenborden mee schoon te maken, ik raad je aan om die te kopen voor een euro of wat en dan kan je even testen of het uberhaupt wel bevalt, maar volgens mij werkt een stofzuiger nog het best.

@Exempel5

Een compressor is juist het beste om je PC mee schoon te maken ;) (meest effectief)

Laatst bewerkt:
lolz ik heb mijn pc in 5 jaar nog nooit schoon gemaakt :P, word ie er sneller van? :D

Hoi,
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.
Pc stofvrij maken voor gevorderden.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
verwijder de fan v.h. koelblok
verwijder het koelblok
verwijder de voeding
verwijder het geheugen + de graka en evt. alle andere pci kaarten
maak alles schoon met een kwastje (met lange haren),evt.wattenstaafje enz.
moederbord voorzichtig met een kwastje schoonvegen
vermijd perslucht voor de fans i.v.m. droogblazen
haal het front v.d. kast af
blaas de kast evt. schoon met gedoseerde perslucht of spuitbus
breng nieuwe koelpasta op de processor aan (druppel)
zet alles weer terug op z'n plaats.
Succes

Welke compressor kan ik het beste aanschaffen volgens jullie?

ok, maar heeft die compressor dan niet een te hoge druk voor de pc...
aangezien je compenenten makkelijk kapot kan blazen...
heb ik met mijn oude pc ook gehad met een stofzuiger...
floep floep... computer deed het niet meer :(
dus ben er wel een beetje secuur mee :d

pc schoonmaken

hallo
mijn kast is gauw stofig. weet iemand of je nu wel of niet een comprsor kan gebruiken. mijn kast is te open. zo,n licht kast
mijn e-mail is ........

Laatst bewerkt door een moderator:
HOI valentino181,

je e-mail even verwijderd vraag en antwoord lopen over het forum

En je breekt inbreuk in een oud topic deze gaat dicht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan