PC slaat steeds vast na upgrade W95 > W98

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
help!

Ik word hier gek van!

Ik heb dus W98 over w95 geinstalleerd en ik dacht alles loopt maar hij was bezig met instellen van de hardware en eventuele plug & play apparaten op de pc en slaat telkens vast.

OP de instructie op scherm staat dat als dit gebeurd dat ik dan de pc uit moet doen en weer aan maar als ik dat doe slaat hij weer vast.

Kan ik wellicht ook op dit moment in veilige modus opstarten en de hardware laten detecteren en installeren?

Of weet iemand anders wat ik moet doen?

BVD

Wim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en als 'ie dan in de veilige modus is opgestart kijk dan eens in app. beheer waar allemaal cirkels en / of kruizen staat.

Knikker al die apparaten eens weg en start opnieuw (normaal) op. Herhaalt het circus zich dan (vastlopen en zo) dan nogmaals de F8 en met de disk / cdrom van het apparaat waar een fout voor staat, proberen apparaat voor apparaat ok te krijgen.
 
@temptation bedoeld dat ie de vraag niet wilt beantwoorden (lezen) omdat de titel een beetje raar overkomt van de vraag. 'Heluuuup' is niet echt een titel als je een probleem hebt.

Je kan beter de titel aanpassen en misschien wordt je dan beter geholpen.

Ik zou het zelfde gedaan hebben wat Pasja ook zei maar toch heb ik een vraag voor jou: Zijn Windows 98 en windows 95 op 1 partitie geinstalleerd want soms kan dat de oorzaak zijn
 
Excuses dat mijn titelkeuze voor iemand aanleding is om een ander niet te helpen maar die keuze werd geboren uit wanhoop!

Ik wil mijn w95 notebook (compaq armada 1700) upgraden naar w98.

Ik heb dus de installatie gestart en hij loopt nu vast.

Ik wil straks alleen maar w98 op de pc hebben.
 
tja, de titel van je vraag is voor mij persoonlijk niet zo'n probleem. Ik heb daarentegen meer moeite met het plaatje onder je naam ;) :D :D
 
Geplaatst door gast0225
tja, de titel van je vraag is voor mij persoonlijk niet zo'n probleem. Ik heb daarentegen meer moeite met het plaatje onder je naam ;) :D :D

Daar had eigenlijk FC Groningen moeten staan
 
Wimbre,

als de voorgestelde stappen niet de oplossing zijn dan is er nog een mogelijkheid:

win '95 is in de loop van de tijd bij jou "vervuild" geraakt en wellicht onstaan daardoor de upgrade problemen.

Wat je het beste kunt doen (als eerdere adviezen niet lukken), is opstarten met een bootdisk (van '98), vervolgens de C: formateren en daarna EERST clean en netjes windows '95 installeren. Dan, voordat je er ook maar een progje bij plaatst, een upgrade uitvoeren naar '98.

Ik denk dat dit de meest handige methode is om een "zuivere" upgrade van '95 naar '98 te doen..............

Als het op de eerder beschreven manieren lukt, mooi ! maar dit is denk ik de beste methode.

Waarbij je er natuurlijk wel voor moet zorgen dat Windows '95 helemaal netjes en goed geinstalleerd staat voordat je '98 eroverheen gaat zetten, m.a.w. geen foutmeldingen, geen kruisen, geen uitroeptekens...........

Succes !
 
Ik heb het idee dat het probleem meer richting compaq armada 1700 in combinatie met w98 gaat.

Als ik nu het notebook opstart kan ik hem wel in veilige modus opstarten maar zodra ik hem gewoon opstart gaat hij automatisch door met de setup.

Kan ik die definitief stoppen? en is het mogelijk om de upgrade terug te draaien?
 
Start op in veilige modus. Ga naar apparaatbeheer en disable de volgende items:
compoorten
printerpoort
geluidskaart
modem
netwerkkaart

Kijk wat setup nu doet. Daarna zet je ze een voor een weer op enabled.

Wellicht DMA op enabled ook de culprit is. Probeer eerst bovenstaande.

Groetjes,
Bennie
 
Hij slaat gewoon weer vast als ik dat gedaan heb.

Hij onthoud waar hij is gebleven met die installatie en dan gaat het weer fout.
 
Hij start wel op in de veilige modus maar als ik dan b.v. een beeldscherm wil selecteren kan ik niet het scherm selecteren van het notebook (compaq armada 1700).
 
Heb je het ook geprobeerd om DMA in apparaatbeheer uit te schakelen? Kan je trouwens in de BIOS komen?

Groetjes,
Bennie
 
Sorry Bennie dat ik af en toe is moet vragen maar mijn kennis is minimaal.

Wat is DMA? Ik zie hem er nl. niet tussen staan.

Hoe kom ik in de Bios? Is dat als je bij het opstarten van een pc "Ins" in moet drukken om in de setup te komen?

Dat zie ik hier ook niet.
 
Wat die DMA betreft. Ik geef je een link met plaatjes:
http://www.ati.com/support/faq/winxp/winxpconfigenabledma.html

Je moet dus weer in apparaatbeheer zijn.

Om in de bios te komen, verschilt van PC tot PC. Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

Het kan overigens ook weer zijn dat je een speciale diskette nodig hebt.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan