pc slaat telkens vast of start spontaan opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.
gisteren XP geinstalleerd en net weer een vastloper, en ik heb net via eigenschappen van deze computer het automatisch herstarten uitgevinkt.

en misschien handig om te weten toen ik op de reset knop drukte, en toen windows ging laden kreeg ipv mijn normale bureaublad een grijs scherm met witte puntjes???

Neem maar van mij aan dat je spyware hebt.
Installeer nog maar eens alles overnieuw, maar nu zonder antivirusprogramma, én ga dan eens één dag niet msnnen, wedden dat je geen problemen meer hebt.:thumb:

been there, done that. Een aantal weken geleden hrb ik dat al geprobeerd en zelfs zonder msn heb ik problemen

Goeie firewall installeren ( zonealarm) is uiteraard wel een éérste vereiste, daarnaast moet je dan wel die windows firewall uitschakelen en het beveiligingscentrum.
Verder kan het ook aan je andere software liggen, ik weet natuurlijk niet op een afstandje welke "troep" je er allemaal nog meer op gooit.

Overigens, hoe zit het nou met je oom, heb je die dat dan allemaal al verteld ? En wat zegt die er van ?

Laatst bewerkt:
een aantal weken had hij mij verteld om met een kale windows te beginnen, dan eerst de belangrijke dingen erop zetten (moederbord, VGA, antivirus) en dan moest ik stap voor stap programma's gaan installeren en eerst een tijdje uittesten, dus bv een avondje alleen gaan surfen en p[as daarna het volgende programma, bv powerdvd etc.

heb ik ook gedaan, en het probleem was nog niet verholpen, maar hij heeft mij nog nooit verteld om een firewall te installeren want die zit toch standaard in de router?

Laatst bewerkt:
een aantal weken had hij mij verteld om met een kale windows te beginnen, dan eerst de belangrijke dingen erop zetten (moederbord, VGA, antivirus) en dan moest ik stap voor stap programma's gaan installeren en eerst een tijdje uittesten, dus bv een avondje alleen gaan surfen en p[as daarna het volgende programma, bv powerdvd etc.

Dat heeft je oom dan in ieder geval goed gezegd. :thumb:

heb ik ook gedaan, en het probleem was nog niet verholpen, maar hij heeft mij nog nooit verteld om een firewall te installeren want die zit toch standaard in de router?

Maar hier ga je dus helaas de fout in !
In een router zit geen firewall om je besturingssysteem te beveiligen, evt wel voor dataverkeer. In windows zit wel een firewall, maar ook die moet je eerst goed configureren alvorens het internet op te gaan.
Die standaard firewall van windows is echter uit den boze, dus die moet je eerst uitschakelen evenals het beveiligingscentrum, en dat kan je doen in je configuratiescherm.
Daarna start je opnieuw op en installeer je zonealarm ( gewoon even googlen) .
Van zonealarm is een gratis versie die je pc overigens perfect beveiligd.

Zone alarm is w.s niet geschikt voor 64bit. D
Erg duidelijk zijn ze er niet over.
Er staat voor alle xp versies, maar ook dat het alleen voor vista 32 bit is
Verder staat dit op hun forum.
Yes, there is a new ZoneAlarm 8.0.059 / 2009 version as of 10-15-08. Important Notice: ( This new version is a "Unified Vista/ XP 32 bit" compatible installation; you can download this version to any Vista or XP pc/ laptop {no 64 bit OS } and ( 2000 Pro pc's are not supported with this version - you may still use 7.0.483 with your 2000 pc).

Overigens staat xp64 niet echt als stabiel bekend.
Vista 64 is beter.
Om na al die installaties nu weer een nieuwe aan te bevelen vind ik ver gaan, maar proobeer de volgende keer xp 32.

Heb je al geprobeerd om de geheugen timings lager (ik bedoel langer) te zetten in het bios?

geen idee hoe dat moet, maar ik had gister aan een andere oom, die ook veel van computers weet, een paar tips gekregen die ik nu eerst ga proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan