pc slaat af

Status
Niet open voor verdere reacties.

massimo591

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2002
Berichten
163
ik heb eeb raar probleem,als ik iets wil kopieren naar een andere schijf of iets van cd rom kopier slaat mijn pc spontaan af en start dan weer op
weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen
greetzz mas
 
Je kunt verhinderen dat je computer terug opstart door naar configuratiescherm->systeem en dan naar de tab geavanceerd gaan en daar kiezen voor opstart- en herstelinstellingen.Klik hier op en zoek dan naar het vinkje waar staat: de computer automatisch opnieuw opstarten.Zet dit uit en de volgende keer je PC terug uitvalt zal je een blauw scherm zien met een foutmelding.Deze foutmeldingen zijn meestal maar vaag maar je kunt ze opzoeken bij Microsoft en zo mss toch afleiden of de foutmelding hardware of softwarematig is.Das al een stap dichter naar de bron van het probleem.Noteer de filenamen die vermeld worden op het blauwe scherm en de hexadecimale code ox........, gewoon de foutcode in google intikken kan veel informatie over het probleem weergeven

Met dank aan Flupeke.
 
re

nou vandaag sloeg ie weer af en kreeg een melding dat er een probleem was met memory management,weet niet precies wat dat inhoud of wat ik eraan kan veranderen.iemand een tip???:rolleyes:
 
Problemen met je geheugen, lijkt me . . .

Geef eens de exacte foutmelding, want dat was natuurlijk wel de bedoeling van mijn eerste post.
Kijk tijdens kopieeropdrachten ook eens onder Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del) in tabblad Prestaties naar je geheugengebruik: totaal, limiet en piek.
Misschien blijkt dan dat je wat extra geheugen bij moet plaatsen.
 
ik heb er pas geheugen bij laten zetten heb nu 256 bij geheugengebruik: totaal, limiet en piek.
staat er 104832,totaal 1156860 limiet en de piek is 123713,bij de foutmelding kreeg ik memory management probleem gevonden,en ook iets over verkeerde driversen dat ik mijn hardware moest afsluiten en opnieuw installeren
:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan