pc slaat af na korte tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dada

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
157
mijn pc slaat na een pooje gewoon af, sluit zich zelf helemaal af, heb het in systeem al uit gezet dat tie na een kritische fout de pc niet gelijk moet uitzetten, maar hij slaat gewoon af en daarna duurt het even voor ik hem weer aan kan zetten, dit allemaal zonder welk blauw scherm dan ook, hij start op mnet een temp tussen de 23/26


iemand enig idee?
 
Valt hij gelijk uit dan? zoja kijk eens of er veel stof aanwezig is en dan verwijderen. Kan best zijn dat je pc oververhit raakt. En daardoor moet afkoelen
 
Valt hij gelijk uit dan? zoja kijk eens of er veel stof aanwezig is en dan verwijderen. Kan best zijn dat je pc oververhit raakt. En daardoor moet afkoelen


hij valt gewoon helemaal uit, ik maak hem bekant om de paar weken schoon omdat die steeds zomaar uitvalt, ik heb hdtune op de pc staan om de temp te meten op de pc, is pasta een optie ?
 
Heb je misschien een andere voeding in huis? Zo ja, sluit die eens aan en kijk of het nog gebeurd.

Als je alle andere mogelijke opties al geprobeerd hebt, is er nog de optie Bios flashen.
 
Heb je misschien een andere voeding in huis? Zo ja, sluit die eens aan en kijk of het nog gebeurd.

Als je alle andere mogelijke opties al geprobeerd hebt, is er nog de optie Bios flashen.

Waarom zou je de bios moeten flashen?

Ron
 
hij valt gewoon helemaal uit, ik maak hem bekant om de paar weken schoon omdat die steeds zomaar uitvalt, ik heb hdtune op de pc staan om de temp te meten op de pc, is pasta een optie ?

En wat is de temperatuur die je meet? Pasta hoef je in principe alleen aan te brengen als je de koeler van je cpu heb afgehaald. Zorg voor een goede airflow in de kast om alle warmte af te voeren is belangrijk. En inderdaad, wellicht is de voeding aan het overlijden

Ron
 
Waarom zou je de bios moeten flashen?

Ron

Ik weet het, het klinkt raar.
Maar het heeft mij al meerdere malen geholpen. Na alles geprobeerd te hebben.
Daarom geef ik het ook als laatste optie..

Maar heb je een andere voeding om te testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan