PC slaat steeds af en documenten verminkt

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
PC slaat af en start vanzelf weer op of probeert dat herhaald vergeefs. Bij door mijzelf opstarten volgt melding: ‘Windows geen schijf. Exeption Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf9c 4 75b0bf9c 75b0bf9c’. Na ‘annuleren’ verdwijnt bericht en start pc gewoon op.
Soms bij afsluiten melding ‘Wijzigingen in sjabloon Normal.dot zijn automatisch opgeslagen. Wilt u deze laden’. Geen idee, dus ‘Nee’.
Veiligheidsinstellingen staan goed. Gebruik AVAST en Spamfighter en eindig de dag met Pagedefrag, Ccleaner, Eusing registry cleaner en Advanced Windows Care. Wekelijks zorgvuldige scan met AVAST, HitmanPro en Windows defender. Regelmatig defragmenteren en schijfcontrole. Daarmee vele jaren geen problemen gehad.
Tijdens cleanprogramma’s geen echte foutmeldingen. Ook na crash meldt Advanced Windows Care geen problemen. Wel zijn een paar honderd Word tekstbestanden grotendeels gewijzigd in vierkantjes met allemaal als wijzigingsdatum de dag waarop ik Nero backup op DVD heb gemaakt. Ik had die bestanden meteen ook gewoon gekopieerd naar een DVD en daar staat tot mijn verbijstering niets op!
Zelf heb ik geen verstand van PC.s. Wie weet raad????!!!

Wow, da's nogal wat (wat je allemaal opsomt), zit 't nu in Word., Windows, de hardware en / of spyware / virussen?

Begin maar eens met apparaatbeheer, staan daar voor één of meerdere apparaten cirkels met kruizen erin en / of gele uitroeptekens? Zo ja, welke apparaten?

Zo nee, doe eens systeemherstel naar een datum van vóórdat de problemen begonnen.

Heb je op deze machine naast Word ook Open Office staan?

Laatst bewerkt:
Sorry, ik heb gereageerd, maar na het verzenden kreeg ik bericht dat ik niet was ingelogd op Helpmij en dat is onzin want dat was ik wel. Hetzelfde gebeurde me gisteren. Bericht dus weer verdwenen. Ik probeer het straks opnieuw.

vr. groet
LWM

Bij apparaatbeheer 1 kruisje en dat is de wireless LAN in mijn PC die is uitgezet. Heb InternetPlusBellen van KPN en daarbij zit een externe usb-kaart die beter ontvangt.

Ik heb geen OpenOffice op mijn PC

Gisteren een maand teruggegaan in systeemherstel, toen dit probleem er nog niet was (Dit onder telefonische aanwijzing van kennis die meer weet dan ik, zodat het goed ging). Had destijds wel uitzetprobleem met melding 'Window cardreader reageert niet'. Uitgezet met 'nu afsluiten'. Dat probleem verdween met Advanced Windows Care.

Vandaag weer regelmatig afslaan en dan vanzelf weer opstarten dat niet altijd lukte. Dan helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. Opstarten geeft gedurende het opstartproces een zwart scherm en gaat dan weer verder. Niet lekker dus.

Ik ga 'automatisch opstarten' uitschakelen, want als ik Antivirus of HitmanPro 's nachts laat draaien weet ik nu niet of dat is gebeurt of halverwege door een crash is gestopt.

Nou, als er iets mis is met bestandsnamen en bestanden lijken te bestaan maar er in werkelijkheid niet zijn, dan kan dat duiden op een fysieke fout van de harde schijf. Daarvan kan de oppervlakte zijn beschadigd of er kan een fout staan in de FAT, waar gegevens over bestanden worden geadministreerd. In zo een geval kan er almaar meer mis gaan en verlies je steeds meer bestanden. Wanneer je schijfcontrole doet en er dan slechte sectoren worden gevonden kan alles als een kaartenhuis ineen storten. Dan weet je dat alvast.

Als je alleen maar formatteert treedt het probleem opnieuw op en zit je dagen voor niets achter de computer. Ik geef je twee adviezen als de oppervlakte van de schijf beschadigd blijkt te zijn bij een schijfcontrole. Er zijn (vaak commerciële) programma's die deze problemen zeggen te kunnen oplossen, google er maar eens naar. En als je partities zou kunnen maken tijdens of na te formatteren, zouden de gevolgen van zo een beschadiging wel eens in zijn geheel binnen zo een partitie kunnen vallen. Die partitie hoef je dan niet te gebruiken, zo kun je je behelpen zonder een nieuwe schijf te hoeven kopen.

Voor uitsluitsel dus eerst backups maken van belangrijke bestanden, als dat nog mogelijk is, dan een volledige schijfcontrole met oppervlakte scan doen. Het kan haast niet anders of je weet dan meer. Een schijfbeschadiging kan veroorzaakt worden door een verkeerde schijfbeweging (defragmenteer daarom regelmatig dat beperkt de bewegingen die de koppen moeten maken dus gaan ze langer mee) of door stroomuitval, het te snel uitzetten, een losse stekkerverbinding in de computer of iets dergelijks.

Ik heb diverse controleprogramma's (virus, spyware, register, opstartprogramma's e.d.) gedraaid en de harde schijf gecontroleerd. Alles in orde, maar hij crashte toch regelmatig. Op advies van kennis Hitmanpro eraf gehaald omdat die kan botsen met Windows Defender bij het opstarten en nog wat dingetjes geschoond die overbodig zijn bij de opstartprocedure. Zijn advies: blijft het probleem dan 'herstel opstartprogramma' van recovery-cd. Maar het opstarten en afsluiten ging weer prima zonder allerlei meldingen en anderhalve dag intensief mee gewerkt zonder crash. Ik blij. Voor het afsluiten Ccleaner, registercontrole en harde schijf gecontroleerd. Alles prima.

Vanmorgen alleen nog maar crashen tijdens opstarten. Dat lukte alleen in veilige modus (zonder netwerkoptie, want dan ging het ook niet.) Gauw backups van 'Mijn documenten' gemaakt! Vervolgens met CD Medion systeemherstel opgestart en 'Herstel startprogramma's' aangeklikt. Na 15 min zwart scherm en geen hoorbare werking de pc uitgezet. Opnieuw geprobeerd normaal en in veilige modus op te starten, maar kreeg melding op blauw scherm 'Onherstelbare systeemfout. Session Manager Initialization is onvcerwachts afgebroken met de status 0xc00026C'. Omdat in het Nederlandse manual vreemde dingen stonden die elkaar tegenspraken, de Engelse versie aangeklikt. Die gaf een hele andere instructie dan de Nederlandse!!!!!! Het eerste was zoiets als 'Nooit uitzetten tijdens het zwarte scherm!!!! want dat hoort zo en duurt lang!!!. ****, dacht ik. Vervolgens heb ik het opnieuw geprobeerd, maar er komen dan 30 minutern lang ritsen codes voorbij met als voorafje: Error 1681\ Windows\system 32\drivers\ enzovoort. Daarna komt hij dan weer in die 'onherstelbare foutmelding'. Met veilige modus hetzelfde. Niets werkt dus meer (denk ik). Ik wil nu uit wanhoop maar volledig systeemrecovery van de Medion CD gaan uitvoeren, maar hij vraagt administrator password en dat weet ik niet. Dat schijnt via veilige modus te verhelpen, maar veilige modus werkt dus ook niet meer.
Wie heeft een oplossing, bij voorkeur zonder dat ik mijn documenten etc. kwijtraak??

Het Administrator wachtwoord van NT, XP of Vista kan vanaf een opstartdiskette of eventueel een boot CDRom met een bepaald programma worden veranderd wanneer je deze vergeten bent. Hier moet voorbehoud worden gemaakt voor bestanden die je Windows hebt laten versleutelen door EFS of Encrypting File System want bij die methode van encryptie wordt het wachtwoord betrokken, deze zouden dan dus verloren zijn. Veel mensen maken gebruik van het Administrator account zonder wachtwoord (op Enter drukken bij lege regel). Dan is er eigenlijk geen wachtwoord nodig. Wanneer er een wachtwoord is ingesteld krijg je de mogelijkheid om een wachtwoord recovery diskette te maken. Die zou je kunnen terugzetten als je bij het wachtwoord op "wachtwoord vergeten?" klikt. Deze herstel diskette voor het wachtwoord heb je dus niet... Volg dan de aanwijzingen op:
http://www.windows-help-central.com/windows-wachtwoord-vergeten.html
De methode maakt gebruik van het tooltje
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
.

Laatst bewerkt:
Ik heb het programma op een CDR gebrand. Die bevat nu de volgende info:
CD 070927 3.222 KB Cd Image file
CHNTPW 070927

BOOT.CAT
BOOR.MSG
INITRD.CGZ
ISOLINUX.BIN
ISOLINUX.CFG
README.TXT
SCSI.CGZ
SYSLINUX.CFG
SYSLINUX.EXE
VMLINUZ

BOOTABLE CD 2MB

Heb hem in mijn PC opgestart, maar die negeert de CD en start gewoon op om in het blauwe scherm Onherstelbare systeemfout te eindigen.

Ik kon wel een UBUNTU Live CD opstarten en dat werkte. Had ook een Knoppix 3.3 CD van iemand als boot CD gekregen omdat je daar blijkbaar ook iets mee kunt hestellen. Die CD start wel, loopt dan de hard en software door om vervolgens in een zwart scherm te eindigen. Daar kan ik dus ook niets mee.

Volgens een kundige kennis moest het iso-bestand eerst omgezet worden. Dat heeft hij gedaan en daarna werkte het cd-tje, maar het probleem bleef hoewel er geen fouten werden gesignaleerd. Ook niet door Knoppix en andere diagnoseprogramma's. Opstartprogramma's herstellen deed ook niets, dus noodgedwongen toch Windows opnieuw geinstalleerd vanaf de Medion hersteldiskette. Nu draait de PC weer en mijn bestanden zijn zelfs bewaard gebleven!

Voor Medion-bezitters is het belangrijk dat ze de Engelse taalversie van de support- en hersteldiskettes gebruiken want de Engelse versie waarschuwt nadrukkelijk om de PC niet uit te zetten bij een langdurig zwart scherm tijdens de herstelprocedure (je denkt dan dat het proces is vastgelopen maar dat is niet zo). De Nederlandse waarschuwt niet omdat de vertaling fout is!!!!!

Een mogelijke oorzaak van het crashen zou kunnen zijn dat HitmanPro tijdens het opstarten botste met een ander programma in de opstartconfiguratie bijvoorbeeld Windows Defender. Ik heb Hpro netjes gedeinstalleerd en toen bleken er onder software inderdaad toch twee programma's (o.a. Spyware Doctor) uit Hpro achter te blijven en actief te blijven.

Iedereen bedankt voor de hulp bij het oplossen van mijn probleem!

Kort na mijn positieve bericht dat het probleem was opgelost, begon de ellende van het opstarten en crashen opnieuw. Tot ik uit wanhoop mijn USB wireless lan eruit trok (Thomson Speed Touch). En... ineens startte de pc weer normaal op. Toen ik daarna de wireless lan er weer in deed crashte hij opnieuw.
Omdat ik ook problemen had met het tot stand komen van de internetverbinding is er een monteur langsgekomen. Die constateerde een opgeblazen Speed Touch en een door mijn provider ernstig ontregelde modemverbinding. Waarschijnlijk is die Speed Touch daardoor overbelast geraakt (hij werd inderdaad altijd erg heet). De verbinding is opnieuw ingeregeld en de Speed Touch vervangen door een Siemens Gigaset. Alles werkt nu weer prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan